Ο CEO της Nissan, Makoto Uchida, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας

Η Nissan ζητά αποζημίωση από τον πρώην πρόεδρό της, Carlos Ghosn, ύψους 10 δισ. γιεν για κακοδιαχείριση και δόλια δραστηριότητα. Παράλληλα η εταιρεία μείωσε την πρόβλεψη για τα λειτουργικά της κέρδη κατά 43%.

Η Nissan Motor Co μείωσε την ετήσια πρόβλεψη για τα λειτουργικά της κέρδη κατά 43%, εξαιτίας της πτώσης των πωλήσεων της, κατά την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για την περίοδο Απριλίου-Δεκεμβρίου του οικονομικού έτους 2019.

Για τους πρώτους εννέα μήνες της χρήσης, η Nissan είχε λειτουργικά κέρδη 54,3 δισ. γιέν και καθαρά έσοδα 7.503 τρισ. γιέν, που ισοδυναμεί με λειτουργικό περιθώριο 0,7%. Τα καθαρά έσοδα της περιόδου μειώθηκαν κατά 87,6% στα 39,3 δισ. γιέν.

Κατά το εννεάμηνο, ο συνολικός όγκος της αγοράς μειώθηκε κατά 5,0% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 65,3 εκατομμύρια μονάδες, ενώ οι συνολικές πωλήσεις μονάδων της Nissan μειώθηκαν κατά 8,1% σε 3,70 εκατομμύρια μονάδες.

Παρά το γεγονός ότι σημείωσε σταθερή πρόοδο στα μέτρα μετασχηματισμού και ανάκτησης κερδών, λόγω της χαμηλής απόδοσης και της επιβράδυνσης του συνολικού όγκου της αγοράς, η εταιρεία αναθεώρησε την πρόβλεψή της για το σύνολο του έτους, αναμένοντας πωλήσεις 5,05 εκατομμυρίων οχημάτων, μειωμένες κατά 3,6% από την πρόβλεψη του Νοεμβρίου.

Η Nissan συνεχίζει τον επιχειρηματικό της μετασχηματισμό, βασισμένο σε τρεις πυλώνες: την ανασυγκρότηση της δύναμης των αμερικανικών δραστηριοτήτων της, τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών και των επενδύσεων και την προώθηση της σταθερής ανάπτυξης μέσω νέων προϊόντων, νέων τεχνολογιών και του Nissan Intelligent Mobility.

Η Nissan προχωρά στη βελτίωση της παραγωγικής ικανότητας και της γραμμής παραγωγής. Ο εξορθολογισμός της σειράς προϊόντων της εξελίσσεται βάσει χρονοδιαγράμματος ενώ έλαβε την απόφαση για τερματισμό των πωλήσεων του brand Datsun στην Ινδονησία. Η εταιρεία ισχυροποιείται στην τεχνολογία και επικεντρώνεται στρατηγικά σε ορισμένα μοντέλα, περιοχές και επενδύσεις.

Η Nissan σχεδιάζει να κυκλοφορήσει ένα νέο SUV στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, ένα συμπαγές sedan και ένα compact crossover στις αναδυόμενες αγορές και στην εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας, ένα crossover εξοπλισμένο με ένα εξελιγμένο κινητήρα e-POWER και ένα νέο εξαιρετικά ελκυστικό μοντέλο EV που θα συμβολίζει το brand Nissan. Αυτά τα νέα λανσαρίσματα οχημάτων αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά τη μέση ηλικία των οχημάτων της από το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου οικονομικού έτους.

Στο video μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη τύπου, που παρέθεσε ο CEO της Nissan, Makoto Uchida,  για τα αποτελέσματα εννεαμήνου της Nissan και τις προβλέψεις της για το συνολικό έτος.

 

Η αγωγή κατά του Carlos Ghosn

Παράλληλα, η εταιρεία δήλωσε πως υπέβαλλε αγωγή εναντίον του Carlos Ghosn. Η αγωγή, που κατατέθηκε στο περιφερειακό δικαστήριο της Yokohama, στην Kanagawa της Ιαπωνίας, ζητά ένα αρχικό ποσό ύψους 10 δισ. γιέν (84 εκατ. ευρώ) προκειμένου να ανακτήσει ένα σημαντικό μέρος της οικονομικής ζημίας που υπέστη η εταιρεία από τον πρώην πρόεδρό της “ως αποτέλεσμα κακοδιαχείρισης ετών και δόλιας δραστηριότητάς του”.

Η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρει τα εξής:

“Η οικονομική ζημία της Nissan συνδέεται με την παραβίαση των διαχειριστικών καθηκόντων του Ghosn ως διευθυντή της εταιρείας και την υπεξαίρεση πόρων και περιουσιακών στοιχείων της Nissan. Το μέγεθος της αξίωσης αποζημίωσης αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, καθώς η Nissan επιδιώκει να ανακτήσει τα πρόστιμα που πρέπει να καταβληθούν στον Ιαπωνικό Οργανισμό Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών και τις πιθανές κυρώσεις που θα επιβληθούν στην εταιρεία σε ποινικές διαδικασίες που σχετίζονται με την κακοδιαχείριση του Ghosn”.

“Αυτή η αξίωση αποζημίωσης που ανακοινώθηκε σήμερα (12 Φεβρουαρίου) υπολογίστηκε με βάση τα έξοδα που πραγματοποίησε η Nissan λόγω του Ghosn και των φαύλων πρακτικών του για πολλά χρόνια, μεταξύ των οποίων:

  • κεφάλαια που συνδέονται με δόλιες πληρωμές προς ή από τον Ghosn, όπως περιγράφονται στη δήλωση της Nissan στις 9 Σεπτεμβρίου 2019, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ακινήτων στο εξωτερικό χωρίς καταβολή ενοικίου, ιδιωτική χρήση εταιρικών αεροσκαφών, πληρωμές προς την αδερφή του, καταβολές στον προσωπικό του δικηγόρο στον Λίβανο κ.λπ.
  • τους πόρους και τα κόστη που σχετίζονται με την εσωτερική έρευνα της Nissan σχετικά με τον Ghosn και την κακοδιαχείρισή του
  • τα νομικά και κανονιστικά έξοδα που προκύπτουν στην Ιαπωνία, τις ΗΠΑ, την Ολλανδία και άλλες περιοχές

Οι νέες απαιτήσεις προστίθενται στην τρέχουσα αστική αγωγή που κινήθηκε κατά του Ghosn στις Βρετανικές Παρθένες Νήσους στις 30 Αυγούστου 2019, όπου πραγματοποιήθηκαν μη εξουσιοδοτημένες πληρωμές και συναλλαγές μέσω ειδικών οργανισμών, για τον τίτλο ενός πολυτελούς γιοτ ή/και ζημίες και άλλα βοηθήματα”.

“Η Nissan έχει εντατικοποιήσει την εκστρατεία της για την αποκατάσταση ζημιών από τον πρώην πρόεδρό της μετά την παράνομη αναχώρησή του από τη δικαιοσύνη”.

“Οι νομικές ενέργειες αποτελούν μέρος της πολιτικής της Nissan, σύμφωνα με την οποία ο Ghosn είναι υπεύθυνος για οικονομικές και άλλες ζημίες που υπέστη η εταιρεία ως αποτέλεσμα της κακοδιαχείρισής του”.

“Επίσης, η Nissan διατηρεί το δικαίωμα να προσφύγει σε ξεχωριστές νομικές ενέργειες σχετικά με αδικαιολόγητα και δυσφημιστικά σχόλια του Ghosn προς τα ΜΜΕ μετά τη διαφυγή του στο Λίβανο κατά παράβαση των όρων εγγύησης της Ιαπωνίας”.

 

Προηγούμενο άρθροKάμερες της Continental αυξάνουν την οδηγική ασφάλεια
Επόμενο άρθροΣυνεργασία Hyundai Motor Group και Canoo για μελλοντικά EV