Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε επίσημα στις 17 Απριλίου την πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο και την Επιτροπή στις λεγόμενες τριμερείς διαπραγματεύσεις τον Μάρτιο, σχετικά με τον αναθεωρημένο κανονισμό για τη γενική ασφάλεια. Από το 2022 η χρήση νέων τεχνολογιών ασφαλείας θα καταστεί υποχρεωτική σε ευρωπαϊκά οχήματα, με στόχο την προστασία των επιβατών, των πεζών και των ποδηλατών.
Ο κανονισμός, ο οποίος υιοθετήθηκε από το Κοινοβούλιο με 578 ψήφους έναντι 30 και 25 αποχών, θα υποβληθεί τώρα στο Συμβούλιο των Υπουργών για έγκριση. Το 2018, περίπου 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ και 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως η έξυπνη υποβοήθηση ταχύτητας και το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να ενσωματωθούν στα νέα οχήματα από το Μάιο του 2022.
Έτσι, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προωθεί την ευαισθητοποίηση των οδηγών σχετικά με τις υπάρχουσες και μελλοντικές τεχνολογίες ασφαλείας των οχημάτων. Μέσω ειδικής ιστοσελίδας και εκπαιδευτικών πληροφοριών, εξηγεί τα διάφορα χαρακτηριστικά ασφαλείας με σαφή και απλό τρόπο. Αυτή η νέα εκστρατεία αποτελεί μέρος της δέσμευσης της βιομηχανίας για καλύτερη επικοινωνία με τους πολίτες σχετικά με την ασφαλή οδήγηση και την αποτελεσματικότερη χρήση των διαθέσιμων χαρακτηριστικών ασφαλείας.
Δεύτερη Δέσμη Μέτρων
Η δεύτερη δέσμη μέτρων ενεργητικής ασφαλείας, χρησιμοποιεί τεχνολογία αιχμής, όπως αισθητήρες επί του οχήματος, ραντάρ, κάμερες, GPS και λέιζερ.