Μια τεχνική που αναπτύχθηκε από τη NASA για χρήση στο διάστημα θα μπορούσε να βοηθήσει σε ταχύτατους ρυθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV), πέντε φορές ταχύτερους από ό,τι είναι μέχρι στιγμής δυνατό.

Εάν αυτή εφαρμοστεί αποτελεσματικά στην υποδομή φόρτισης EV, θα εξαλείψει πολλά από τα σημερινά εμπόδια στην ηλεκτροδότηση.

Ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου με βενζίνη ή ντίζελ διαρκεί μόλις λίγα λεπτά και είναι πολύ ταχύτερος από τις τρέχουσες δυνατότητες φόρτισης των EV, δεδομένου ότι ακόμη και οι πιο γρήγοροι φορτιστές χρειάζονται περίπου μισή ώρα για να φορτίσουν αρκετά (80%) ένα αυτοκίνητο. Και αυτοί οι φορτιστές εξακολουθούν να είναι πολύ λιγότεροι από άλλους που μπορεί να χρειαστούν ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα EV.

Φόρτιση στο σπίτι

Τι θα γινόταν όμως αν μπορούσατε να φορτίσετε EV σας όσο γρήγορα μπορείτε να ανεφοδιάσετε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης; Αυτό θα εξάλειφε τη σχετική ταλαιπωρία κατ’ αρχάς, μειώνοντας τον ίδιο τον χρόνο φόρτισης/αναμονής. Αλλά αυτή η μείωση με τη σειρά της μειώνει επίσης την ανάγκη για υποδομή φόρτισης στο σπίτι ή στο γραφείο, υπό την προϋπόθεση ότι οι δημόσιες υπηρεσίες φόρτισης είναι ανταγωνιστικές και ευρέως διαθέσιμες.

Από πού λοιπόν προέρχεται αυτή η θαυματουργή λύση; Κυριολεκτικά από το διάστημα. Πριν από λίγο καιρό, οι μηχανικοί της Εθνικής Διαστημικής Υπηρεσίας της Αμερικής, της NASA, ανέπτυξαν μια τεχνολογία για χρήση στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS). Είναι μια πολύπλοκη τεχνική ψύξης που βοηθά ορισμένα ηλεκτρικά συστήματα στο διάστημα να διατηρούν εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θερμοκρασίας.

Subcooled flow boiling

Όπως αποδεικνύεται, σε αυτά τα πολύ χαμηλά επίπεδα θερμοκρασίας, τα ηλεκτρικά συστήματα μπορούν να αποδώσουν σχεδόν πενταπλάσια ένταση ηλεκτρικού ρεύματος σε σύγκριση με τους πιο προηγμένους φορτιστές EV. Το «Subcooled flow boiling», όπως αποκαλείται η τεχνική της NASA επισήμως, μπορεί να ψύχει καλώδια που φέρουν υψηλά φορτία, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να διευκολύνουν την ταχύτερη ροή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς τον κίνδυνο υπερθέρμανσης των εξαρτημάτων.

Σε μια ανάρτηση blog που εξηγούσε την τεχνική, η NASA αναφέρει ότι την ανέπτυξε για να παρέχει «συστήματα σχάσης πυρηνικής ενέργειας για αποστολές στη Σελήνη, τον Άρη κλπ. με αντλίες θερμότητας υπό συμπίεση ατμών για την υποστήριξη των σεληνιακών και αρειανών οικοτόπων και συστήματα για την παροχή θερμικού ελέγχου και προηγμένης υποστήριξης ζωής στο διαστημικό σταθμό».

Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας στη φόρτιση EV θα είχε ως αποτέλεσμα «την άνευ προηγουμένου μείωση του χρόνου που απαιτείται για τη φόρτιση ενός οχήματος και μπορεί να άρει ένα από τα βασικά εμπόδια στην παγκόσμια υιοθέτηση των EV», όπως αναφέρει η NASA.

 

Προηγούμενο άρθροΗ επικινδυνότητα χρήσης κινητού κατά την οδήγηση
Επόμενο άρθροΝέος Διευθύνων Σύμβουλος στη Μοτοδυναμική