Με βάση το καινοτόμο Plug-in Hybrid σύστημα 4xe της Jeep, συνεχίζονται με επιτυχία οι πρώτες δοκιμές εφαρμογών Geofencing στην Ιταλία.

  • Μέσω της επιλογής μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικής και υβριδικής κίνησης που προσφέρει το σύστημα 4xe της Jeep, οι εφαρμογές Geofencing θα δίνουν τη δυνατότητα τα κέντρα των πόλεων να αποτελέσουν πραγματικά ζώνες μηδενικών ρύπων.
  • Το πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab” προς το παρόν είναι το μοναδικό του είδους σε όλο τον κόσμο.

Το “Turin Geofencing Lab”, ένα πειραματικό πρόγραμμα στο οποίον συμμετέχουν η FCA Italy S.p.A., θυγατρική του Ομίλου Stellantis, η Πόλη του Τορίνο και ο πάροχος εφαρμογών τεχνολογίας 5T S.r.l., μπήκε στην τελική φάση δοκιμών. Το πρόγραμμα που ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2020, έχει σαν στόχο να εντάξει την εξηλεκτρισμένη αυτοκίνηση στις ζώνες περιορισμένης κίνησης (ZTL) με ένα τρόπο πρακτικό για τους ανθρώπους και φιλικό προς το περιβάλλον.

Για αυτό το σκοπό, το τμήμα e-Mobility της Stellantis, διέθεσε δύο Plug-in Hybrid Jeep Renegade 4xe, εφοδιασμένα με μια σειρά αισθητήρων που επιτρέπουν στο σύστημα να περνά αυτόματα, από την υβριδική, στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, μόλις το αυτοκίνητο περνά στις ζώνες ZTL, οι οποίες βρίσκονται στο κέντρο της πόλης. Η πειραματική περίοδος έχει χωριστεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, αφού τοποθετήθηκαν όλοι οι απαραίτητοι αισθητήρες, τα Renegade 4xe δοκιμάστηκαν από τους μηχανικούς της Stellantis σε πλήθος διαφορετικών σεναρίων χρήσης. Στη συνέχεια, το Δεκέμβριο του 2020, τα οχήματα παραδόθηκαν στο Δήμο του Τορίνο, ώστε να συνεχιστούν οι δοκιμές.

Πριν λίγες ημέρες, με την ολοκλήρωση των δοκιμών, τα πρώτα αποτελέσματα που προέκυψαν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος. Μέσα σε 6 μήνες, τα 2 Renegade 4xe πέρασαν σε αμιγώς ηλεκτρική φάση λειτουργίας σε ποσοστό άνω του 70% με την είσοδο τους στις ζώνες ZTL του Τορίνο, με αποτέλεσμα σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων, αλλά και του θορύβου.

Το πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab” προς το παρόν είναι το μοναδικό του είδους σε όλο τον κόσμο και σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη αντίστοιχη ενέργεια, εστιάζει όχι απλά στη διασύνδεση μεταξύ οχήματος και οδηγού, αλλά και του οχήματος με το σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας της πόλης. Με αυτό τον τρόπο, αφενός εξασφαλίζεται η σωστή τήρηση των ζωνών μηδενικών ρύπων και αφετέρου οι οδηγοί δεν έχουν το άγχος ότι θα λάβουν πρόστιμο, επειδή για παράδειγμα δεν πρόσεξαν κατά την είσοδο του σε κάποια ζώνη ZTL.

Τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί θα αναλυθούν σε βάθος και από τους μηχανικούς της Stellantis με στόχο να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία του συστήματος. Ήδη το καινοτόμο Plug-in Hybrid σύστημα 4xe της Jeep που είναι διαθέσιμο στα Renegade και Compass, αλλά και στο θρυλικό Wrangler, προσφέρει δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης που ανά περίπτωση ξεπερνά τα 50χλμ. Την ίδια στιγμή το σύστημα προσφέρει κορυφαία απόδοση (έως 380 ίππους), εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου στην υβριδική λειτουργία, αλλά και το πλέον ικανό σύστημα κίνησης και στους τέσσερις τροχούς.

Προηγούμενο άρθροΝέο Peugeot 308: συμπληρώνει τα εξηλεκτρισμένα
Επόμενο άρθροAudi: Q3 TFSI e και Q3 Sportback TFSI e