της Λίνας Τσαγκαράκη

Η Nissan Motor Co και ο εταίρος της στην Κίνα, η Dongfeng Motor, βρίσκονται σε συνομιλίες με τη Didi Chuxing. Στόχος, η δημιουργία κοινοπραξίας για τη διαχείριση στόλων αυτοκινήτων για υπηρεσίες ride-hailing και car-sharing της Didi Chuxing, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters που βασίζεται σε πέντε διαφορετικές πηγές.

Επίσης, οι δύο εταίροι, διερευνούν τη δυνατότητα να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν οχήματα ειδικά σχεδιασμένα για τις υπηρεσίες της Didi, όπως αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με μπαταρία και είναι αυτόνομα χωρίς οδηγό.

Μια τέτοια συνεργασία θα βοηθούσε την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να καλύψει τις ποσοστώσεις παραγωγής της Κίνας για ηλεκτρικά οχήματα και plug-in υβριδικά. Εξάλλου, κάτι ανάλογο έκανε και η Volkswagen συνεργαζόμενη με τη Didi πέρυσι.

Η αγορά ride-hailing της Κίνας ανέρχεται σε 23 δισ. δολάρια, περισσότερο από όλες τις άλλες αντίστοιχες αγορές μαζί, στην οποία κυριαρχεί η κινεζική Didi Chuxing με το 90% όλων των κρατήσεων.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η κοινοπραξία της Nissan στην Κίνα θα βοηθήσει στη διαχείριση στόλων βενζινοκίνητων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε μια δωδεκάδα πόλεων για τη Didi. Θα συμβάλει επίσης στη συντήρηση και την εξυπηρέτηση των στόλων των οποίων τα αυτοκίνητα μισθώνονται σε ανεξάρτητους οδηγούς.

Καμία από τις εμπλεκόμενες εταιρείες δεν δέχτηκε να σχολιάσει την είδηση.

Ποια είναι η Didi Chuxing

Η Didi Chuxing ξεκίνησε το ταξίδι της το 2012 ως υπηρεσία για τους πελάτες που θέλουν να βρίσκουν ταξί μέσω των smartphones τους. Ωστόσο, μέσα σε λίγα μόνο χρόνια, η εταιρεία άρχισε να επεκτείνει γρήγορα το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της. Όπως έλεγε ο Jean Liu, πρόεδρος της Didi Chuxing: “Η ευκαιρία είναι πολύ μεγαλύτερη από τα ταξί. Είναι πραγματικά ένα δίλημμα παγκόσμιας κλάσης – πώς να μετακινήσουμε περίπου 800 εκατομμύρια αστούς Κινέζους”.

Η Didi προσφέρει μια πλήρη γκάμα επιλογών μετακίνησης με βάση την εφαρμογή για 550 εκατομμύρια χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των Ταξί, Express, Premier, Luxe, Λεωφορείων, Οδηγών, Επιχειρηματικών Λύσεων, Bike Sharing, E-bike Sharing, Ενοικιάσεις Αυτοκινήτων και Car Sharing. Πάνω από 31 εκατομμύρια οδηγοί απασχολούνται στην πλατφόρμα της.

Η εταιρεία συνεργάζεται με μια αυξανόμενη συμμαχία φορέων της αυτοκινητοβιομηχανίας για να δημιουργήσει την επόμενη γενιά αυτόνομων λύσεων.

Η Didi, πέραν της Κίνας, έχει αναπτύξει ένα παγκόσμιο δίκτυο σε συνεργασία με τις εταιρείες Grab, Lyft, Ola, 99, Bolt (Taxify) και Careem προσεγγίζοντας το 80% του παγκόσμιου πληθυσμού σε περισσότερες από 1.000 πόλεις. Επί του παρόντος, παρέχει υπηρεσίες ride-hailing στη Βραζιλία υπό την επωνυμία 99, διαθέτει υπηρεσίες κινητικότητας με την επωνυμία DiDi στο Μεξικό και την Αυστραλία και παρέχει υπηρεσίες ταξί στην Ιαπωνία μέσω κοινοπραξίας.

Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Didi

Πηγή: Sustainable Transport in China

Η σύγκριση με την UBER 

Πηγή: Sustainable Transport in China. Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν το 2019
Προηγούμενο άρθροΑρχίζει η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών της Autohellas
Επόμενο άρθροΝέες ενημερώσεις του Google Maps για τα Μέσα Μεταφοράς