Υπάρχουν διάφοροι τρόποι συνδυασμού κινητήρων καύσης με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες. Σε ένα κλασσικό υβριδικό σύστημα, όπως της Toyota’s και του Lexus, οι τροχοί παίρνουν κίνηση είτε από τον θερμικό, είτε από τον ηλεκτρικό κινητήρα ή από τον συνδυασμό και των δύο. Δεν μπορείτε να φορτίσετε τις μπαταρίες εξωτερικά – σε αντίθεση με τα υβριδικά από τους περισσότερους Γερμανούς ανταγωνιστές, όπως τα μοντέλα «e» της BMW και της Mercedes, τα μοντέλα TFSI e-tron της Audi και οι GTE παραλλαγές του VW Golf και του Passat.
Η BMW προσφέρει ένα διαφορετικό είδος υβριδικού με το i3 REX. Ο όρος υβριδικό είναι λίγο υπερβολικός εδώ, καθώς το i3 είναι βασικά ένα EV που μπορεί να συνδεθεί σε πρίζα και παράλληλα διαθέτει μια προαιρετική γεννήτρια που τροφοδοτείται με βενζίνη, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης – στην πραγματικότητα, ένα σύστημα επιμήκυνσης της εμβέλειας. Η γεννήτρια αυτή δεν κινεί τους τροχούς απευθείας, απλώς ενεργεί ως μονάδα ισχύος για να φορτίζει τις μπαταρίες όταν δεν υπάρχει σημείο φόρτισης. Ένα παρόμοιο σύστημα υπάρχει στο Opel Ampera.
Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Nissan παρουσίασε ένα ακόμα είδος υβριδικού – το πρώτο στο είδος του. Είναι παρόμοιο με το BMW i3 REX, αλλά υπάρχει μια τεράστια διαφορά. Σε αντίθεση με το σύστημα του βαυαρικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το υβριδικό της Nissan δεν μπορεί να συνδεθεί σε πρίζα.
Με την ονομασία e-Power, ο κινητήρας αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από σχετικά μικρές μπαταρίες. Αυτές μπορούν να επαναφορτισθούν μόνον από ένα βενζινοκινητήρα 1.5, ο οποίος λειτουργεί και ως γεννήτρια. Πλεονεκτήματα: δεν χρειάζεστε υποδομή φόρτισης και οι μπαταρίες είναι φθηνότερες. Μειονεκτήματα: Η ηλεκτρική εμβέλεια είναι σχετικά περιορισμένη και ο βενζινοκινητήρας, όσο αποτελεσματικός και αν είναι, εξακολουθεί να εκπέμπει ρύπους.
Το υβριδικό σύστημα e-Power θα αρχίσει να είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη μέχρι το 2022. Στην Ιαπωνία εξοπλίζει ήδη το δημοφιλές Nissan Note.
Φωτογραφία:το πρωτότυπο αυτοκίνητο Nissan IMQ που διαθέτει υβριδική τεχνολογία e-Power