Ένα νέο όχημα κατέλαβε την πρώτη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics σε 27 ευρωπαϊκές αγορές, το Tesla Model Y ήταν το πρώτο σε ταξινομήσεις νέο επιβατικό αυτοκίνητο τον Μάρτιο και το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Σημαντική εξέλιξη σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, όταν το Model Y κατέλαβε την 31η θέση στην κατάταξη.
Ο Felipe Munoz, Παγκόσμιος Αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Η αύξηση της παραγωγής παράλληλα με τα λιγότερα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας επέτρεψε στην Tesla να έχει τακτικές παραδόσεις των οχημάτων στους πελάτες της. Το Model Y πιθανότατα θα είναι ανάμεσα στα 5 προϊόντα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη στο τέλος του τρέχοντος έτους».
Ωστόσο, το Tesla Model 3 σημείωσε λιγότερες ταξινομήσεις (-42% τον Μάρτιο και -40% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023). Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Δεδομένης της δημοτικότητας των SUV, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι έχει αυξηθεί η ζήτησης του Model Y, σε σύγκριση με του αντίστοιχου σεντάν».
Σχετικά με τις συνολικές ταξινομήσεις ο κ. Munoz, σημείωσε: «Η αύξηση των ταξινομήσεων εξηγείται σε μεγάλο βαθμό από τις συσσωρευμένες παραγγελίες των προηγούμενων μηνών που δεν μπορούσαν να παραδοθούν λόγω έλλειψης εξαρτημάτων. Θα παρακολουθούμε στενά για να δούμε πώς αυτή η ανάπτυξη επηρεάζεται από περαιτέρω πληθωριστικές πιέσεις τους επόμενους μήνες».
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) ήταν ισχυρός μοχλός της ανάπτυξης. Ο όγκος των ταξινομήσεων της Tesla ανήλθε συνολικά στο 28% όλων των ταξινομήσεων BEV τον Μάρτιο του 2023 και στο 22% κατά το πρώτο τρίμηνο. Ο κ. Munoz, πρόσθεσε: «Η Tesla παρουσιάζει ισχυρότερα αποτελέσματα φέτος σε σχέση με το 2022, παρά το ρεκόρ που σημειώθηκε πέρυσι. Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης θα ήταν ακόμη πιο γρήγορος αν δεν υπήρχε ο θρίαμβος του Model Y και η επακόλουθη υποχώρηση των ταξινομήσεων του Model 3».
Το Volkswagen Group βρέθηκε μόλις 2.400 μονάδες πίσω από την Tesla στην κατάταξη του πρώτου τριμήνου, με τον συνολικό όγκο των BEV να αυξάνεται κατά 57%. Οι Geely Group, SAIC Group και Toyota παρουσίασαν επίσης καλά αποτελέσματα στην αγορά BEV κατά το πρώτο τρίμηνο.
Ο Όμιλος SAIC (MG και Maxus) σημείωσε θετικά αποτελέσματα. Με τη δημοτικότητα του MG 4 που παρουσιάστηκε πρόσφατα, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία συνέχισε να ανεβαίνει στην κατάταξη. Τον Μάρτιο του 2023, η μάρκα MG κατέκτησε την κορυφή στην κατάταξη BEV ανά κατασκευαστή – μπροστά από τη Nissan, την Toyota και τη Ford. Το MG 4 κατέκτησε την 4η θέση στην κατάταξη των 10 κορυφαίων BEV τον Μάρτιο. Η MG είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να ευδοκιμήσουν στη δυτική αγορά, χρησιμοποιώντας μια αξιόπιστη δυτική μάρκα και πουλώντας ένα ανταγωνιστικό προϊόν.