Η Sixt μείωσε σημαντικά το μέγεθος του στόλου της και αναδιέταξε τα ενοικιαζόμενα οχήματα στην υπηρεσία της διαμοιρασμού αυτοκινήτων, αντιμετωπίζοντας τον επιχειρηματικό αντίκτυπο από την κρίση του κορωνοϊού.
Οι περιορισμοί μετακινήσεων και οι οδηγίες παραμονής στο σπίτι έχουν μειώσει δραστικά τη ζήτηση για καθημερινές υπηρεσίες ενοικίασης, επηρεάζοντας αρνητικά τα έσοδα της εταιρείας.
Μείωση εσόδων
Ανακοινώνοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου 2020, η Sixt ανέφερε πτώση 3,4% των εσόδων σε επίπεδο ομίλου στα 488,5 εκατ. ευρώ και μείωση στα κέρδη προ φόρων (EBT) – 5,1 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με + 40,1 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου 2019. Συνολικά, το πρώτο τρίμηνο τα κέρδη μετά τους φόρους μειώθηκαν σε – 9,6 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με μια θετική απόδοση 27,7 εκατ. ευρώ τους πρώτους τρεις μήνες του 2019. Η καλύτερη από την αναμενόμενη απόδοση συναλλαγών τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο βοήθησε να μετριαστεί ο αντίκτυπος του κλεισίματος της Ευρώπης τον Μάρτιο.
Τα στοιχεία συγκρίνονται με τη μείωση κατά -10,1% στα έσοδα και -64 εκατ. ευρώ στο EBITDA που ανακοινώθηκαν από την Europcar για το πρώτο τρίμηνο, τη μείωση κατά 9% των εσόδων και απώλειας EBITDA ύψους -87 εκατ. ευρώ της Avis και τη μείωση 9% των εσόδων και ζημίες EBITDA -199 εκατ. ευρώ της Hertz.
Περιορισμός στόλου
Προετοιμαζόμενη για την απότομη πτώση της ζήτησης, η Sixt ανέστειλε την ανανέωση του στόλου της κατά περίπου 16%, προσθέτοντας 55.900 οχήματα στον στόλο ενοικίασής της το πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 66.600 οχήματα κατά την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα μέτρα περικοπής κόστους τόσο, στα οχήματα, όσο και στο προσωπικό, θα εξοικονομήσουν 150 εκατ. ευρώ κατά τη διάρκεια του έτους.
Υπηρεσίες κινητικότητας
Η εταιρεία έχει επίσης προσθέσει 1.000 οχήματα στο στόλο της Sixt Share στη Γερμανία και ανακοίνωσε πως η ζήτηση για την υπηρεσία διαμοιρασμού αυτοκινήτων είναι τώρα υψηλότερη από ότι πριν από την κρίση του COVID-19, καθώς οι πελάτες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις έναντι των δημόσιων συγκοινωνιών. Η Sixt μείωσε επίσης τις περιόδους λήξης της Sixt Rent και εισήγαγε μοντέλα μηνιαίας συνδρομής πάγιου κόστους για ευέλικτες λύσεις ενοικίασης για τους πελάτες.
Ο Alexander Sixt, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής (CAO) της Sixt SE, δήλωσε: “Αμέσως μετά την έναρξη της κρίσης ξεκινήσαμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα εξοικονόμησης. Μικρύναμε το κυρίως κοστοβόρο στοιχείο μας, τον στόλο, κατά 13% σε σύγκριση με τον μέσο αριθμό οχημάτων του προηγούμενου έτους ήδη στο πρώτο τρίμηνο, ώστε να απελευθερωθεί άμεσα η ρευστότητα. Ο κύριος στόχος μας είναι η επέκταση των μακροχρόνιων προσφορών ενοικίασης, όπως το συνδρομητικό μοντέλο, καθώς και η επέκταση του διαμοιρασμού αυτοκινήτων. Η ζήτηση και για τα δύο προϊόντα είναι ήδη σε επίπεδα προ κορωνοϊού”.
Η Sixt προχωρά επίσης με την πώληση του 41,9% του μεριδίου της στη Sixt Leasing στην Hyundai Capital Services και η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Προοπτικές για το 2020 και το 2021
Για την αντιμετώπιση των τρεχουσών δυσκολιών, η Sixt υπέγραψε δανειακή σύμβαση που παρέχει ανανεούμενη πιστωτική γραμμή έως 1,5 δισ. ευρώ. Η εταιρεία αναμένει “μια πολύ ισχυρή πτώση” εσόδων και EBT κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Ωστόσο, το διοικητικό συμβούλιο προβλέπει πως το EBT του ομίλου θα είναι θετικό το 2020, ακόμα και αν είναι κατά πολύ μειωμένο σε σχέση με το 2019, εν αναμονή μιας χαλάρωσης περιορισμών των επαγγελματικών και ιδιωτικών μετακινήσεων το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2020.
Ο Erich Sixt, CEO της Sixt SE, δήλωσε: “Εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως η ζήτηση θα ομαλοποιηθεί σταδιακά κατά τη διάρκεια του δευτέρου εξαμήνου του έτους. Αυτό εξαρτάται προφανώς από τις πολιτικές αποφάσεις για περαιτέρω απελευθέρωση των περιορισμών μετακίνησης, ειδικά για διασυνοριακά ταξίδια. Χάρη στην υψηλή προσαρμοστικότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου θα είμαστε καλά προετοιμασμένοι μόλις επανακάμψει η ζήτηση. Αυτό θα μας επιτρέψει να επανέλθουμε γρήγορα στην αγορά μόλις υποχωρήσει η κρίση”.