Από την 1η Ιανουαρίου 2019, ο Βέλγος Alain Van Groenendael ανέλαβε τα ηνία της παγκόσμιας εταιρείας leasing αυτοκινήτων και επιχειρηματικής κινητικότητας Arval, αντικαθιστώντας τον Philippe Bismut, ο οποίος αποχώρησε στις 24 Δεκεμβρίου.

Ο Alain Van Groenendael είναι απόφοιτος του management school ICHEC και του Université de Saint-Louis στις Βρυξέλλες και έχει 30 χρόνια εμπειρίας στη διεθνή επιχειρηματικότητα. Έχει διανύσει μεγάλο μέρος της σταδιοδρομίας του στη Citibank, σε διάφορους τομείς και τοποθεσίες, και Διευθύνων Σύμβουλος της για τη Δυτική Ευρώπη και μέλος της διοικητικής της επιτροπής. Διετέλεσε επίσης Πρόεδρος του τμήματος Πιστωτικών και Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών του PPR Group και Διευθύνων Σύμβουλος της Finaref.

Το 2008, εντάχθηκε στην BNP Paribas Personal Finance, ως Διευθυντής και Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος για International Business και Marketing. Το 2015 διορίστηκε CEO της εταιρείας και μέλος των επιτροπών διοίκησης του Ομίλου BNP Paribas για τις Διεθνείς Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες και τη Λιανική Τραπεζική. Διαδραμάτισε ηγετικό ρόλο στη διεθνή ανάπτυξη του ομίλου, σχηματίζοντας πολλές στρατηγικές συνεργασίες στις αγορές χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, οχημάτων και διανομής και ενθαρρύνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας.

Από τον Νοέμβριο του 2017 έως τον Ιούνιο του 2018, ο κ. Van Groenendael διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της Opel Vauxhall Finance. Παράλληλα, υπήρξε Αντιπρόεδρος της Γαλλικής Ένωσης Χρηματοπιστωτικών Εταιρειών (ASF) και Πρόεδρος της Eurofinas, της European Federation of Credit Institution Associations.

“Με μεγάλη υπερηφάνεια εντάσσομαι στην Arval“, δήλωσε ο κ. Van Groenendael. “Θα ήθελα να αναγνωρίσω τη δουλειά του προκάτοχού μου Philippe Bismut, ο οποίος κατά τη διάρκεια των οκτώ χρόνων που ήταν επικεφαλής της Arval, έδειξε υπευθυνότητα και τόλμη. Είναι τώρα δική μου ευθύνη να προσφέρω περαιτέρω καινοτόμα υποστήριξη και λύσεις για την προσαρμογή της προσφοράς μας στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες κινητικότητας. Οι εργαζόμενοι της Arval σε 29 χώρες σε όλο τον κόσμο μπορούν να υπολογίζουν στη συνολική μου δέσμευσή για την επιτυχία μας”.

Ο Philippe Bismut αποχαιρέτησε την Arval 

Αποχαιρετώντας την Arval και τον κλάδο του στόλου ο μέχρι την παραμονή των Χριστουγέννων CEO της εταιρείας, Philippe Bismut, μίλησε στον Steven Schoefs, Διευθυντή Συντάξεως του Fleet Europe εφ όλης της ύλης. Ας δούμε τι είπε για το διάστημα που εργαζόταν στην Arval: “Υπάρχουν μικτά συναισθήματα, αλλά κυρίως αισθάνομαι σαν ένας νεαρός στην καλοκαιρινή κατασκήνωση, λίγο πριν τελειώσουν οι διακοπές”.

Αν μοιάζει με το τέλος της καλοκαιρινής κατασκήνωσης, τι το μοναδικό έχει η αποχώρηση από την Arval;

“Μετά από σχεδόν μια δεκαετία στο τιμόνι, αναπτύσσεται ένας ειδικός δεσμός με τους ανθρώπους και τις ομάδες σε όλη την εταιρεία και ζείς όλα τα σκαμπανεβάσματα της επιχειρηματικής ζωής μαζί τους. Αγώνες, δύσκολες μάχες, αλλά και θριάμβους. Όλα αυτά αποτελούν μια ιδιαίτερη εμπειρία”.

Ξεκινήσατε στην Arval το 2002, ως Διευθύνων Σύμβουλος στο Ηνωμένο Βασίλειο και διατελέσατε CEO της Arval παγκοσμίως από τις αρχές του 2011. Ποιο είναι το επίτευγμα για το οποίο είστε υπερήφανος;

“Πρώτα απ ‘όλα, υπήρξα πολύ τυχερός στη συνολική μου καριέρα στην εταιρεία. Ήταν μια σειρά επιτυχιών. Αν είμαι υπερήφανος για κάτι, αυτό είναι όλη η ομάδα. Η Arval διαθέτει απίστευτους ανθρώπους, αίσθηση επιχειρηματικότητας, θετική και δημιουργική νοοτροπία. Ως επικεφαλής, είμαι απλώς αυτός που βοηθά στην όλη δραστηριότητα”.

“Πιο συγκεκριμένα, και πιο προσωπικά, είμαι πολύ υπερήφανος για το μοντέλο μας της ομάδας account. Πρόκειται για ένα μοναδικό σύστημα. Δεν το επινόησα, αλλά το κατέστησα κεντρικό στοιχείο της πολιτικής μας. Ξεκινάμε από τις ομάδες μας, τους επιτρέπουμε να έχουν άμεσες σχέσεις με τους πελάτες – βασικά, είναι το αντίθετο της συμβατικής σοφίας, που λέει ότι πρέπει να υπάρχει αμοιβαιότητα για να υπάρξει αποτελεσματικότητα. Δημιουργήσαμε πολλές Arval και αυτό αύξησε τα κίνητρα των ανθρώπων μας. Και την ικανοποίηση των πελατών μας. Και την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής μας! Έτσι κερδίσαμε το στοίχημα”.

Και ποιο ήταν το πιο δύσκολο πράγμα;

“Λοιπόν, υπήρξε μια περίοδος το 2011-12, όταν είχαμε ένα ζήτημα ρευστότητας ως συνέπεια της κρίσης του 2007-2008 και έπρεπε να επιβραδύνουμε τις επιχειρήσεις εξαιτίας αυτού. Η επιβράδυνση ήταν δύσκολη και απογοητευτική επειδή αισθανόμαστε ότι υπήρχαν πολλές ευκαιρίες. Αλλά εκτός από αυτό, υπήρξα ευτυχής και η πορεία υπήρξε πολύ καλή, ως επί το πλείστον”.

Τι χρειάζεται για να είσαι καλός CEO;

“Η επαγγελματική ζωή είναι δύσκολη και ασταθής, οπότε η ευελιξία είναι απαραίτητη. Για να το διατυπώσουμε μεταφορικά: ‘Όταν κινείσαι ανοδικά, πρέπει να σπρώξεις. Όταν κινείσαι καθοδικά, θα πρέπει να μπορείς να πατήσεις φρένο’. Αυτά τα δύο δεν συμβαδίζουν πάντα. Έτσι, το μήνυμα είναι: Προσαρμόστε το στυλ του management ανάλογα με τη φύση της πρόκλησης. Μερικές φορές πρέπει να είστε προσεκτικοί, συντηρητικοί. Άλλες φορές χρειάζεται μια πιο τολμηρή προσέγγιση”.

Κατά την άποψή σας, πού κατευθύνεται ο κλάδος του στόλου και της κινητικότητας;

“Όπως γνωρίζετε, οι προβλέψεις είναι δύσκολες – ειδικά για το μέλλον. Ωστόσο, το γεγονός ότι εμείς, ως κλάδος, παρέχουμε πλέον υπηρεσίες απευθείας στους τελικούς καταναλωτές, αποτελεί την κύρια τάση, επειδή αλλάζει την κλίμακα των δραστηριοτήτων μας. Δεν αλιεύουμε πλέον σε μια λίμνη, αλλά στον ωκεανό. Φυσικά, θα υπάρξουν προκλήσεις: πρέπει να εργασθούμε για την τιμολόγηση, τις διαδικασίες, τους πελάτες. Αλλά αυτά είναι τα νέα όρια. Ως εκ τούτου, ο κλάδος του εταιρικού στόλου θα επικεντρωθεί εκ νέου σε εταιρικά αυτοκίνητα εξυπηρέτησης – με άλλα λόγια, κυρίως αυτοκίνητα για πωλητές και τεχνικούς”.

Τα δύο βασικά θέματα του κλάδου σήμερα είναι η Κινητικότητα και τα ηλεκτρικά οχήματα. Αλλά η διαφορά μεταξύ θεωρίας και πρακτικής εξακολουθεί να είναι πολύ μεγάλη. Είναι πραγματικές αυτές οι δύο τάσεις ή ακούμε την συνήθη πολυλογία;

“Σίγουρα δεν είναι πολυλογία. Υπάρχει μια πραγματικά πιεστική ανάγκη για την αντιμετώπιση, πρώτον, περιβαλλοντικών ζητημάτων, καθώς και αστικής συμφόρησης. Τα αυτοκίνητα έχουν κάποιο ρόλο να διαδραματίσουν. Δεν μου αρέσει ο όρος ‘κινητικότητα’: είναι ασαφής και περιλαμβάνει πράγματα που ανέκαθεν κάναμε, όπως το βάδισμα και η ποδηλασία. Η ουσία είναι η διαθεσιμότητα ευέλικτων ολοκληρωμένων λύσεων κατ΄απαίτησιν, μέσω συνδυασμού επιλογών δημόσιων και ιδιωτικών μέσων μεταφοράς. Η Arval είναι μέρος αυτού του οικοσυστήματος και για μας η βάση παραμένει το αυτοκίνητο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείουμε ή αγνοούμε τα υπόλοιπα.

Εάν είχατε ένα μαγικό ραβδί, ποιο θα ήταν το μοναδικό πράγμα που θα αλλάζατε στον κλάδο του στόλου και του leasing;

“Προς το παρόν, θα ήθελα να αλλάξω τη στάση των αυτοκινητοβιομηχανιών όσον αφορά στην πρόσβαση σε δεδομένα αυτοκινήτων. Είμαστε αναγκασμένοι να εγκαθιστούμε δευτερεύουσες συσκευές τηλεματικής σε αυτοκίνητα, παρόλο που τα δεδομένα που συλλέγουμε θα μπορούσαν να είναι διαθέσιμα απευθείας από τα ίδια τα οχήματα. Είναι κρίμα, διότι δημιουργεί πολυπλοκότητα εκεί όπου θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε”.

“Αν μπορούσα να χρησιμοποιήσω το ραβδί για δεύτερη φορά, θα καταργούσα τον τρόπο με τον οποίο οι αυτοκινητοβιομηχανίες μας εμποδίζουν να ανοίξουμε την ιδιωτική αγορά μίσθωσης”.

Πώς το κάνουν αυτό;

“Με το να μη κάνουν σύμβαση μαζί μας. Θα επιθυμούσαμε μια σύμβαση προκειμένου να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο για να το προσφέρουμε με ιδιωτική μίσθωση. Από μια καθαρά νομική άποψη, δεν μπορούν να μας εμποδίσουν να το κάνουμε, αλλά οι διαθέσεις ποικίλλουν ανάλογα με την αυτοκινητοβιομηχανία, την αγορά και την ανταγωνιστική θέση. Για παράδειγμα, μια μάρκα που προσπαθεί να επιβληθεί στην αγορά έχει κίνητρο να υποστηρίξει την ιδιωτική μίσθωση, ενώ μια μάρκα κατεστημένη όχι”.

Έχετε κάποια απαράβατη αρχή;

“Εάν έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε έναν ανελκυστήρα και τις σκάλες, πάντα να παίρνεις τις σκάλες. Σε κρατάει σε φόρμα. ”

Θυμώνετε αν ένας ανταγωνιστής είναι πιο γρήγορος στο να λανσάρει ένα προϊόν στην αγορά;

“Πρόκειται για κάτι περισσότερο από μια ώθηση, πρόκειται για μια κλήση αφύπνισης. Μια κλήση για να αντιδράσουμε. Αλλά καλύτερα να είμαστε εμείς οι πρώτοι”

You weren’t first to launch an IPO…
“No. That’s a shareholder decision, by the way. Also, I don’t think an IPO necessarily is a recipe for success. Honestly, I don’t know why our competitor’s shareholder chose to do it (ALD Automotive launched an IPO on 16 June 2017, Ed.) I don’t see the benefit. We are a key part of the value proposition to our shareholder’s clients, and I wouldn’t like to see that intimate relationship be disentangled by an IPO.”

Δεν ήσαστε οι πρώτοι που ξεκινήσατε μια IPO (είσοδος στο χρηματιστήριο)…

“Οχι. Αυτό αποτελεί απόφαση των μετόχων, παρεμπιπτόντως. Επίσης, δεν πιστεύω ότι μια δημόσια εγγραφή είναι αναγκαστικά μια επιτυχημένη συνταγή. Ειλικρινά, δεν ξέρω γιατί οι μέτοχοι του ανταγωνιστή μας επέλεξε να το κάνει (η ALD Automotive ανακοίνωσε μια δημόσια εγγραφή στις 16 Ιουνίου 2017). Δεν βλέπω το όφελος. Είμαστε ένα βασικό κομμάτι της προστιθέμενης αξίας προς τους πελάτες των μετόχων μας, και δεν θα ήθελα να δω αυτή τη στενή σχέση να διακόπτεται από μια δημόσια εγγραφή”.

Οι περισσότεροι από τους ανταγωνιστές σας έχουν σαφώς επαναπροσανατολισθεί, από τα οχήματα προς την κινητικότητα. Η βασική σας γραμμή εξακολουθεί να είναι “Μας ενδιαφέρουν τα αυτοκίνητα”. Γιατί;

“Γιατί μας αρέσουν τα αυτοκίνητα. Η λέξη ‘αυτοκίνητο’ δεν είναι κακή. Ο τομέας εξειδίκευσής μας είναι η ενοικίαση και η διαχείριση οχημάτων και η παροχή έξυπνων λύσεων γύρω από αυτά. Φυσικά, μπορούμε να συνασπισθούμε ή να γίνουμε μέρος ενός οικοσυστήματος για την κινητικότητα. Αλλά τα αυτοκίνητα θα παραμείνουν βασικό στοιχείο οποιασδήποτε λύσης”.

Ποιες είναι οι συμβουλές σας για τις startups που εισέρχονται στον κλάδο του στόλου και της κινητικότητας;

“Η εφαρμογή δεν είναι η λύση. Η κινητικότητα αφορά στους ανθρώπους, τον εξοπλισμό, την υποδομή. Ακόμα κι αν έχουν τη σωστή ιδέα, ας μη περιμένουν ότι θα εξαπλωθεί γρήγορα. Να είναι υπομονετικοί και να επιζητούν υποστήριξη για την αλλαγή”.

Ποιες είναι οι συμβουλές σας στον διάδοχό σας;

“Θα είμαι πολύ ταπεινός και δεν θα δώσω καμία συμβουλή. Δεν νομίζω ότι η συμβουλή μου θα είναι πολύτιμη. Κατά τη γνώμη μου, όταν είσαι εκτός παιχνιδιού, είσαι εκτός. Ο Alain είναι ένας έμπειρος manager με μεγάλη σειρά επιτυχιών στο consumer finance management. Έχουμε αναπτύξει αμοιβαία εκτίμηση, ακόμα και φιλία, θα έλεγα. Έτσι η μετάβαση θα είναι πολύ ομαλή, πράγμα καλό για μας, αλλά και για την ομάδα και την εταιρεία. Ο Alain είναι έτοιμος”.

Και εσείς; Δεν φοβάστε ότι θα πέσετε σε μια μαύρη τρύπα;

“Όχι, για μένα η συνταξιοδότηση δεν είναι μαύρη τρύπα. Είναι μια λευκή σελίδα. Πρέπει να επανανακαλύψεις τον εαυτό σου. Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, δεν έχω ακόμα σαφή σχέδια. Πρώτα απ ‘όλα, θα ήθελα μια πιο ισορροπημένη ζωή – με την πολυτέλεια του χρόνου. Χρόνο για να ξοδέψω με την οικογένειά και τους φίλους μου, να απολαύσω μερικές συνήθειες και να βοηθήσω τους νέους. Να διδάξω στους νέους που έχουν ανάγκη τα χρηματοοικονομικά, για παράδειγμα”.

 

Προηγούμενο άρθροΟ επεξεργαστής Exynos Auto V9 της Samsung στο Infotainment της Audi
Επόμενο άρθροΕξερευνήστε τις δυνατότητες με τη Hyundai Motorstudio