Η Ευρωπαϊκή Ένωση Βιοκαυσίμων (EBA), η EUROGAS, η Ευρωπαϊκή Ένωση Υποδομής Αερίου (GIE) και η Ένωση Οχημάτων Φυσικού Αερίου και Βιοαερίου (NGVA Europe*), υπογραμμίζουν από κοινού τη σημασία των φυσικών και ανανεώσιμων αερίων. Ως απότοκο της ψηφοφορίας του Οκτωβρίου στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι παραπάνω ενώσεις, δήλωσαν ότι το αέριο αποτελεί ρεαλιστική λύση για την ταχεία έναρξη της διαδικασίας απαλλαγής από τον άνθρακα και την αντιμετώπιση των προβλημάτων ποιότητας του αέρα, από τα επιβατικά οχήματα στις αστικές περιοχές.

Οι ενώσεις δηλώνουν ότι μετά τη Συμφωνία των Παρισίων, ο κανονισμός για τις εκπομπές CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα πρέπει να τροποποιηθεί με τα νέα δεδομένα. Απαιτείται η εφαρμογή της προσέγγισης “Well-to-Wheel**”, προκειμένου να αξιολογούνται οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τους μελλοντικούς συνδυασμούς τεχνολογίας οχημάτων και καυσίμων.

Ο Andrea Gerini, Γενικός Γραμματέας της NGVA Europe, σχολιάζει: “Αντιμετωπίζουμε τις μελλοντικές τεχνολογίες με λανθασμένο εργαλείο: η μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα δεν αντιπροσωπεύει πλέον την αποδοτικότητα ενός οχήματος με υβριδική αρχιτεκτονική ή την επίδραση στην αλλαγή του κλίματος όταν χρησιμοποιούνται ανανεώσιμα καύσιμα.

Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να τροποποιηθεί η παρούσα πρόταση του κανονισμού ώστε να συμπεριληφθούν τα οφέλη από τη χρήση ανανεώσιμων αερίων και, γενικότερα, από ανανεώσιμα καύσιμα σε οχήματα οδών. Η προτεινόμενη τροποποίηση, με την εφαρμογή του συντελεστή διόρθωσης άνθρακα – CCF – είναι ένας πρακτικός και διαφανής τρόπος για μια προσέγγιση ” Well-to-Wheel”.

“Ο συντελεστής διόρθωσης άνθρακα δεν επιφέρει “διπλό λογιστικό”, αλλά επιλύει τον περιορισμό της τρέχουσας μεθοδολογίας (μέτρηση των εκπομπών των σωλήνων εξαγωγής) που δεν διακρίνει την προέλευση του καυσίμου. Δεν αναζητούμε ένα διπλό κίνητρο ή έναν τρόπο εξαπάτησης για συμμόρφωση με τους στόχους σε σχέση με τις εκπομπές CO2, απλώς ζητούμε η νομοθεσία να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα”.

Ένωση Οχημάτων Φυσικού Αερίου και Βιοαερίου (NGVA Europe) είναι μια ευρωπαϊκή ένωση που προωθεί τη χρήση φυσικού και ανανεώσιμου αερίου ως καυσίμου σε οχήματα και πλοία. Ιδρύθηκε το 2008, με 133 μέλη της από 31 χώρες που περιλαμβάνουν εταιρείες και εθνικές ενώσεις από ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής αερίου και οχημάτων.

Η NGVA Europe είναι μια πλατφόρμα για την αγορά που ασχολείται με την παραγωγή και τη διανομή οχημάτων και φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων κατασκευαστών εξαρτημάτων, προμηθευτών φυσικού αερίου και διανομέων φυσικού αερίου. Προασπίζει τα συμφέροντά τους στους ευρωπαίους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων για τη δημιουργία προτύπων ακριβείας, δίκαιων κανονισμών και ισότιμων συνθηκών αγοράς.

Η NGVA Europe δημιουργεί δίκτυα μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών για την επίτευξη συναίνεσης σχετικά με θέσεις και ενέργειες για την επέκταση της αγοράς για το σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου. Συλλέγει, καταγράφει και κοινοποιεί αξιόπιστα γεγονότα και σημαντικές εξελίξεις στην αγορά.

** Ως “well-to-wheel: από το διυλιστήριο στον τροχό” νοείται το άθροισµα του αντικτύπου της παρασκευής καυσίµου (well-to-tank:από το διυλιστήριο στη δεξαµενή) και του αντικτύπου της χρήσης του οχήµατος (tank-to-wheel: από τη δεξαµενή στον τροχό).

Φωτογραφία: trustar energy

Προηγούμενο άρθροGreen Machines, αμιγώς ηλεκτροκίνητα σάρωθρα για την πόλη
Επόμενο άρθροΗ Accumotive της Daimler ανεβάζει ταχύτητα για τα EQC