Ο ενεργειακός γίγαντας BP θέτοντας ένα φιλόδοξο πρόγραμμα στόχων για μηδενικές εκπομπές ως το 2050, επιδιώκει παράλληλα να διαδραματίσει πολύ μεγαλύτερο ρόλο στον τομέα του στόλου και συγκεκριμένα στη φόρτιση EV, στη MaaS και στο leasing.

Bernard Looney, CEO, BP

“Πρέπει να αλλάξουμε σε βάθος, όχι μόνο επειδή χρειάζεται αλλά γιατί θέλουμε, γιατί αυτό είναι το σωστό για τον κόσμο και είναι μια τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία για την BP”, δηλώνει ο CEO, Bernard Looney.

Οι υπερταχείς φορτιστές αποτελούν το κλειδί για τη μαζική διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με την BP, η οποία επενδύει σοβαρά σε λύσεις ηλεκτροκίνησης μεταφορών, επιδιώκοντας να καταστεί εταιρεία μηδενικού άνθρακα έως το 2050.

Το όραμα της εταιρείας ενέργειας για το μέλλον περιλαμβάνει επίσης μια στρατηγική επένδυση στη Mobility as a Service – πέρυσι επένδυσε 10 εκατ. ευρώ στη MaaS Global, τη φινλανδική εταιρεία πίσω από την εφαρμογή Whim – και θα μπορούσε να διεισδύσει στον κλάδο του leasing.

Υπερταχεία φόρτιση

Έρευνα, που ανέθεσε η BP για τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο πέρυσι, αποκάλυψε πως η διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης κατείχε τη δεύτερη θέση μετά την τιμή ως το σημαντικότερο εμπόδιο στην επικράτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η ίδια μελέτη, αποκάλυψε επίσης πως η ταχυφόρτιση θα μπορούσε να αποτελέσει ένα από τα σοβαρότερα κίνητρα για τη θέσπιση της χρήσης EV.

Roy Williamson, Αντιπρόεδρος της BP Advanced Mobility

Ο Roy Williamson, Αντιπρόεδρος της BP Advanced Mobility, δήλωσε στο Fleet Europe πως απαιτούνται υπερταχείς φορτιστές 150kW προς υποστήριξη των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ ένας φορτιστής 50kW χρειάζεται 30 λεπτά για να αποδώσει αρκετή ισχύ για εμβέλεια 160 χλμ., ένας φορτιστής 150kW απαιτεί μόνο 12 λεπτά και ένας υπερταχύς φορτιστής 350kW χρειάζεται μόνο τέσσερα με πέντε λεπτά (αν και λίγα αυτοκίνητα μπορούν να επαναφορτίσουν με αυτόν τον υψηλό ρυθμό).

“Δεκατρία λεπτά είναι ο μέγιστος χρόνος που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να αφιερώσουν για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος [σε δημόσιο φορτιστή]”, ανέφερε ο κ. Williamson.

Η ελαχιστοποίηση αυτού του χρόνου ακινησίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για στόλους έντονης χρήσης, των οποίων οι δραστηριότητες σταματούν ενόσω οι οδηγοί φορτίζουν τα οχήματά τους.

Σε αυτή την πρώϊμη περίοδο ηλεκτροκίνησης ο κ. Williamson κατανοεί γιατί οι στόλοι επιθυμούν να φορτίσουν τα οχήματα σε χώρο αποθηκών ή εργασίας για να διατηρήσουν τον έλεγχο της φόρτισής τους – ορισμένοι στόλοι εξακολουθούν να προβαίνουν σε ανεφοδιασμό ντίζελ στις αποθήκες τους- “αλλά με την πάροδο του χρόνου θα διαπιστώσουν πως δεν χρειάζεται να εγκαταστήσουν υποδομές φόρτισης μεγάλης έντασης κεφαλαίου”, είπε.

Η υπερταχεία φόρτιση θα κοστίζει περισσότερο από τη φόρτιση στο χώρο εργασίας ή στο σπίτι, αλλά οι επιχειρήσεις και οι ιδιώτες οδηγοί θα καταβάλουν το τίμημα για διευκόλυνση, δήλωσε ο κ. Williamson, προσθέτοντας ότι οι συνδρομές σε δίκτυα φόρτισης θα προσφέρουν χαμηλότερο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας.

“Οι χρήστες επιθυμούν ασφαλή φόρτιση, λογική τιμή και αξιοπιστία, αλλά οι βασικές διαφορές και οι λόγοι για τους οποίους θα έρθουν νέα άτομα σε αυτόν τον χώρο είναι η διευκόλυνση και η ευκολία φόρτισης. Επιθυμούμε η φόρτιση να είναι τόσο εύκολη, όσο ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου σήμερα”, είπε. “Η οικονομική άνεση και η δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι δεν είναι προσιτά στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Εξετάζουμε λοιπόν τη γρήγορη, αποτελεσματική δημόσια φόρτιση”.

Στη Γερμανία, όπου η BP διαθέτει το δίκτυο σταθμών καυσίμων Aral, διατίθενται ήδη μέσω αυτής οι πρώτοι φορτιστές 150kW, σε μια καμπάνια πρωτοπορίας στην αγορά.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η BP λειτουργεί τους πρώτους 14 από τους 400 υπερταχείς φορτιστές που σχεδιάζει να εγκαταστήσει στους σταθμούς της μέχρι τα τέλη του 2021. Ο πρώτος κόμβος ταχυφόρτισης της εταιρείας λειτουργεί ήδη στο Λονδίνο και τα ποσοστά χρήσης κυμαίνονται τώρα στις 30 φορτίσεις ανά φορτιστή την ημέρα, η κάθε μια διάρκειας περίπου 15 έως 20 λεπτών.

Η ΒΡ εισέρχεται στην αγορά MaaS

Η ίδια εστίαση στη διευκόλυνση εξηγεί την επένδυση της BP στη MaaS Global, της οποίας η εφαρμογή Whim επιτρέπει στους πελάτες την πρόσβαση σε ταξί, υπηρεσίες ride-hailing, λεωφορεία, ποδήλατα, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα μέσω μιας ενιαίας πλατφόρμας.

“Η Whim είναι πολύ βολική. Προσφέρει στους χρήστες ένα μοναδικό ψηφιακό κλειδί που ξεκλειδώνει το πλήρες φάσμα των αστικών μεταφορών. Απλοποιεί τον προγραμματισμό μετακινήσεων, λαμβάνοντας υπόψη τις προτιμήσεις των χρηστών και συνδέοντας και κάνοντας κράτηση βάσει των βέλτιστων επιλογών τους μεταφοράς”, δήλωσε ο κ. Williamson.

Η συνεργασία προσφέρει ένα παράδειγμα του οράματος της BP για το μέλλον των μεταφορών και της κινητικότητας, που θα μπορούσε οδηγήσει την εταιρεία στον τομέα του leasing. Με τα καύσιμα να αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% του TCO και τα λιπαντικά κινητήρων (η Castrol ανήκει στην BP) να αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% με 30% του κόστους σέρβις και συντήρησης, η εταιρεία διαθέτει ήδη ισχυρούς δεσμούς με τον τομέα του στόλου.

“Πολλοί πελάτες με κάρτες καυσίμου έρχονται και μας ζητούν βοήθεια για να αντιμετωπίσουν τις ζώνες καθαρού αέρα και διαπιστώνουμε, επίσης, πως κάποιοι ρωτούν πώς να ενσωματώσουν λύσεις στη διαχείριση στόλου, προμήθειες, διαχείριση συντήρησης και leasing”, ανέφερε ο κ. Williamson.

“Έχουμε σχέδια σε αυτόν τον τομέα – μερικά θα είναι συνεργασίες, κάποια θα είναι κοινοπραξίες και κάποια θα τα ενεργοποιήσουμε μόνοι μας”.

Προηγούμενο άρθροKIA Motors: στοχεύει σε 11 EV έως το 2025
Επόμενο άρθροΑκυρώνεται το New York International Auto Show