Η Mercedes-Benz ετοιμάζεται να καταστεί αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το τέλος της δεκαετίας, όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες αγοράς, ενώ οι επενδύσεις σε EV μπαταρίας μεταξύ 2022 και 2030 θα ανέλθουν σε πάνω από 40 δισ. ευρώ.
Με τη μετάβαση σε αμιγώς ηλεκτρoκίνητα, η εταιρεία επιταχύνει προς ένα μέλλον χωρίς εκπομπές, βάσει λογισμικού.
- Όλες οι νέες αρχιτεκτονικές θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές από το 2025 και μετά.
- Το 2025 η Mercedes-Benz θα λανσάρει τρεις αμιγώς ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές.
- Η Mercedes-Benz θα είναι έτοιμη να καταστεί αμιγώς ηλεκτρική στο τέλος της δεκαετίας, όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες αγοράς.
- Η Mercedes-Benz δημιουργεί ικανότητα μπαταριών άνω των 200 γιγαβατωρών με συνεργάτες και σχεδιάζει οκτώ Gigafactories.
- Νέες συνεργασίες για ανάπτυξη και παραγωγή μπαταριών στην Ευρώπη.
- Η απόδοση των ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης αυξάνεται μέσω κάθετης ολοκλήρωσης και απόκτησης της YASA, ειδικής σε κινητήρες αξονικής ροής εξαιρετικά υψηλής απόδοσης
- Η νέα λειτουργία Plug & Charge θα παρέχει απρόσκοπτη φόρτιση χωρίς επιπλέον ενέργειες για έλεγχο ταυτότητας και πληρωμή. Η Mercedes me Charge θα διαθέτει περισσότερα από 530.000 σημεία φόρτισης AC και DC παγκοσμίως.
- Η επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης σηματοδοτεί ριζική μετατόπιση κατανομής κεφαλαίων.
- Η Mercedes-Benz δεσμεύεται για τους στόχους περιθωρίου κέρδους της – σε έναν κόσμο BEV.
Μέχρι το 2022, η Mercedes-Benz θα διαθέτει ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) σε όλες τις κατηγορίες της. Από το 2025 και μετά, όλες οι αρχιτεκτονικές οχημάτων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές και οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν μια αμιγώς ηλεκτρική εναλλακτική για κάθε μοντέλο της εταιρείας. Η Mercedes-Benz σκοπεύει να διαχειριστεί αυτόν τον επιταχυνόμενο μετασχηματισμό, διατηρώντας παράλληλα τους στόχους κερδοφορίας της.
“Η μετάβαση στα EV επιταχύνεται – ειδικά στην κατηγορία πολυτελείας, όπου ανήκει η Mercedes-Benz. Το σημείο καμπής πλησιάζει και θα είμαστε έτοιμοι όταν οι αγορές μεταβούν σε αμιγώς ηλεκτρικά, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας”, δήλωσε ο Ola Källenius, CEO της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG. “Αυτό το βήμα σηματοδοτεί βαθιά ανακατανομή κεφαλαίου. Με τον ταχύτερο μετασχηματισμό και την διασφάλιση των στόχων κερδοφορίας μας, θα εξασφαλίσουμε συνέχιση της επιτυχία της Mercedes-Benz. Χάρη στο εργατικό δυναμικό μας υψηλών προσόντων και κινήτρων. Είμαι πεπεισμένος ότι θα επιτύχουμε σε αυτήν τη συναρπαστική νέα εποχή”.
Προς διευκόλυνση της μετάβασης, η Mercedes-Benz παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με σημαντική επιτάχυνση της Ε & Α. Συνολικά, οι επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας μεταξύ 2022 και 2030 θα ανέλθουν σε πάνω από 40 δισεκατομμύρια ευρώ. Η επιτάχυνση και η προώθηση του σχεδίου χαρτοφυλακίου EV θα επιταχύνει και το σημείο καμπής για την υιοθέτηση EV.
Τεχνολογικός Προγραμματισμός
Αρχιτεκτονικές: Το 2025 η Mercedes-Benz θα λανσάρει τρεις αμιγώς ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές:
- Η MB.EA θα καλύψει όλα τα μεσαία και μεγάλα επιβατικά αυτοκίνητα, δημιουργώντας ένα κλιμακούμενο σπονδυλωτό σύστημα ως ηλεκτρική ραχοκοκαλιά του μελλοντικού χαρτοφυλακίου EV.
- Η AMG.EA θα είναι πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων εξειδικευμένων επιδόσεων και τεχνολογίας για τους πελάτες της Mercedes-AMG.
- Η VAN.EA εισάγει νέα εποχή για ειδικές κατασκευές ηλεκτρικών βαν και ελαφρών επαγγελματικώνοχημάτων, τα οποία θα συμβάλουν στις άνευ εκπομπών μεταφορές.
Κάθετη ολοκλήρωση: Μετά την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων κινητήρων για να τεθούν ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, οι προμήθειες και η παραγωγή υπό την ίδια στέγη, η Mercedes-Benz θα εμβαθύνει την κάθετη ολοκλήρωση στις κατασκευές και την ανάπτυξη, και θα αναπτύξει εσωτερική δυνατότητα τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης. Αυτό το βήμα περιλαμβάνει εξαγορά της βρετανικής εταιρείας ηλεκτροκινητήρων YASA. Με αυτήν τη συμφωνία, η Mercedes-Benz αποκτά πρόσβαση σε μοναδική τεχνολογία κινητήρων αξονικής ροής και τεχνογνωσία ανάπτυξης κινητήρων υψηλής απόδοσης επόμενης γενιάς. Οι ίδιας κατασκευής ηλεκτροκινητήρες, όπως ο eATS 2.0, αποτελούν βασικό μέρος της στρατηγικής, με σαφή εστίαση στην αποδοτικότητα και το συνολικό κόστος ολόκληρου του συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των μετατροπέων και του λογισμικού. Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά νέων ενεργειακών οχημάτων στον κόσμο, που φιλοξενεί εκατοντάδες εταιρείες και παρόχους που ειδικεύονται σε εξαρτήματα EV και τεχνολογίες λογισμικού, αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επιτάχυνση της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της Mercedes-Benz.
Μπαταρίες: Η Mercedes-Benz θα χρειαστεί ικανότητα μπαταριών άνω των 200 Γιγαβατωρών και σχεδιάζει να δημιουργήσει οκτώ Gigafactories για την παραγωγή τους, από κοινού με τους συνεργάτες της σε όλο τον κόσμο. Αυτό έρχεται επιπλέον του ήδη προγραμματισμένου δικτύου εννέα εγκαταστάσεων κατασκευής συστημάτων μπαταριών. Οι μπαταρίες επόμενης γενιάς θα είναι εξαιρετικά τυποποιημένες και κατάλληλες για χρήση σε πάνω από το 90% αυτοκινήτων και φορτηγών της Mercedes-Benz, ενώ θα είναι αρκετά ευέλικτες για να προσφέρουν μεμονωμένες λύσεις σε όλους τους πελάτες. Όσον αφορά στην κατασκευή μπαταριών, η Mercedes-Benz σκοπεύει να συνεργαστεί με νέους Ευρωπαίους εταίρους για ανάπτυξη και αποτελεσματική παραγωγή μελλοντικών μπαταριών και συστοιχιών, γεγονός που διασφαλίζει πως η Ευρώπη παραμένει το επίκεντρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ακόμη και στην ηλεκτρική εποχή. Η παραγωγή μπαταριών θα δώσει στη Mercedes-Benz την ευκαιρία να μετασχηματίσει το καθιερωμένο δίκτυό της παραγωγής κινητήρων. Με τη συνεχή ενσωμάτωση της πλέον προηγμένης τεχνολογίας μπαταριών σε αυτοκίνητα και βαν, η Mercedes-Benz στοχεύει στην αύξηση της αυτονομίας κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής ενός μοντέλου. Για την επόμενη γενιά μπαταριών, η Mercedes-Benz θα συνεργαστεί με εταιρείες όπως η SilaNano, για περαιτέρω αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας, χρησιμοποιώντας συνθετικό πυρίτιο-άνθρακα στην άνοδο. Αυτό θα δώσει πρωτοφανή αυτονομία και ακόμη μικρότερους χρόνους φόρτισης. Όσον αφορά στην τεχνολογία ξηράς κατάστασης, η Mercedes-Benz βρίσκεται σε συνομιλίες με συνεργάτες για ανάπτυξη μπαταριών με ακόμα μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και ασφάλεια.
Φόρτιση: Η Mercedes-Benz εργάζεται επίσης για τον καθορισμό νέων προτύπων στη φόρτιση: Το “Plug & Charge” θα επιτρέπει στους πελάτες να συνδέουν, να φορτίζουν και να αποσυνδέουν χωρίς επιπλέον ενέργειες για έλεγχο ταυτότητας και διαδικασία πληρωμής. Το Plug & Charge θα κυκλοφορήσει μαζί με την EQS εντός του έτους. Το Mercedes me Charge είναι ήδη ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης στον κόσμο και περιλαμβάνει πάνω από 530.000 σημεία φόρτισης AC και DC παγκοσμίως. Επιπλέον, η Mercedes-Benz συνεργάζεται με τη Shell για επέκταση του δικτύου φόρτισης. Οι πελάτες θα έχουν βελτιωμένη πρόσβαση στο δίκτυο Recharge της Shell που θα αποτελείται από άνω των 30.000 σημείων φόρτισης έως το 2025 στην Ευρώπη, την Κίνα και τη Βόρεια Αμερική – συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 10.000 φορτιστές υψηλής ισχύος παγκοσμίως. Η Mercedes-Benz σχεδιάζει επίσης να λανσάρει αρκετά σημεία φόρτισης υψηλής ποιότητας στην Ευρώπη, που θα παρέχουν ξεχωριστή εμπειρία φόρτισης, με κορυφαίες εγκαταστάσεις.
Vision EQXX: Η Mercedes-Benz αναπτύσσει το Vision EQXX, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων, με κατανάλωση μονοψήφιου αριθμού Kwh ανά 100 χιλιόμετρα με κανονικές ταχύτητες οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο . Μια ομάδα διαφόρων ειδικοτήτων, συμπεριλαμβανομένων εμπειρογνωμόνων του τμήματος F1 High Performance Powertrain (HPP) της Mercedes-Benz, σημειώνει ταχεία πρόοδο στο συγκεκριμένο έργο. Η παγκόσμια πρεμιέρα θα γίνει το 2022. Οι τεχνολογικές εξελίξεις που θα πραγματοποιηθούν με το Vision EQXX θα προσαρμοστούν και θα εφαρμοστούν σε νέες ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές.
Προγραμματισμός παραγωγής
Η Mercedes-Benz προετοιμάζει επί του παρόντος το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής της για παραγωγή μόνο με ηλεκτρικών, με ρυθμό αύξησης που έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στη ζήτηση της αγοράς. Χάρη στις πρώτες επενδύσεις σε ευέλικτη κατασκευή και στο υπερσύγχρονο σύστημα παραγωγής MO360, η Mercedes-Benz μπορεί να παράγει μαζικά BEV ήδη σήμερα. Το επόμενο έτος, οκτώ ηλεκτρικά οχήματα Mercedes-Benz θα παραχθούν σε επτά τοποθεσίες σε τρεις ηπείρους. Επιπλέον, όλες οι εγκαταστάσεις συναρμολόγησης επιβατικών αυτοκινήτων και μπαταριών που διαχειρίζεται η Mercedes-Benz AG θα είναι ουδέτερες άνθρακα έως το 2022. Για να βελτιώσει την παραγωγική αποδοτικότητα, η Mercedes-Benz συνεργάζεται με την GROB, πρωτοποριακή γερμανική εταιρεία σε εξαιρετικά καινοτόμα συστήματα παραγωγής και αυτοματισμού μπαταριών, ενίσχυσης της παραγωγικής ικανότητας και τεχνογνωσίας μπαταριών. Η συνεργασία αφορά σε μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών και συστοιχιών μπαταριών. Η Mercedes-Benz σχεδιάζει επίσης να εγκαταστήσει ένα νέο εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών στο Kuppenheim της Γερμανίας. Η έναρξη λειτουργίας προγραμματίζεται για το 2023.
Προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού
Η μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά οχήματα είναι εφικτή και βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στη Mercedes-Benz. Σε συνεργασία με εκπροσώπους των εργαζομένων, η εταιρεία θα συνεχίσει τον μετασχηματισμό του ανθρώπινου δυναμικού της, κάνοντας χρήση εκτεταμένων προγραμμάτων επανειδίκευσης, πρόωρης συνταξιοδότησης, κ.ά. Η TechAcademies θα προσφέρει στους εργαζόμενους εκπαίδευση για μελλοντικές δεξιότητες. Μόνο το 2020, περίπου 20.000 εργαζόμενοι στη Γερμανία εκπαιδεύτηκαν σε θέματα ηλεκτρικής κινητικότητας. Για την υλοποίηση σχεδίων για την ανάπτυξη του λειτουργικού συστήματος MB.OS, θα δημιουργηθούν 3.000 νέες θέσεις εργασίας σε θέματα λογισμικού παγκοσμίως.
Προγραμματισμός Οικονομικών
Η Mercedes-Benz παραμένει δεσμευμένη στους στόχους περιθωρίου που περιγράφηκαν το Φθινόπωρο 2020. Οι στόχοι του περασμένου έτους βασίστηκαν στην υπόθεση πώλησης υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων 25% έως το 2025. Ο επανασχεδιασμός βασίζεται σε προαπαιτούμενο μερίδιο xEV έως και 50% έως το 2025 και ένα σενάριο αγοράς για πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το τέλος της δεκαετίας. Ένας σημαντικός μοχλός είναι η αύξηση των καθαρών εσόδων ανά μονάδα, αυξάνοντας το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών προδιαγραφών, όπως τα μοντέλα Mercedes-Maybach και Mercedes-AMG, ενώ απαιτεί περισσότερο άμεσο έλεγχο στις τιμές και τις πωλήσεις. Η αύξηση των εσόδων από ψηφιακές υπηρεσίες θα υποστηρίξει περαιτέρω τα αποτελέσματα. Η Mercedes εργάζεται επίσης για περαιτέρω μείωση του μεταβλητού και σταθερού κόστους καθώς και μείωση του ποσοστού κεφαλαιουχικών επενδύσεων. Οι κοινές πλατφόρμες μπαταριών και οι επεκτάσιμες ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές σε συνδυασμό με την πρόοδο στην τεχνολογία των μπαταριών, θα αποφέρουν υψηλότερους βαθμούς τυποποίησης και χαμηλότερο κόστος. Το ποσοστό του κόστους της μπαταρίας εντός του οχήματος αναμένεται να μειωθεί σημαντικά. Η κατανομή κεφαλαίβμ μετακινείται από πρώτα-EV σε EV-μόνο. Οι επενδύσεις σε κινητήρες καύσης και plug-in υβριδικές τεχνολογίες θα μειωθούν κατά 80% μεταξύ 2019 και 2026. Σε αυτή τη βάση, η Mercedes-Benz προβλέπει περιθώρια κέρδους -σε έναν κόσμο BEV- παρόμοια με αυτά της εποχής ICE.
“Το κύριο καθήκον μας σε αυτόν το μετασχηματισμό είναι να πείσουμε τους πελάτες να κάνουν τη μετάβαση με συναρπαστικά προϊόντα. Για τη Mercedes-Benz, η πρωτοποριακή ναυαρχίδα EQS είναι μόνο η αρχή αυτής της νέας εποχής”, δήλωσε ο Ola Källenius.