Σύμφωνα με την ανάλυση της JATO Dynamics για την ευρωπαϊκή αγορά, για πρώτη φορά τα EV ξεπέρασαν τα ντίζελ στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων.
Όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία 26 ευρωπαϊκών αγορών, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων επιβραδύνθηκαν και πάλι τον Αύγουστο, με πτώση 18%, στις 713.714 μονάδες. Πρόκειται για τον χαμηλότερο καταγεγραμμένο όγκο μηνός Αυγούστου από το 2014. Η πτώση του περασμένου μήνα δεν ανέτρεψε ωστόσο την ανάπτυξη που καταγράφηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ο ετήσιος όγκος παραμένει υψηλότερος από πέρυσι, με 8.095.419 ταξινομημένες μονάδες, έναντι 7.192.839 μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2020.
Ο Felipe Munoz, Global Analyst της JATO Dynamics, σχολίασε: «Η έλλειψη ημιαγωγών δημιούργησε σημαντικό κώλυμα στους κατασκευαστές, που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της πανδημίας. Τα προβλήματα παραγωγής και οι καθυστερήσεις παράδοσης νέων αυτοκινήτων έχουν επηρεάσει τις πωλήσεις. Η έλλειψη διαθεσιμότητας στις αντιπροσωπείες αναγκάζει πολλούς καταναλωτές, είτε να αναζητήσουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, είτε απλώς να καθυστερήσουν την αγορά τους. Υπό κανονικές συνθήκες, οι καταναλωτές μπορεί να περιμένουν πολλούς μήνες για μια νέα Ferrari, αλλά τώρα αντιμετωπίζουν την ίδια καθυστέρηση για απλά μοντέλα».
Τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν μοναδικοί παράγοντες ανάπτυξης
Παρόλες τις προκλήσεις, οι επιδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων και των plug-in υβριδικών συνεχίζουν να αυξάνονται. Η έντονη αύξηση ζήτησης τον Αύγουστο γι΄αυτά τα οχήματα οδήγησε στο δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς τους, στο 21%. Οι 151.737 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο σημαίνουν αύξηση 61% σε ετήσια βάση και ανεβάζουν τον συνολικό όγκο από τον Ιανουάριο στις 1,32 εκατομμύρια μονάδες. Ο κ. Munoz συνέχισε: «Παρόλο που οι συμφωνίες και τα κίνητρα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αύξηση της ζήτησης, υπήρξε θεμελιώδης αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες, με διάθεση ελκυστικότερων μοντέλων στην αγορά και οι καταναλωτές συνειδητοποίησαν τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων».
Τον Αύγουστο, τα EV και τα plug-in υβριδικά ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα αντίστοιχα ντίζελ. Τέτοια εποχή πέρυσι, ο όγκος των ηλεκτρικών οχημάτων ήταν κατά 158.300 μονάδες μικρότερος από τις ταξινομήσεις ντίζελ, ωστόσο φέτος τα ηλεκτρικά οχήματα ξεπέρασαν τα οχήματα ντίζελ κατά 10.100 μονάδες.
Το Dacia Sandero προηγείται και πάλι
Το Dacia Sandero εξασφάλισε την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη, με τις περισσότερες ταξινομήσεις στην Ευρώπη. Παρά τα προβλήματα διαθεσιμότητας, η τρίτη γενιά αποδεικνύεται πραγματική επιτυχία για τη Dacia. Οι συμφωνίες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους κατέστησαν το οικονομικό subcompact το πέμπτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου.
Το Dacia ξεπέρασε το Volkswagen Golf, που κατετάγη στη δεύτερη θέση, σημειώνοντας μηνιαία πτώση 38% σε ετήσια βάση, αλλά εξακολουθεί να ηγείται της ετήσιας κατάταξης. Το Duster κατετάγη τέταρτο στην πρώτη πεντάδα, αυξάνοντας τον όγκο του κατά 4%. Αξιοσημείωτες επιτυχίες σημείωσαν επίσης το Fiat 500, το οποίο ενισχύθηκε από το μοντέλο EV, το Hyundai Tucson και η BMW 3-Series, η οποία έλαβε κορυφαία κατάταξη premium.
Στις τελευταίες κυκλοφορίες, το πολυαναμενόμενο Tesla Model Y περιλαμβάνεται στα κορυφαία 10 BEV, παρόλο που βγήκε στην αγορά τον Αύγουστο. Παράλληλα, το Ford Mustang Mach E περιλαμβάνεται επίσης στην πρώτη δεκάδα και το Volkswagen ID.3, που βρίσκεται στην κορυφή των BEV, κατέλαβε τη 15η θέση στη γενική κατάταξη. Επίσης, η Opel/Vauxhall σημείωσε ταξινομήσεις 4.900 μονάδων του νέου Mokka και η Volkswagen 4.600 μονάδες του ID.4. Η Citroen ταξινόμησε 4.600 μονάδες του C4, το Cupra Formentor σημείωσε και πάλι καλή απόδοση, με περισσότερες από 4.300 μονάδες, ακολουθούμενο από το Renault Arkana, που κατέγραψε ταξινομήσεις 4.341 μονάδων.