Ο Δείκτης Ετοιμότητας για την Αστική Κινητικότητα, δείχνει ότι η Σιγκαπούρη, το Άμστερνταμ και το Λονδίνο είναι καλά προετοιμασμένες για την επανάσταση στην κινητικότητα, καθώς οι πόλεις αυτές αντιμετωπίζουν τη συμφόρηση και την ατμοσφαιρική ρύπανση και ασκούν την κινητικότητα κατά παραγγελία. Το Ελσίνκι και το Βερολίνο βρίσκονται επίσης στην κορυφή της πρώτης δεκάδας.

Στον Δείκτη Ετοιμότητας για την Αστική Κινητικότητα (Urban Mobility Readiness Index), το Oliver Wyman Forum, σε συνεργασία με το Berkeley – Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, αξιολογεί παράγοντες όπως οι κανονισμοί της πόλης, η υποδομή, η βιωσιμότητα και η δέσμευση στην καινοτομία. Αναφέρει επίσης τις στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι πόλεις για να μετατρέψουν την κινητικότητα σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Δεν υπάρχουν πόλεις παρόμοιες, αλλά πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι παρόμοια. Αυτά κυμαίνονται από τη συμφόρηση και την ατμοσφαιρική ρύπανση μέχρι και την αποτυχημένη υποδομή. Σύμφωνα με το Oliver Wyman Forum, η οικονομική μοίρα των πόλεων καθώς ‘προχωρούν’ στο μέλλον θα εξαρτηθεί από την ικανότητά τους να μετατρέψουν τις πιθανές ανατροπές από τη Νέα Κινητικότητα σε ευκαιρίες και λύσεις.

Ο Δείκτης Ετοιμότητας για την Αστική Κινητικότητα καταδεικνύει ότι για να συμβαδίσουν με τις εξελίξεις, οι ηγέτες των πόλεων πρέπει να σκεφτούν από την άποψη της δημιουργίας οικοσυστημάτων κινητικότητας αντί να κατασκευάζουν απλώς γραμμές μετρό ή λωρίδες ποδηλάτων. Τα οικοσυστήματα αποτελούν ολιστικές προσεγγίσεις στην πρόκληση της αστικής κινητικότητας. Με τις τελευταίες τεχνολογίες που θολώνουν τις γραμμές μεταξύ υποδομής, οχημάτων, αισθητήρων και εφαρμογών κινητικότητας, αυτά τα οικοσυστήματα – όπως και στη βιολογία – αναπτύσσονται γύρω από την αλληλεπίδραση διαφόρων δικτύων και τρόπων μεταφοράς. Στην καλύτερη περίπτωση, λειτουργούν άψογα, συνεχώς συνδεδεμένα σε πραγματικό χρόνο. Τελικά, αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις πόλεις.

Οι 10 κορυφαίες πόλεις στον Κόσμο, σύμφωνα με τον δείκτη, είναι κατά σειρά οι εξής: Σιγκαπούρη, Άμστερνταμ, Λονδίνο, Σαγκάη, Νέα Υόρκη, Τόκιο, Ελσίνκι, Πεκίνο, Σεούλ, Βερολίνο

Οι 10 κορυφαίες στην Ευρώπη είναι κατά σειρά οι εξής: Άμστερνταμ, Λονδίνο, Ελσίνκι, Βερολίνο, Βαρκελώνη, Παρίσι, Κωνσταντινούπολη, Δουβλίνο, Βαρσοβία.

Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε την αναλυτική κατάταξη:

Δείκτης Ετοιμότητας για την Αστική Κινητικότητα - Κατάταξη

Οι κινητήριοι μοχλοί για να προχωρήσουμε

Οι επενδύσεις είναι βασικές για την πρόοδο και η συνολική διαθεσιμότητα κεφαλαίου μπορεί να διαφοροποιήσει τους ηγέτες κινητικότητας του αύριο. Αυτό εξηγεί την έντονη εμφάνιση των πιο ανεπτυγμένων οικονομιών, αλλά υποδεικνύει ότι πόλεις όπως το Ριάντ και το Ντουμπάι, όπου υπάρχουν επενδυτικοί πόροι, ενδέχεται να έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την απόδοσή τους τα επόμενα χρόνια εάν δαπανήσουν σοφά τα χρήματά τους. Αυτό δείχνει επίσης ότι η κινητικότητα θα μπορούσε να επιδεινώσει την παγκόσμια οικονομική ανισότητα σε όλο τον κόσμο. Οι πόλεις με αργά αναπτυσσόμενες οικονομίες τείνουν να μην έχουν τα χρήματα να επενδύσουν σε υποδομές ή να προσελκύσουν τις νεοσύστατες επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις που οδηγούν στην επανάσταση κινητικότητας, γεγονός που θα μπορούσε να θέσει ακόμα πιο πίσω τις πόλεις αυτές όταν ανταγωνίζονται για νέες επιχειρήσεις. Παρατηρούμε ήδη αυτή την ανισότητα στην τρέχουσα κατάταξη του δείκτη. Αλλά υπάρχουν πτυχές που δεν έχουν καμία σχέση με τα χρήματα. Το πολιτικό τοπίο μιας πόλης μπορεί να χρησιμεύσει είτε ως επιταχυντής είτε ως φραγμός. Οι προορατικές ηγεσίες τείνουν να βοηθούν τις πόλεις να σημειώσουν πρόοδο, κάτι που κρύβεταιασφαλώς πίσω από την επιτυχία της Σιγκαπούρης.

Όσον αφορά τη βαθμολόγηση των επιμέρους δεικτών, η Σαγκάη (4η), το Πεκίνο (8ο) και το Χονγκ Κονγκ (11ο) έχουν επίσης επωφεληθεί από τα επιθετικά κίνητρα της Κίνας για την ενθάρρυνση της απόκτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της έρευνας για την κινητικότητα. Καθώς οι πόλεις έχουν ολοένα και μεγαλύτερη συμφόρηση, πρέπει επίσης να ξεπεράσουν τους κοινωνικούς κανόνες που στιγματίζουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ενώ ανυψώνουν την ιδιοκτησία αυτοκινήτου. Αν και η τεχνολογία βοηθά προς αυτή την κατεύθυνση, πρέπει επίσης να προβλέπουν καλύτερα τις αρνητικές επιπτώσεις από την ενσωμάτωση των τελευταίων καινοτομιών, όπως το κλείσιμο επιχειρήσεων και την απώλεια θέσεων απασχόλησης. Οι υπηρεσίες ride-hailing, για παράδειγμα, έχoyn συναντήσει σημαντικές αντιδράσεις λόγω της σχετικά απρογραμμάτιστης εισαγωγής τους στις περισσότερες πόλεις.

Φωτογραφία: Η πλατεία Dam την αυγή, Άμστερνταμ

 

Προηγούμενο άρθροΟι δοκιμές του EuroNCAP δείχνουν ότι βελτιώθηκε η ασφάλεια
Επόμενο άρθροΣύστημα αξιολόγησης σχεδιασμού VR από Hyundai και Kia