Η γερμανική Bosch, που περιλαμβάνεται στους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει αναπτύξει μια προσιτή τεχνολογία αισθητήρων Lidar η οποία επιτρέπει στα αυτοκίνητα να “βλέπουν” το δρόμο. Η πρωτοβουλία αυτή θα μπορούσε να επιταχύνει την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης οχημάτων και να καταστήσει το Lidar πιο προσιτό στη μαζική αγορά.

Το Lidar χρησιμοποιεί αισθητήρες με βάση το φως για τρισδιάστατη οδική απεικόνιση που παρέχει μεγαλύτερο βάθος δεδομένων για τον υπολογισμό της απόστασης και τον εντοπισμό εμποδίων και κινδύνων. Ωστόσο, βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα και είναι δαπανηρό.

“Καλύπτοντας το χάσμα των αισθητήρων, η Bosch κάνει την αυτόνομη οδήγηση μια βιώσιμη δυνατότητα”, δήλωσε ο Harald Kroeger, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bosch.

Καθιστώντας το Lidar πιο προσιτό

Μια ομάδα μικρών εταιρειών start-up ασχολείται με την ανάπτυξη του Lidar, αλλά η συμμετοχή της Bosch θα μπορούσε να συμβάλει στην ταχύτερη εμπορευματοποίηση της τεχνολογίας. Η εστιασμένη προσπάθεια της εταιρείας είναι η παραγωγή προσιτής τεχνολογίας στη μαζική αγορά.

Η Bosch δεν έχει γνωστοποιήσει χρονοδιάγραμμα παραγωγής του αισθητήρα, κόστος ή λεπτομέρειες για δυνητικούς πελάτες. Ανέφερε, όμως, σε δήλωσή της, πως το προϊόν θα παρουσιαστεί στην CES 2020 στο Λας Βέγκας την επόμενη εβδομάδα, σε συνδυασμό με τις τεχνολογίες κάμερας και ραντάρ της εταιρείας.

Η τεχνητή νοημοσύνη καθιστά ασφαλέστερα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης

Η Bosch είναι πρωτοπόρος στην τεχνολογία αισθητήρων για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγών και την αυτόνομη οδήγηση. Η εταιρεία αναπτύσσει και κατασκευάζει εκατομμύρια αισθητήρες υπερήχων, ραντάρ και κάμερας εδώ και πολλά χρόνια. Το 2019, οι πωλήσεις συστημάτων υποβοήθησης οδηγών της Bosch αυξήθηκαν κατά 12% σε περίπου 2 δισ. ευρώ. Αυτά τα συστήματα υποβοήθησης ανοίγουν το δρόμο για την αυτόνομη οδήγηση. Πρόσφατα, οι μηχανικοί της Bosch κατάφεραν να αναβαθμίσουν την τεχνολογία της κάμερας που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα, ενισχύοντας την με τεχνητή νοημοσύνη. Η τεχνολογία της κάμερας εντοπίζει αντικείμενα, τα κατηγοριοποιεί σε ομάδες όπως οχήματα, πεζοί ή ποδήλατα και μετρά την κίνηση τους. Στην κυκλοφοριακή συμφόρηση, η κάμερα μπορεί επίσης να αναγνωρίσει και να ταξινομήσει μερικώς σκοτεινά ή διασταυρούμενα οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες γρήγορα και αξιόπιστα. Αυτό επιτρέπει στο όχημα να ενεργοποιήσει μια προειδοποίηση ή έναν ελιγμό πέδησης έκτακτης ανάγκης, όπως απαιτείται. Οι μηχανικοί της Bosch βελτιώνουν συνεχώς την τεχνολογία ραντάρ. Η τελευταία γενιά των αισθητήρων ραντάρ της Bosch είναι ακόμα καλύτερη για τη αντίληψη του περιβάλλοντος χώρου του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων των δυσμενών και κακών συνθηκών φωτισμού. Η μεγαλύτερη περιοχή ανίχνευσής τους, το ευρύ άνοιγμα και η υψηλή γωνιακή διαχωρισιμότητα αποτελούν τη βάση αυτής της βελτιωμένης απόδοσης.

Προηγούμενο άρθροΟ Alastair Houston είναι ο νέος CEO της DRIVE
Επόμενο άρθροCES 2020: Η τεχνολογία στην υπηρεσία της κινητικότητας