Οι γνωρίζοντες εκ των έσω ανέφεραν στο Bloomberg πως η Tata, ιδιοκτήτρια της Jaguar Land Rover (JLR), προσέγγισε την βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία BMW αναζητώντας συνεργασίες για να μειώσει το κόστος. Μια άλλη εταιρεία που προσεγγίστηκε φαίνεται να είναι η Geely, ο κινεζικός όμιλος που κατέχει τις Volvo, Polestar, Lynk & Co, Lotus, Proton και London Electric Vehicle Company.
Η ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί μια εξαιρετικά δαπανηρή διαδικασία. Νωρίτερα, η JLR και η BMW είχαν ανακοινώσει πως θα αναπτύξουν από κοινού τεχνολογία ηλεκτρικών κινητήρων, αλλά ο CEO της BMW απέκλεισε στη συνέχεια μια βαθύτερη σχέση υπό μορφή μετοχικών επενδύσεων.
Η παγκόσμια ύφεση που πλήττει τις μεγάλες αγορές ασκεί πίεση σε μικρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η JLR, που επιδιώκουν βελτίωση της κλιμάκωσης. Το 2019 ήταν δύσκολο έτος για τον ινδοβρετανικό όμιλο, ο οποίος θέλει να παρουσιάσει μια ηλεκτρική παραλλαγή για κάθε νέο μοντέλο του από το 2020 και μετά. Το επόμενο ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι το αναμενόμενο Jaguar XJ.
Συγχωνεύσεις, εξαγορές και συνεργασίες
Εάν η BMW και η JLR καταλήξουν σε συμφωνία, η συνεργασία τους θα πάρει μάλλον τη μορφή βιομηχανικής σχέσης παρά συγχώνευσης. Ο Όμιλος BMW είναι πολύ μεγαλύτερος από την JLR, οπότε μια εξαγορά της δεύτερης από τον πρώτο θα είχε περισσότερο νόημα. Παρόλα αυτά, η Tata δεν έχει καμία πρόθεση να πουλήσει την JLR.
Νωρίτερα, η Volkswagen και η Ford ανακοίνωσαν πως θα συνεργασθούν για την ανάπτυξη ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων. Πριν από δύο εβδομάδες, η PSA και η FCA ανακοίνωσαν τη συγχώνευσή τους.
Ακόμα και η BMW με την Daimler συνεργάζονται σήμερα – όχι στον τομέα της τεχνολογίας, αλλά στην κινητικότητα. Πέρυσι, το γερμανικό δίδυμο εξέπληξε τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας ανακοινώνοντας πως οι δραστηριότητες κινητικότητάς τους θα συγχωνευθούν για να κατανείμουν τα κόστη τους και να γίνουν πιο ανταγωνιστικές.