Η Ford διακόπτει την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων
Ford F-Vision Future ηλεκτρικό και αυτόνομο φορτηγό, που παρουσιάστηκε στο Hanover IAA Commercial Vehicles Motor Show το 2018

Λίγες μέρες μετά την ακύρωση του ηλεκτρικού SUV για την πολυτελή μάρκα Lincoln – που επρόκειτο να τροφοδοτηθεί με μπαταρία και τεχνολογία κινητήρα από τη Rivian – η Ford διακόπτει επίσης τα έργα που αφορούν στην ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων.

Η startup Rivian ιδρύθηκε το 2009 και ήθελε αρχικά να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο παρόμοιο με το Roadster της Tesla. Έκτοτε επικεντρώθηκε εκ νέου στην ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού pickup και SUV, αποκαλύπτοντας τα πρότυπά τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του 2018 στο LA.

Αυτό προσέλκυσε εξωτερικό ενδιαφέρον και χρηματοδότηση. Πέρυσι, η Amazon επένδυσε 700 εκατ. δολάρια και η Ford 500 εκατ. δολάρια. Η ανάπτυξη ενός e-SUV για τη μάρκα Lincoln ήταν μέρος της τελευταίας συμφωνίας.

Από την πλευρά της, η Rivian αναγκάστηκε πρόσφατα να αναβάλει την κυκλοφορία των δικών της δύο μοντέλων στις αρχές του 2021. Ωστόσο, παρά την ακύρωση, η Lincoln δήλωσε ότι εξακολουθεί να συνεργάζεται με τη Rivian για να αναπτύξει ένα εναλλακτικό όχημα, βασισμένο επίσης στην ίδια πλατφόρμα EV.

Ο λόγος, για την ανατροπή των σχεδίων της Ford και στις δύο περιπτώσεις είναι τα τρομερά αποτελέσματα της αυτοκινητοβιομηχανίας – που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην κρίση του κορωνοϊού.

Το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, η Ford είχε κέρδη 1,1 δισ. δολάρια. Το πρώτο τρίμηνο του 2020, η αυτοκινητοβιομηχανία έφτασε τα 2 δισ. δολάρια ζημίες. Αυτό το αποτέλεσμα είναι πιθανό να επιδεινωθεί στο δεύτερο τρίμηνο, το πρώτο δηλαδή που θα επηρεαστεί πλήρως από τον COVID-19.

Ένας τρόπος εξοικονόμησης κόστους είναι να σταματήσει η δαπανηρή ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων. Αλλά πρόκειται για καθυστέρηση, όχι για ακύρωση: η φιλοδοξία για αυτοκίνητα και φορτηγά Ford με υψηλό βαθμό αυτονομίας μεταφέρεται από το 2021 στο το 2022.

 

Προηγούμενο άρθροΗ Sixt, παρά την κρίση του κορωνοϊού, διαβλέπει ευκαιρίες
Επόμενο άρθροΣυνάντηση των CEOs της αυτοκινητοβιομηχανίας και της ΕΕ