Η Audi ανακοίνωσε πως προχωρά μέχρι το 2023 σε επενδύσεις 14 δισ. ευρώ, που στοχεύουν στο μέλλον και αφορούν την ηλεκτρική κινητικότητα, την ψηφιοποίηση και την αυτόνομη οδήγηση. Oι συνολικές προβλεπόμενες δαπάνες της εταιρείας για τα επόμενα πέντε χρόνια ανέρχονται σε 40 δισ. ευρώ περίπου.
“Αυτός ο κύκλος προγραμματισμού φέρει μια σαφή υπογραφή: Πραγματοποιούμε μια πολύ συστηματική προσέγγιση στην ηλεκτρική κινητικότητα, που θα επικεντρωθεί πολύ περισσότερο στο μέλλον”, δήλωσε ο προσωρινός CEO της Audi, Bram Schot. “Δίνουμε προτεραιότητα στους πόρους μας για μελλοντικά προϊόντα και υπηρεσίες που είναι εξαιρετικά ελκυστικά και συναφή προς τις εξελίξεις της αγοράς Με μοντέλα όπως το πρόσφατα παρουσιαζόμενο concept Audi e-tron GT, θέλουμε να προχωρήσουμε στην ηλεκτροκίνηση και ταυτόχρονα να είμαστε μια ευκίνητη και πολύ αποτελεσματική εταιρεία”.
Η Audi εισάγει τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς. Το πρώτο, εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό, το e-tron SUV, κυκλοφορεί τώρα στην Ευρώπη. Το e-tron Sportback θα κυκλοφορήσει αργότερα το επόμενο έτος. Η Audi έδωσε μια γεύση από το τρίτο μοντέλο, το e-tron GT, με ένα σχέδιο στο Auto Show του Λος Άντζελες. Η έκδοση παραγωγής του GT πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2020, ως αντίπαλος του μοντέλου Tesla S.
Μέχρι το 2025, η Audi σχεδιάζει να προσφέρει περίπου 20 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, περίπου τα μισά από τα οποία θα έχουν πλήρως ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης. Ταυτόχρονα, η Audi προωθεί την ψηφιοποίηση των αυτοκινήτων και των εγκαταστάσεων της και επεκτείνει το επιχειρησιακό της μοντέλο με νέες ψηφιακές υπηρεσίες όπως “λειτουργίες κατά παραγγελία – on demand”.
Το μερίδιο των συνολικών δαπανών για ηλεκτρική κινητικότητα, ψηφιοποίηση και αυτόνομη οδήγηση θα αυξηθεί σημαντικά κατά την διάρκεια της προγραμματικής περιόδου.
Η Audi συνεργάζεται με την Porsche για την ανάπτυξη της μιας νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας που ονομάζεται PPE (premium architecture electrification-ηλεκτροκίνηση πολυτελούς αρχιτεκτονικής) για μεγάλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παράλληλα, σχεδιάζει με τη Volkswagen ένα πλήρως ηλεκτρικό συμπαγές hatchback, το “Modular electric drive kit” (MEB).
Για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση των επενδύσεων, η εταιρεία ξεκίνησε ένα πρόγραμμα περικοπής κόστους που ονομάζεται Πρόγραμμα Μετασχηματισμού Audi με στόχο τη μείωση της πολυπλοκότητας, τη συστηματική αξιοποίηση συνεργιών και τον εντοπισμό και τη διακοπή δραστηριοτήτων που δεν ενδιαφέρουν πλέον τους πελάτες. Ανέφερε πως τα μέτρα αναδιάρθρωσης θα δημιουργήσουν θετική επίδραση στα έσοδα της τάξης του1 δισ. ευρώ ήδη φέτος.