Οι τύποι καυσίμων των νέων αυτοκινήτων κατά το Β’ τρίμηνο 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), διαμορφώνονται ως εξής: ηλεκτρικά μπαταρίας 7,5%, PHEV, 8.4%, υβριδικά 19,3%, ντίζελ 20,4% βενζίνης 41,8%, NGV 0,5%, λοιπά 2,1%.

Κατά το δεύτερο τρίμηνο 2021, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας υπερδιπλασιάστηκε – από 3,5% το δεύτερο τρίμηνο 2020 σε 7,5% φέτος – ενώ τα plug-in υβριδικά αποτελούν το 8,4% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Η ζήτηση για υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης έντονα κατά τη διάρκεια αυτής της τρίμηνης περιόδου, αντιπροσωπεύοντας το 19,3% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. Ταυτοχρόνως, το μερίδιο αγοράς των παραδοσιακών τύπων καυσίμων (βενζίνης και ντίζελ) συρρικνώθηκε, αποτελώντας το 62,2% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2021, οι ταξινομήσεις κινητήρων βενζίνης και ντίζελ αυξήθηκαν σε ολόκληρη την Ε.Ε. (κατά 25,3% και 7,8% αντίστοιχα), λόγω της χαμηλής βάσης σύγκρισης, εξ αιτίας των περιορισμών COVID-19 του περασμένου έτους. Ωστόσο, αυτή η ανάπτυξη ήταν πολύ πιο μέτρια σε σύγκριση με εκείνη των άλλων κατηγοριών καυσίμων, με αποτέλεσμα τη μείωση των μεριδίων αγοράς.

Ως αποτέλεσμα, το ντίζελ κατέχει πλέον μερίδιο αγοράς 20,4%, από 29,4% το δεύτερο τρίμηνο 2020. Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 10% (από 51,9% Απρίλιο έως Ιούνιο 2020, σε 41,8% φέτος), παρά την αυξημένη ζήτηση στις περισσότερες αγορές της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων.

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) αυξήθηκαν κατά 231,6%, φτάνοντας τα 210.298 αυτοκίνητα. Η αύξηση αυτή ενισχύθηκε από σημαντική βελτίωση και στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, ιδίως στην Ισπανία (+372,7%) και τη Γερμανία (+357,0%).

Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) σημείωσαν ακόμη πιο εντυπωσιακό δεύτερο τρίμηνο 2021, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 255,8%, στις 235.730 μονάδες. Η Ιταλία ήταν και πάλι μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών σε ανάπτυξη, με ταξινομήσεις 21.647 αυτοκινήτων plug-in από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο – ετήσια αύξηση 659,3%. Οι τρεις άλλες μεγάλες αγορές της Ε.Ε. σημείωσαν επίσης εντυπωσιακή αύξηση στην κατηγορία PHEV, μέχρι σήμερα: Ισπανία (+ 430,3%), Γαλλία (+ 276,4%) και Γερμανία (+ 269,9%).

Με πωλήσεις 541.162 μονάδων στην Ε.Ε. κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν η μεγαλύτερη σε όγκο κατηγορία οχημάτων εναλλακτικής ισχύος. Όλες οι αγορές της Ε.Ε. σημείωσαν διψήφια ή και τριψήφια ποσοστά αύξησης κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων. Ως αποτέλεσμα, οι ταξινομήσεις υβριδικών υπερδιπλασιάστηκαν το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 213,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Η ζήτηση για οχήματα φυσικού αερίου (NGV) στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 41,8%, στις 13.497 μονάδες κατά το δεύτερο τρίμηνο, κυρίως λόγω της εξαιρετικής ανάπτυξης στην Ιταλία (+ 94,0%), η οποία από μόνη της αντιπροσωπεύει το 75% των πωλήσεων αυτής της κατηγορίας στην Ε.Ε.

Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων υγραερίου (LPG) υπερδιπλασιάστηκαν (+ 134,1%), σε συνολικά 59.363 μονάδες, ενισχυμένες από την ισχυρή απόδοση στην Ιταλία (+ 89,5%) και τη Γαλλία (+ 266,0%), τις δύο μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων LPG στην Ε.Ε.

Στους πίνακες τα στοιχεία για το σύνολο του τρέχοντος έτους.

Φωτογραφία: ACEA

Προηγούμενο άρθροMercedes-Benz: Αμιγώς EV και επενδύσεις 40 δισ. ευρώ
Επόμενο άρθροΑνάθεση οκτώ νέων έργων ΑΠΕ στη Messaritis Ανανεώσιμες