Η Γαλλία για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους διακόπτει το επιδοτούμενο πρόγραμμα leasing EV (αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων), που απευθύνεται στους οδηγούς με χαμηλό εισόδημα, καθώς σημειώθηκε αυξημένη ζήτηση που υπερέβη κατά πολύ τα αρχικά σχέδια και τον προϋπολογισμό που είχε εξασφαλισθεί.

Το πρόγραμμα «κοινωνικής μίσθωσης» που ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου 2024 από την γαλλική κυβέρνηση, αναστέλλεται. 50.000 οικογένειες επωφελήθηκαν από ευνοϊκή τιμή μίσθωσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με μηνιαίες πληρωμές 100 ευρώ για αυτοκίνητα πόλης και 150 ευρώ για οικογενειακά μοντέλα. Ο αριθμός των αιτημάτων ξεπέρασε κατά πολύ τις προβλέψεις και το πρόγραμμα αναστέλλεται για το 2025.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, που αποσκοπεί στην ενίσχυση της αγοράς των EV, οι οδηγοί με ετήσιο εισόδημα το 2023 λιγότερο από 15.400 ευρώ είχαν από την αρχή του 2024 τη δυνατότητα να μισθώνουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα με μηνιαία χρέωση μόλις 100-150 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό το κάλυπτε το πρόγραμμα της γαλλικής κυβέρνησης, το οποίο έχει στόχο να υποστηρίξει την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και τους εργαζόμενους σε αυτό το ζωτικό τμήμα της οικονομίας.

Η γαλλική κυβέρνηση ξεκίνησε αυτό το πρόγραμμα για να ενισχύσει τη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα από οδηγούς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντέξουν οικονομικά, την αγορά, την ενοικίαση είτε το leasing των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.

Αρχικά προοριζόταν να εφαρμοσθεί το πρόγραμμα νωρίτερα πριν από το 2024, αλλά αναβλήθηκε για τις αρχές του τρέχοντος έτους, επειδή οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ήταν έτοιμες να διαθέσουν στην αγορά της Γαλλίας αρκετά μοντέλα μηδενικών ρύπων, σύμφωνα με τους περιορισμούς που έθεσε η γαλλική κυβέρνηση, αναφέρει το Reuters.

Η κυβέρνηση είχε προϋπολογίσει 1,5 δισ. ευρώ για να προσφέρει 20.000 μισθώσεις στο πλαίσιο του προγράμματος φέτος, αλλά μετά από τεράστια ζήτηση ανακοίνωσε ότι αύξησε τον αριθμό των μισθώσεων για φέτος στις 50.000 και πως θα επαναλάβει το πρόγραμμα το 2025.

Η γαλλική κυβέρνηση προσφέρει επίσης στους αγοραστές αυτοκινήτων ένα χρηματικό κίνητρο μεταξύ 5.000-7.000 ευρώ αν αγοράσουν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να υποστηρίξει την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Το πρόγραμμα αυτό έχει ετήσιο συνολικό κόστος 1 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους ορούς που έχει θέσει η γαλλική κυβέρνηση, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που υποστηρίζονται από το πρόγραμμα επιδοτήσεων πρέπει να πληρούν τα προκαθορισμένα όρια όσον αφορά την ποσότητα διοξειδίου άνθρακα που εκλύθηκε στην ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της κατασκευής και της μεταφοράς τους. Αυτό το μέτρο έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίσει ότι τα φθηνά οχήματα κινεζικής κατασκευής δεν θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα λόγω των υψηλών ποσοτήτων διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται κατά την διάρκεια της κατασκευής και της μεταφοράς τους.

Η λίστα με τα επιλέξιμα μοντέλα περιλαμβάνει 24 αυτοκίνητα που παράγονται από τη Stellantis και πέντε από τη Renault. Οι αυστηροί οροί έχουν πλήξει και το αμιγώς ηλεκτρικό Dacia Spring που κατασκευάζεται στη Κίνα και όπως ανακοινώθηκε δεν πληροί τους όρους του προγράμματος επιδότησης.

ΑΠΕ/ΜΠΕ

Προηγούμενο άρθροΗ Hyundai προχωρά στη δημιουργία IONIQ Lab
Επόμενο άρθροΗ Stellantis σημείωσε αποτελέσματα ρεκόρ το 2023