Το Groupe Renault καθόρισε νέα στρατηγική για την Κίνα και θα επικεντρωθεί σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) και ηλεκτρικά οχήματα (EV) στην περιοχή. Ακόμα,

  • Το Groupe Renault θα μεταβιβάσει τις μετοχές του από την Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) στην Dongfeng Motor Corporation.
  • Η DRAC θα σταματήσει τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τη μάρκα Renault. Οι δραστηριότητες LCV θα διεξάγονται μέσω της Renault Brilliance Jinbei Automotive Co., Ltd. (RBJAC), αξιοποιώντας την εμπειρογνωμοσύνη της Jinbei και την τεχνογνωσία της Renault.
  • Οι δραστηριότητες EV θα αναπτυχθούν μέσω των δύο υφιστάμενων κοινοπραξιών: της eGT New Energy Automotive Co., Ltd (eGT) και της Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co Ltd (JMEV).

Το Groupe Renault παρουσίασε τη νέα του στρατηγική για την κινεζική αγορά, βασισμένη σε δύο βασικούς πυλώνες: Ηλεκτρικά οχήματα (EV) και ελαφριά επαγγελματικά οχήματα (LCV).

Το εργοστάσιο του Groupe Renault στην Κίνα (Wuhan)

Η κινεζική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων ICE

Όσον αφορά στα επιβατικά αυτοκίνητα ICE (κινητήρες εσωτερικής καύσης), το Groupe Renault έχει συνάψει μια προκαταρκτική συμφωνία με την Dongfeng Motor Corporation, σύμφωνα με την οποία η Renault μεταφέρει τις μετοχές της στην Dongfeng. Η DRAC θα σταματήσει τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τη μάρκα Renault.

Η Renault θα συνεχίσει να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες μεταπώλησης στους 300.000 πελάτες της μέσω των αντιπροσώπων της Renault αλλά και μέσω συνεργειών της Alliance.

Οι περαιτέρω εξελίξεις για τα επιβατικά αυτοκίνητα της Renault θα αναλυθούν αργότερα με το νέο μεσοπρόθεσμο σχέδιό της.

Επιπλέον, η Renault και η Dongfeng θα συνεχίσουν να συνεργάζονται με τη Nissan για τους κινητήρες νέας γενιάς, όπως παροχή εξαρτημάτων στην DRAC και αδειοδότηση για ντίζελ στην Dongfeng Automobile Co., Ltd. Η Renault και η Dongfeng θα συνεργασθούν επίσης στον καινοτόμο τομέα των ευφυών συνδεδεμένων οχημάτων.

Η κινεζική αγορά LCV

Ο αυξανόμενος ρυθμός αστικοποίησης, η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου, τα αστικά συστήματα μεταφοράς και οι πολυτροπικές χρήσεις από πλευράς πελατών αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά μιας ταχέως μεταβαλλόμενης αγοράς LCV στην Κίνα. Έφτασε τα 3,3 εκατομμύρια το 2019 και προβλέπεται να διατηρήσει μια σταθερά ανοδική πορεία.

Η Renault Brilliance Jinbei Automotive Co., Ltd. (RBJAC), που δραστηριοποιείται από τον Δεκέμβριο του 2017, αποτελεί τον βασικό βραχίονα του Groupe Renault για τις δραστηριότητες  LCV στην Κίνα.

Το Groupe Renault κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά LCV ως προς τον όγκο πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, καθώς και πωλήσεων ελαφρών ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων.

Η Jinbei είναι καθιερωμένη μάρκα με 1,5 εκατομμύρια πελάτες στην Κίνα και περίπου 162.000 πωλήσεις το 2019.

Με την τεχνογνωσία και την τεχνολογία της Renault, η RBJAC εκσυγχρονίζει τα μοντέλα Jinbei και επεκτείνει τη γκάμα με πέντε επιπλέον μοντέλα μέχρι το 2023. Η κοινοπραξία σχεδιάζει επίσης να εξάγει στο μέλλον.

Η κινεζική αγορά EV

Με πωλήσεις 860.000 ηλεκτρικών οχημάτων το 2019, η Κίνα αποτελεί μακράν τη μεγαλύτερη αγορά EV στον κόσμο. Οι πωλήσεις EV αναμένεται να καλύψουν το 25% της κινεζικής αγοράς έως το 2030.

Το Groupe Renault ήταν πρωτοπόρος στα EV και έχει πωλήσει περίπου 270.000 ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως από το 2011. Διαθέτει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Κίνα, όπως φαίνεται από την επιτυχή κυκλοφορία του Renault City K-ZE, του πρώτου αυτοκινήτου EV της κοινοπραξίας στην κατηγορία Α που ανταγωνίζεται τις καλύτερες τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το Groupe Renault προτίθεται να ενισχύσει τη συνεργασία του με τις Nissan και Dongfeng μέσω της eGT και να καταστήσει το K-ZE παγκόσμιο αυτοκίνητο. Ένα ανάλογο ευρωπαϊκό μοντέλο βασισμένο στο σχέδιο “Dacia Spring” θα πωλείται από το 2021.

Η JMEV είναι γνωστή ως ευέλικτη και αποτελεσματική εταιρεία EV από την ίδρυσή της το 2015. Με την υποστήριξη της Renault όσον αφορά στην ποιότητα και την τεχνολογία, η JMEV θα καλύψει το 45% της κινεζικής αγοράς EV το 2022 με τέσσερα βασικά μοντέλα.

Αυτή η νέα στρατηγική θα ενισχύσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Renault για μακροπρόθεσμη παρουσία στην κινεζική αγορά και θα μεγιστοποιήσει τις συνέργειες με τη Nissan στο πλαίσιο του νέου σχεδίου “leader-follower” της Alliance.

“Ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο στην Κίνα. Θα επικεντρωθούμε στα ηλεκτρικά οχήματα και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τους δύο κύριους μοχλούς για μελλοντική καθαρή κινητικότητα και θα αξιοποιήσουμε αποτελεσματικότερα τη σχέση μας με τη Nissan”, δήλωσε ο Francois Provost, Πρόεδρος του Groupe Renault στην Κίνα.

Προηγούμενο άρθροCar@home: H FCA φέρνει τις εκθέσεις στο σαλόνι
Επόμενο άρθροACEA: Οι τύποι καυσίμων των νέων LCV (βαν) το 2019