Κίνδυνος για Ευρώπη δύο ταχυτήτων στην ηλεκτρική κινητικότητα, με έντονες διαφορές στην ανάπτυξη σημείων φόρτισης, προειδοποιεί η αυτοκινητοβιομηχανία.

Μια νέα ανάλυση δεδομένων από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δίνει μια εντελώς ασύμμετρη εικόνα όσον αφορά στην ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το 70% των σταθμών φόρτισης της ΕΕ συγκεντρώνεται σε τρεις μόνο χώρες της Δυτικής Ευρώπης: την Ολλανδία (66.665), τη Γαλλία (45.751) και τη Γερμανία (44.538). Από κοινού, αυτές οι χώρες αποτελούν μόλις το 23% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ. Το υπόλοιπο 30% των υποδομών είναι διασκορπισμένο στο 77% της περιοχής.

Για να καταδειχθεί η ασύμμετρη κατανομή φορτιστών, η Ρουμανία – περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία – διαθέτει μόνο 493 σημεία φόρτισης ή 0,2% του συνόλου της ΕΕ.

Προς μια Ευρώπη δύο ταχυτήτων στην ηλεκτρική κινητικότητα;

Αυτή η ανάπτυξη δύο ταχυτήτων ακολουθεί τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ των πλουσιότερων κρατών μελών της Δυτικής Ευρώπης και των χωρών με χαμηλότερο ΑΕΠ της Ανατολικής, Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης. Χώρες με μεγάλη εδαφική επιφάνεια, αλλά χαμηλότερο ΑΕΠ, όπως η Πολωνία (0,8% των φορτιστών της ΕΕ) και η Ισπανία (3,3%), φαίνεται να μένουν πίσω.

Πράγματι, η διαφορά μεταξύ της Γερμανίας, τρίτης στην κατάταξη (που καλύπτει το 19,9% των σημείων φόρτισης της ΕΕ) και της τέταρτης Ιταλίας (5,8%) είναι πολύ μεγάλη και χειροτερεύει όσο κατεβαίνει η κατάταξη.

Αυτή η άνιση ανάπτυξη της ΕΕ σε υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού αυτοκινήτων εναλλακτικών καυσίμων ήταν προφανής από τότε που η ACEA ξεκίνησε την ετήσια ανάλυσή της, το 2018. Χωρίς άμεση δράση, είναι απίθανο να βελτιωθεί τα επόμενα χρόνια, προειδοποιεί η ένωση.

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται σύντομα να αναθεωρήσει την Οδηγία Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων αυτοκινήτων, η ACEA ζητά δεσμευτικούς στόχους – όχι μόνο για σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και για σταθμούς υδρογόνου για αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου – για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ.

«Όποιος επιθυμεί να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή κυψελών καυσίμου εξαρτάται από την ύπαρξη αξιόπιστης υποδομής φόρτισης ή ανεφοδιασμού – στο σπίτι, στην εργασία ή στο δρόμο», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Ήρθε η ώρα οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη να επιταχύνουν την πορεία προς την πράσινη κινητικότητα», προέτρεψε ο κ. Huitema.

Με βάση τους υπολογισμούς της Επιτροπής, η περαιτέρω μείωση εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων στο -50% το 2030 απαιτεί περίπου 6 εκατομμύρια σημεία φόρτισης. Με λιγότερα από 225.000 διαθέσιμα σήμερα, αυτό σημαίνει εντυπωσιακή αύξηση κατά 27 φορές σε λιγότερο από μια δεκαετία.

Οι 5 χώρες με τους περισσότερα σημεία φόρτισης

  1. Ολλανδία (66.665)
  2. Γαλλία (45.751)
  3. Γερμανία (44.538)
  4. Ιταλία (13.073)
  5. Σουηδία (10.370)

Οι 5 χώρες με τα λιγότερα σημεία φόρτισης

  1. Κύπρος (70)
  2. Μάλτα (96)
  3. Λιθουανία (174)
  4. Βουλγαρία (194)
  5. Ελλάδα (275)

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθροH Anytime συνεχίζει «ηλεκτρικά» με την Tesla
Επόμενο άρθροDavid Powels και Kai Vogler στην Ε.Ε. της Seat S.A.