Η εταιρεία συμβούλων Jato και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος συμφωνούν ότι οι μέσες εκπομπές CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη αυξάνονται και πάλι από το 2017. Εκτός από την αυξημένη ζήτηση για SUV και crossovers, η μαζική επιστροφή στη βενζίνη είναι ο κύριος ένοχος, λέει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA).

“Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το 2017 σημειώθηκε η πρώτη αύξηση CO2 από τα αυτοκίνητα από το 2010 που ξεκίνησαν οι καταγραφές, καθώς ήταν και ο πρώτος χρόνος που η βενζίνη ξεπέρασε το ντίζελ στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων”, δήλωσε ο Erik Jonnaert, Γενικός Γραμματέας της ACEA. Η επίτευξη των στόχων του 2021 για το CO2 – για να μην αναφέρουμε τους εξαιρετικά αυστηρούς στόχους του 2025 και του 2030 που συμφωνήθηκαν πρόσφατα – θα απαιτήσει πολύ μεγαλύτερη υιοθέτηση εναλλακτικών αυτοκινήτων.

Και για τον λόγο αυτό, η ACEA λέει πως η Ευρώπη χρειάζεται να προβεί και στις δικές της ενέργειες, κυρίως επενδύοντας πολύ περισσότερο στις υποδομές φόρτισης. Σήμερα, υπάρχουν περίπου 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ. Θα χρειασθούν τουλάχιστον 2,8 εκατομμύρια μέχρι το 2030, σύμφωνα με συντηρητικές εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτό μεταφράζεται σε σχεδόν 20πλάσια αύξηση στα επόμενα 12 χρόνια.

Ο Erik Jonnaert αναφέρει σχετικά: “Καλούμε τις εθνικές κυβερνήσεις και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να πραγματοποιήσουν τις τόσο απαραίτητες επενδύσεις σε υποδομές, ώστε οι πωλήσεις ηλεκτρικά φορτιζόμενων αυτοκινήτων να μπορούν πραγματικά να απογειωθούν στην Ευρώπη”.

Εμπόδιο κόστους

Ένα άλλο εμπόδιο είναι η διαφορά κόστους με τα συμβατικά αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Σύμφωνα με την Jato, η μέση τιμή λιανικής πώλησης ενός Nissan Leaf και ενός VW e-Golf είναι 34% υψηλότερη από αυτή των θερμικών ανταγωνιστών τους. Ωστόσο, αυτό το μειονέκτημα κόστους μπορεί να αντισταθμιστεί με χαμηλότερους φόρους, μειωμένο κόστος σέρβις και μικρότερο κόστος καυσίμων. Πράγματι, από την άποψη του TCO, τα BEVs δεν είναι απαραιτήτως πιο ακριβά από τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Στη Γαλλία, η PSA προσφέρει ακόμα και το πλήρως ηλεκτρικό DS3 Crossback E-Tense σε χαμηλότερο κόστος leasing από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο. Η εταιρεία, είναι σε θέση να το κάνει, επειδή η γαλλική κυβέρνηση προσφέρει κίνητρο ύψους 6.000 ευρώ για συμβάσεις leasing για BEVs μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Στη Νορβηγία, τα BEVs είναι επίσης φθηνότερα από τα οχήματα με κινητήρα καύσης, χάρη σε μια πιο συμφέρουσα φορολογία. Αντιπροσωπεύουν πάνω από το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019, κυρίως χάρη στη διαθεσιμότητα του Tesla Model 3.

 

Προηγούμενο άρθροΜαδρίτη: η ευρωπαϊκή πρωτεύουσα των ηλεκτρικών σκούτερ
Επόμενο άρθροΤα μοντέλα της Volvo προειδοποιούν το ένα το άλλο για τους κινδύνους