Η Peugeot αποκάλυψε το νέο 9X8, το τελευταίας γενιάς Hypercar που πρόκειται να κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (FIA World Endurance Championship – WEC) το 2022.
Με κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας που κινεί και τους τέσσερεις τροχούς, αυτό το υπέρ-αποδοτικό πρωτότυπο ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική που η Peugeot ονομάζει ‘Neo-Performance’ και ενσωματώνει τόσο στα μοντέλα δρόμου όσο και στα αγωνιστικά, προσφέροντας υπεύθυνες επιδόσεις. Η άνευ προηγουμένου συνεργασία των μηχανολόγων της Peugeot Sport και του σχεδιαστικού τμήματος της Peugeot, είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία του 9X8 το οποίο δίνει μία πρόγευση της νέας εποχής των αγώνων αυτοκινήτου, χάρη στις ρευστές του γραμμές, την απουσία πίσω πτέρυγας και τα εμφανή σημάδια της εταιρικής ταυτότητας της μάρκας. Οι πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις που φέρει, καθώς και η εμφάνιση αιλουροειδούς, αποτελούν τα αδιαφιλονίκητα διαπιστευτήρια της Peugeot.
Το Peugeot 9X8 – το πιο πρόσφατο δημιούργημα της μάρκας για συμμετοχή στο πρωτάθλημα αντοχής – είναι ο άμεσος διάδοχος του Peugeot 905, του νικητή στον αγώνα των 24 ωρών του Le Mans το 1992 και 1993, και του Peugeot 908, που κέρδισε το French classic το 2009. Το νέο πρωτότυπο είναι ο συνεχιστής της ιδιαίτερα επιτυχημένης εμπλοκής της μακράς στις κορυφαίες παγκοσμίως διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπου έχει διακριθεί χάρη στα πολύ ανταγωνιστικά της αυτοκίνητα με την άμεσα αναγνωρίσιμη εταιρική τους ταυτότητα.
Το Peugeot 9X8 είναι ένα project της μάρκας που ενσαρκώνει ιδανικά το όραμα της ‘Neo-Performance’ και είναι βασισμένο στον συνδυασμό του κορυφαίου DNA με το στιλ, την αποδοτικότητα και την τεχνογνωσία, σε βαθμό που αυτά τα στοιχεία να μπορούν να μεταφερθούν στα καθημερινά αυτοκίνητα.
Η μοναδική συνεργασία των τμημάτων Design της Peugeot και των μηχανολόγων της Peugeot Sport, κάνει την αποφασιστική διαφορά σε ότι αφορά την εξερεύνηση νέων αεροδυναμικών λύσεων και στιλιστικών επιλογών, με στόχο τη δημιουργία μιας εντελώς πρωτότυπης σειράς προϊόντων.
Οι γραμμές και τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του Peugeot 9X8 είναι αποτέλεσμα λεπτομερούς εξέλιξης που πραγματοποιήθηκε από τους μηχανικούς υπό την επίβλεψη του Τεχνικού Διευθυντή της Peugeot Sport, Olivier Jansonnie, και του τμήματος design της Peugeot με επικεφαλής τον Matthias Hossann.
Η προσέγγισή τους οδηγήθηκε από τους κανονισμούς της FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) και την ACO (Automobile Club de l’Ouest) για τη νέα κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH), η οποία διαδέχεται την προηγούμενη κατηγορία πρωτοτύπων LMP1. Η μεγαλύτερη ευελιξία που αφήνουν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, σε ότι αφορά την αεροδυναμική, επιτρέπει νέες ριζοσπαστικές προσεγγίσεις και ευνοεί τη δημιουργία πιο καινοτόμων αυτοκινήτων, αφήνοντας το περιθώριο για ακόμα μεγαλύτερη συμβολή των σχεδιαστικών τμημάτων. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Peugeot εκμεταλλεύτηκαν αποτελεσματικά αυτήν την ευκαιρία για να εφεύρουν νέες δημιουργικές διαδικασίες, ξεφεύγοντας από τα στερεότυπα, και δημιούργησαν ένα εντελώς νέο είδος Hypercar.
Ένα όνομα που συνδυάζει την έννοια της κληρονομιάς με το «forward thinking».
Το όνομα του νέου Hypercar της μάρκας είναι Peugeot 9X8
Το “9” είναι η συνέχεια της σειράς που χρησιμοποίησε η μάρκα στα τελευταία αγωνιστικά αυτοκίνητα που έλαβαν μέρος στα πρωταθλήματα αντοχής, δηλαδή το Peugeot 905 (το οποίο αγωνίστηκε από το 1990 έως το 1993) και το 908 (από το 2007 έως 2011), όπου και τα δύο έγιναν σύμβολα της μάρκας.
Το “X” συμβολίζει την τεχνολογία κίνησης και στους 4 τροχούς που διαθέτει το Hypercar της Peugeot και το υβριδικό σύστημα κίνησης που ενσωματώνει τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της μάρκας, ακόμα και στον κόσμο των αγώνων αυτοκινήτου.
Το “8” είναι το πρόθεμα που χρησιμοποιείται σε όλα τα ονόματα των σημερινών μοντέλων της PEUGEOT, από το 208 και 2008, μέχρι το 308, 3008, 5008 και φυσικά, το 508 που πρόσφατα υπέστη τις περιποιήσεις των μηχανικών και των σχεδιαστών που έφτιαξαν το Hypercar, και έγινε το πρώτο σπορ μοντέλο της μάρκας με την επιγραφή Peugeot Sport Engineered.
Δύο Peugeot 9X8 θα λάβουν μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα αντοχής της FIA για το 2022.
Μοναδική εμφάνιση και φινίρισμα «Δεδομένου ότι το 9X8 είναι ένα Peugeot, το πρωτότυπο σκίτσο που ενέπνευσε τη δουλειά μας απεικόνιζε ένα μεγάλο αιλουροειδές έτοιμο να επιτεθεί, μια στάση που υιοθετήσαμε στο ελαφρά κεκλιμένο προς τα εμπρός cockpit», σημειώνει ο Matthias Hossann. «Οι γραμμές του Peugeot 9X8 εκφράζουν το στιλ της μάρκας, ενώ οι κομψές και λεπτές φόρμες του, αντανακλούν συναίσθημα και δυναμισμό.»
Οι μελλοντικοί οδηγοί του αυτοκινήτου ενθουσιάστηκαν και οι δύο με τη δουλειά που έχει γίνει από τη σχεδιαστική ομάδα.
“Είναι το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχει τόσο εξελιγμένο στυλ,” δήλωσε ο Kevin Magnussen.
Τα λόγια του Kevin επισφραγίζονται από τον Αμερικανό Gustavo Menezes: “Η Peugeot ανοίγει με το 9Χ8, ένα νέο κεφάλαιο στους αγώνες αυτοκινήτου. Καλούμαστε να παίξουμε και εμείς το ρόλο μας στο γράψιμο της ιστορίας!”
Η φωτιστική υπογραφή τόσο των εμπρός όσο και των πίσω φωτιστικών σωμάτων του 9X8, που έχει τη μορφή των τριών ονύχων, αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων της Peugeot, ενώ το νέο σήμα με το κεφάλι του λέοντα με τον οπίσθιο φωτισμό, κοσμεί το εμπρός και τα πλαϊνά μέρη του αυτοκινήτου. Το Selenium Grey και η αντίθεση έντονου πράσινου/κίτρινου Kryptonite τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό του, αντανακλούν το χρωματικό μοτίβο που έχει ήδη επιλεγεί για τα νέα 508 και 508 SW Peugeot Sport Engineered.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης από τους σχεδιαστές και στο εσωτερικό του 9X8. «Υιοθετήσαμε μια διαφορετική προσέγγιση στο cockpit που, μέχρι σήμερα, είχε την τάση να είναι ένας καθαρά λειτουργικός και διακριτικός χώρος εργασίας του πιλότου, χωρίς καμία ταυτότητα της μάρκας», υπογραμμίζει ο Matthias Hossann. «Ο συνδυασμός των χρωμάτων και της εσωτερικής αισθητικής του Peugeot στο i-Cockpit, έχουν δώσει στο cockpit του 9X8 μια ξεχωριστή αίσθηση, γεγονός που το καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμο, και σε κάθε φωτογραφία του εσωτερικού ξεχωρίζει αμέσως ότι πρόκειται για ένα Peugeot».
Εξωτερικά, οι μεγάλοι τροχοί συμβάλλουν στην ισορροπία των γραμμών των ακάλυπτων πλευρών του αυτοκινήτου, οι αεραγωγοί αποκαλύπτουν το πάνω μέρος των ελαστικών και οι τέλεια ενσωματωμένοι καθρέφτες, δημιουργούν την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο κινείται με σχεδόν μηδενική αεροδυναμική αντίσταση.
«Γνωρίζω ότι οι ομάδες της Peugeot Design και της Peugeot Sport κάνουν πάντα ποιοτική, και πρωτοποριακή δουλειά, αλλά πρέπει να παραδεχτώ ότι έχω συγκλονιστεί από αυτό το 9X8. Είναι απλά υπέροχο», λέει η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Peugeot, Linda Jackson. «Ο τρόπος με τον οποίο οι καινοτόμες, ρευστές του γραμμές, εκπέμπουν τόσο έντονα την ταυτότητα της μάρκας, είναι αριστοτεχνικός».
‘WINGLESS (χωρίς αεροτομή)’ – Άριστη εκμετάλλευση του δυναμικού των κανονισμών για την κατηγορία Le Mans Hypercars
Οι μικρές λεπτομέρειες στο σχεδιασμό του Peugeot 9X8 περιλαμβάνουν την φωτιστική υπογραφή των «ονύχων» της μάρκας, ενώ τα ίδια τα φώτα πλαισιώνουν έναν μεγάλο διαχύτη πάνω από τον οποίο υπάρχει η φράση «Δεν έχουμε ανάγκη μίας πίσω αεροτομής (πτέρυγας)».
Οι πίσω αεροτομές (κοινώς… ‘φτερούγες’), εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στις 24 ώρες του Le Mans, στο Chaparral 2F που έλαβε μέρος στον αγώνα το 1967, οπότε είναι η πρώτη φορά που η χρήση τους αμφισβητήθηκε μετά από περισσότερο από μισό αιώνα. Το πρωτοποριακό πίσω μέρος του 9X8 προέρχεται από έρευνα που διεξήγαγε η ομάδα μηχανικών της Peugeot Sport.
«Οι νέοι κανονισμοί της κατηγορίας Le Mans Hypercar, θεσμοθετήθηκαν με στόχο να ξεπεραστεί η σημασία των συμβατικών συστημάτων ενίσχυσης της απόδοσης», εξηγεί ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής του προγράμματος WEC της Peugeot Sport. «Ο σχεδιασμός του 9X8 ήταν μια παθιασμένη εμπειρία, επειδή είχαμε την ελευθερία να ανακαλύψουμε, να πρωτοτυπήσουμε και να ψάξουμε τρόπους βελτιστοποίησης της απόδοσης του αυτοκινήτου, και ειδικότερα της αεροδυναμικής του. Οι κανονισμοί ορίζουν ότι επιτρέπεται μόνο ένα ρυθμιζόμενο αεροδυναμικό βοήθημα, χωρίς να προσδιορίζεται η πίσω αεροτομή. Τα υπολογιστικά μοντέλα και οι προσομοιώσεις, μας αποκάλυψαν ότι η υψηλή απόδοση μπορούσε να επιτευχθεί ακόμα και χωρίς την πίσω αεροτομή».
“Η απουσία πίσω αεροτομής στο Peugeot 9X8 είναι ένα μεγάλο και καινοτόμο βήμα,” δηλώνει ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Stellantis, Jean-Marc Finot. «Καταφέραμε να επιτύχουμε έναν βαθμό αεροδυναμικής απόδοσης που μας επιτρέπει να καταργήσουμε αυτό το βοήθημα. Μη με ρωτήσετε όμως το πώς! Θα προσπαθήσουμε να το κρατήσουμε μυστικό όσο περισσότερο μπορούμε!”
Η κατάργηση της πίσω αεροτομής μας έδωσε την ελευθερία να σχεδιάσουμε ένα κοντό και ρευστό αμάξωμα που κανείς δεν έχει δει εδώ και δεκαετίες. Πράγματι, δουλεύοντας από κοινού με τους συναδέλφους μηχανικούς, οι σχεδιαστές εκμεταλλεύθηκαν στο μέγιστο δυνατό βαθμό την ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα αποτέλεσμα που συνδυάζει αρμονικά το δυναμισμό, με τις ρευστές επιφάνειες ειδικά στα τμήματα μεταξύ των φτερών των τροχών.
Υπέρ-οικονομικό Υβριδικό σύστημα κίνησης
Από το Σεπτέμβριο του 2020 που η Peugeot ανακοίνωσε τη συμμετοχή της στο νέο πρωτάθλημα αντοχής στην κατηγορία Le Mans Hypercar, το εργοστάσιο στις Βερσαλλίες, κοντά στο Παρίσι, ξεκίνησε να εργάζεται εντατικά για τη δημιουργία του 9X8.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ο τοποθετημένος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου bi-turbo V6, με περιεχόμενη γωνία 900, κινητήρας των 2.6λίτρων, απόδοσης 500kW (680hp), – ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως που αποτελεί μέρος του συστήματος κίνησης Peugeot Hybrid4 500KW – «γράφει» χιλιόμετρα δοκιμών στον πάγκο, από τον Απρίλιο.
Εν τω μεταξύ, η εμπρός τοποθετημένη μονάδα του ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας των 200kW, το 7τάχυτο σειριακό κιβώτιο και η μπαταρία, βρίσκονται στη διαδικασία συναρμολόγησης σύμφωνα με το πρόγραμμα πιστοποίησης των δοκιμών στον πάγκο.
Η πανίσχυρη, τεχνολογικά εξελιγμένη, υψηλής τάσεως (900 Volt), υψηλής χωρητικότητας, μπαταρία εξελίσσεται από την Peugeot Sport και τη Saft, θυγατρική της TotalEnergies.
«Ο στόχος μας όσον αφορά τις ενεργειακές απαιτήσεις είναι η ιδανική αξιοπιστία και ο τέλειος έλεγχος», εξηγεί ο Jean-Marc Finot. ‘Το Le Mans έχει γίνει ένας 24ωρος αγώνας σπριντ που μπορεί να κερδίσεις ή να χάσεις ανάλογα με τα πόσα pit stops θα κάνεις. Η εξαιρετική ενεργειακή απόδοση των νέων Hypercars διαμορφώνει αυτό που θα δούμε σύντομα και στα καθημερινά μας αυτοκίνητα. Αυτή η άποψη επηρέασε καθοριστικά τη δουλειά μας στο project του Peugeot 9X8, κάθε πτυχή του οποίου πρέπει να συμβάλει στην επίτευξη της υψηλής απόδοσης, αρχής γενομένης από το σύστημα κίνησης, έως την αεροδυναμική του”.
Le Mans, ένα εργαστήριο για την Peugeot
Πέρα από την αεροδυναμική, μηχανική και ηλεκτρονική του απόδοση, το νέο αυτοκίνητο θα χρησιμεύσει για να αναδείξει την πλούσια τεχνογνωσία της Peugeot στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πεδίο των αγώνων αντοχής. Οι 24 ώρες του Le Mans είναι ένας περίεργος αγώνας και τα 5.400 χιλιόμετρα που καλύπτουν τα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του αγώνα, είναι κοντά στα χιλιόμετρα που καλύπτονται σε μια πλήρη αγωνιστική σεζόν από ένα μονοθέσιο της Formula 1, οπότε η αποδοτικότητα και η αξιοπιστία είναι και οι δύο παράγοντες ζωτικής σημασίας.
‘Πέρα από το αγωνιστικό σκέλος, η συμμετοχή της Peugeot στους αγώνες αντοχής, εμπεριέχει και άλλα πράγματα», επιμένει η Linda Jackson. «Οι αγώνες αντοχής είναι μια μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού που αποτελεί για εμάς ένα πεδίο εξαντλητικών δοκιμών, ένα εργαστήριο το οποίο εξηγεί γιατί η σχέση μας με το Le Mans είναι τόσο δυνατή. Πιο σημαντικό ίσως από τα αποτελέσματα που έχουμε στους αγώνες, είναι οι ευκαιρίες που μας δίνονται, για να αναδείξουμε την τεχνολογία μας και τα αποτελέσματα της ερευνητικής μας εργασίας, σε έναν αγώνα με ακραίες συνθήκες για 24 ώρες. Το Le Mans μας προσφέρει ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον δοκιμής των υβριδικών συστημάτων και τεχνολογιών που αναπτύσσουμε αυτήν τη στιγμή για τη μείωση της κατανάλωσης – άρα και των εκπομπών του CO2 – των αυτοκινήτων παραγωγής. Οι ομάδες της Peugeot Sport είναι περήφανες όταν βλέπουν την έρευνά τους να μεταφέρεται στα μοντέλα παραγωγής μας. Για τους πελάτες μας, το Le Mans είναι ένα εργαστήριο που πιστοποιεί την ποιότητα των αυτοκινήτων μας”.