Η ισπανική πρωτεύουσα υπήρξε η απαρχή, όχι μιας, αλλά δύο σημαντικών πρωτοβουλιών για ηλεκτρικά σκούτερ: της Uber και της Seat. Αυτό επιβεβαιώνει τη τοποθετεί τη Μαδρίτη στη θέση της ευρωπαϊκής πρωτεύουσας του escooter. Μόνο τον Φεβρουάριο, η πόλη χορήγησε 8.600 άδειες για shared escooters.

Η Uber επέλεξε τη Μαδρίτη ως την πρώτη ευρωπαϊκή πόλη στην οποία θα λανσάρει το JUMP, την υπηρεσία της ηλεκτρικών σκούτερ. Η εταιρεία ανέπτυξε συνολικά 566 e-scooters σε όλες τις γειτονιές της ισπανικής πρωτεύουσας.

Προσφορά γνωριμίας

Οι χρήστες μπορούν να νοικιάσουν τα σκούτερ απευθείας μέσω της εφαρμογής Uber. Το τέλος είναι 1 ευρώ για να ξεκλειδωθείτο όχημα και στη συνέχεια 0,12 ευρώ ανά λεπτό. Ωστόσο, ως προσφορά γνωριμίας, τα πρώτα 10 λεπτά είναι δωρεάν κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα.

“Αυτό είναι το πρώτο βήμα του οράματός μας για τη Μαδρίτη και τις εκατοντάδες πόλεις ανά τον κόσμο – να γίνουν πλατφόρμες όπου οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν πώς θέλουν να μετακινηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες τους και να συνδυάσουν διάφορα μέσα μεταφοράς σε μια μόνο διαδρομή” είπε ο Christian Freese, Διευθύνων Σύμβουλος (EMEA) της JUMP από την Uber.

Startup κινητικότητας

Όμως, η Uber δεν είναι ο μόνος σημαντικός παίκτης που ασχολείται με επιχείρηση ηλεκτρικών σκούτερ στη Μαδρίτη αυτόν τον καιρό. Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία Seat συνεργάζεται με την startup κινητικότητας UFO για τη διανομή των ηλεκτρικών σκούτερ 530 eXS.

Η συμφωνία έγινε μεταξύ της UFO και της Xmoba, μιας θυγατρικής της Seat, που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη νέων λύσεων κινητικότητας. Οι χρήστες μπορούν να ξεκλειδώσουν τα ηλεκτρικά σκούτερ σαρώνοντας έναν κωδικό QR. Η υπηρεσία κοστίζει 1 ευρώ ανά ενοικίαση και 0,15 ευρώ ανά λεπτό χρήσης

Το eXS διαθέτει σύστημα κίνησης της Segway αλλά παράγεται από την ίδια τη Seat. Από την κυκλοφορία του, το Δεκέμβριο, η μάρκα έχει ήδη πωλήσει περίπου 5.000 μονάδες του σκούτερ. “Είναι το πρώτο προϊόν μας που σχεδιάστηκε ειδικά για τη διευκόλυνση της αστικής κινητικότητας”, λέει ο Lucas Casasnovas, Διευθυντής Marketing της Seat. “Η συμφωνία με την UFO επιβεβαιώνει τη δέσμευσή μας για μικρο-κινητικότητα και αποτελεί την πρώτη μας προσπάθεια στο”kicksharing”.”

Συνωστισμός

Η UFO από την πλευρά της έχει μεγάλες φιλοδοξίες: να φέρει επανάσταση στην αστική κινητικότητα, όχι μόνο στη Μαδρίτη, αλλά σύντομα και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Αλλά γιατί η Μαδρίτη προσελκύει τόση προσοχή από startups του e-scooter; Επειδή, σύμφωνα με τον κ. Freese, “η πόλη δεσμεύεται για νέες εναλλακτικές λύσεις κινητικότητας, που αντικαθιστούν τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων”.

Οι Uber και Seat δεν οι πρώτοι παίκτες. Στην πραγματικότητα, το πεδίο παρουσιάζει ήδη αρκετό συνωστισμό. Άλλοι παίκτες στη δρατηριότητα e-scooter στη Μαδρίτη είναι οι Lime, Eskay, Taxify, Scoot, Rideconga, Mobike, Flash, Ari, Tier, Alma, Wind, Motit4u, Koko και SJV Consulting. Συνολικά, η Μαδρίτη έχει δεχθεί αιτήσεις για περισσότερα από 110.000 ηλεκτρικά σκούτερ. Μόνο τον Φεβρουάριο, χορήγησε άδειες για τουλάχιστον 8.600 shared ηλεκτρικά σκούτερ, σε συνολικά 18 εταιρείες.

Αυστηροί κανόνες

Στο πλαίσιο των Κεντρικών Εναλλακτικών Μέσων του Προγράμματος Κινητικότητας της Μαδρίτης, η πόλη ενθαρρύνει ενεργά εναλλακτικές λύσεις κινητικότητας αντί των αυτοκινήτων και τηρεί ένα αυστηρό σύνολο κανόνων. Δεν χορηγούνται, για παράδειγμα, όλες οι άδειες και τα ηλεκτρικά σκούτερ απαγορεύονται στα πεζοδρόμια, τις λωρίδες λεωφορείων και τους δρόμους με περισσότερες από μία λωρίδες ανά κατεύθυνση. Περιορίζονται σε ταχύτητα 30 χλμ / ώρα και πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς.

Η αποδοχή των ηλεκτρικών σκούτερ στη Μαδρίτη δεν είναι αδιαμφισβήτητη. Στα τέλη του περασμένου έτους ένας 90χρονος πεζός σκοτώθηκε σε δυστύχημα με ηλεκτρικό σκούτερ. Η πόλη διέκοψε τότε προσωρινά την υπηρεσία ηλεκτρικών σκούτερ, κατηγορώντας τους τρεις κύριους παρόχους (Lime, Wind και VOI) πως δεν τηρούσαν τα όρια ταχύτητας και άλλους περιορισμούς.

Προηγούμενο άρθροForum for Mobility: Πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση η ΕΕ;
Επόμενο άρθροΑπαιτούνται 3 εκατομμύρια σημεία φόρτισης για να λειτουργήσουν τα EVs