Μοντέλα BMW και MINI με vegan εσωτερικό θα κυκλοφορούν στην αγορά από το 2023, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές CO2 των οχημάτων.

Η μείωση εκπομπών CO2 σε όλο τον κύκλο ζωής ενός οχήματος είναι πρωταρχικός στόχος του BMW Group στο δρόμο για την κλιματική ουδετερότητα, που πρόκειται να επιτευχθεί το αργότερο μέχρι το 2050. Η επιλογή υλικών διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ο όμιλος σχεδιάζει να λανσάρει το 2023 τα πρώτα του οχήματα που θα διαθέτουν πλήρως vegan εσωτερικό. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως μέσα από την εξέλιξη καινοτόμων υλικών με ιδιότητες τύπου δέρματος. Θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα της χρήσης αυτών των υλικών για επιφάνειες τιμονιών που πρέπει να πληρούν απαιτητικά κριτήρια ως προς την αίσθηση, την πολυτελή εμφάνιση και την αντοχή στη φθορά. Πλήρως vegan εσωτερικά θα διατίθενται για μοντέλα BMW και MINI για πρώτη φορά από το 2023.

Το BMW Group εδώ και καιρό προσφέρει διάφορες εναλλακτικές λύσεις υφασμάτων αντί του δέρματος. Τώρα, για πρώτη φορά, προσφέρει ένα κατάλληλο υποκατάστατο του δέρματος για τη σημαντικότερη διεπαφή μεταξύ οδηγού και οχήματος. Οι επιφάνειες του τιμονιού πρέπει να πληρούν απαιτητικά κριτήρια όσον αφορά την εμφάνιση, την αντοχή στη φθορά και την ανθεκτικότητα. «Με ένα τιμόνι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας vegan υλικό, εκπληρώνουμε τις επιθυμίες των πελατών μας που δεν είναι διατεθειμένοι να κάνουν κανένα συμβιβασμό στην εμφάνιση, την αίσθηση και τη λειτουργικότητα. Το καινοτόμο υλικό αντέχει στη φθορά που προκαλείται από την τριβή, την εφίδρωση και την υγρασία και έχει όλες τις επιθυμητές ιδιότητες του δέρματος», σχολίασε ο Uwe Köhler, Επικεφαλής Εξέλιξης Αμαξώματος, Επενδύσεων Εξωτερικού, Εσωτερικού στο BMW Group. Το μόνο διακριτικό γνώρισμα του νέου υλικού θα είναι μία νέα σαγρέ αίσθηση στη στεφάνη του τιμονιού.

Επιφάνειες χωρίς δέρμα μειώνουν τις εκπομπές CO 2 e κατά 85%

Το γεγονός ότι υπάρχει τώρα ένα υψηλής ποιότητας vegan υλικό επιφανειών, με αντίστοιχες ιδιότητες με του πραγματικού δέρματος που χρησιμοποιείτο μέχρι πρότινος στην παραγωγή τιμονιών, αντιπροσωπεύει ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα. Το νέο υλικό της επιφάνειας του τιμονιού μειώνει τις εκπομπές CO2e σε όλη την αλυσίδα αξιών κατά περίπου 85% συγκριτικά με το δέρμα. Μέχρι τώρα, οι περισσότερες από τις παραγόμενες εκπομπές, περίπου το 80%, είχαν τη μορφή αερίου μεθανίου από την εκτροφή βοοειδών. Το υπόλοιπο 20% προερχόταν από την επεξεργασία του δέρματος αγελάδας, που είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα και υδροβόρα.

Η κλιματική ουδετερότητα και η κυκλική οικονομία είναι οι κορυφαίες προτεραιότητες

Για την επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας, το BMW Group βασίζεται στη χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στην παραγωγή και στην εφοδιαστική αλυσίδα, σε μία σταθερά αυξανόμενη αναλογία δευτερογενών υλικών και φυσικών πρώτων υλών, σε πολύ αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες και κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς και σε ένα υψηλό ποσοστό ανακύκλωσης, σύμφωνα με τις αρχές μιας κυκλικής οικονομίας.

Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά: Τα πατάκια για διάφορα μοντέλα είναι κατασκευασμένα από ένα μόνο υλικό, αποφεύγοντας έτσι μίγματα που είναι δύσκολο να ανακυκλωθούν. Ως αποτέλεσμα, το BMW Group εξοικονομεί περίπου 23.000 τόνους CO2 και επιπλέον 1.600 τόνους αποβλήτων κάθε χρόνο, καθώς τα ανακυκλωμένα πατάκια και τα απόβλητα επαναχρησιμοποιούνται επίσης στη διαδικασία παραγωγής.

Η έρευνα και εξέλιξη στον τομέα των δευτερογενών πρώτων υλών και των βιώσιμων υλικών αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα. Οι μελλοντικές γενιές οχημάτων θα προσφέρουν άλλες ελκυστικές εναλλακτικές αντί του δέρματος. Το BMW Group συνεργάζεται με νεοφυείς εταιρείες στην ανάπτυξη καινοτόμων βιολογικών υλικών. Συγκριτικά με τα συνθετικά δέρματα που χρησιμοποιήθηκαν προηγουμένως, αυτά έχουν ως αποτέλεσμα περίπου 45% χαμηλότερες εκπομπές CO2 . Το MirumTM, το οποίο έχει 100% βιολογική βάση και δεν περιέχει πετρέλαιο, έχει την ικανότητα να προσομοιώνει όλες τις ιδιότητες του παραδοσιακού δέρματος. Ένα ακόμα νέο υλικό, το DeserttexTM, κατασκευάζεται από κονιορτοποιημένες ίνες κάκτου με ένα βιολογικής βάσης καλούπι πολυουρεθάνης. Με αυτά τα υλικά, η αντικατάσταση των πρώτων υλών ζωικής προέλευσης μπορεί να συνδυάζεται με σημαντική μείωση στις εκπομπές CO2.

 

 

Προηγούμενο άρθροΗ ηλεκτροκίνηση στην Οδική Βοήθεια της Interamerican
Επόμενο άρθροΗ Stellantis ορίζει Chief Digital Information Officer