Νέα στοιχεία δείχνουν πως η φορολόγηση οχημάτων αποφέρει άνω των 440 δισ. ευρώ έσοδα στα 14 από τα κράτη – μέλη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, αναφέρει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Τα έσοδα από φόρους αυτοκινήτων που συλλέχθηκαν από τα κράτη αυξήθηκαν κατά σχεδόν 3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και το συνολικό ποσόν των 440,4 δισ. ευρώ ισοδυναμεί με πάνω από δυόμισι φορές τον συνολικό προϋπολογισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

“Αυτό δείχνει την τεράστια σημασία της αυτοκινητοβιομηχανίας για την Ευρώπη”, δήλωσε ο Eric-Mark Huitema, Γενικός Διευθυντής της ACEA. “Είναι σαφώς πρωταρχικής σημασίας για τη συνολική υγεία της οικονομίας της ΕΕ και ιδίως για τους κρατικούς προϋπολογισμούς, να μπορέσουμε να επανεκκινήσουμε επιτυχώς τη βιομηχανία μας μετά την κρίση του COVID-19“.

Η ACEA δημοσίευσε μόλις αυτά τα νέα στοιχεία στην έκδοση 2020 του Φορολογικού Οδηγού (Tax Guide), που συγκεντρώνει τις πιο πρόσφατες πληροφορίες σχετικά με τους φόρους απόκτησης οχημάτων (ΦΠΑ, φόρος επί των πωλήσεων, τέλη ταξινόμησης), ιδιοκτησίας (ετήσια τέλη κυκλοφορίας, διόδια) και μετακίνησης (φόρος καυσίμων) στην ΕΕ και σε άλλες βασικές αγορές σε όλο τον κόσμο.

Οι πέντε χώρες με τα υψηλότερα έσοδα από φόρους αυτοκινήτων είναι:

  1. Γερμανία – 93,4 δισ. ευρώ
  2. Γαλλία – 83,9 δισ. ευρώ
  3. Ιταλία – 76,3 δισ. ευρώ
  4. Ηνωμένο Βασίλειο – 54,1 δισ. ευρώ
  5. Ισπανία – 30,0 δισ. ευρώ

Στην Ελλάδα τα έσοδα αυτά ανέρχονται σε 7,4 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον νέο Φορολογικό Οδηγό, 24 χώρες επιβάλλουν φόρους εν μέρει ή πλήρως βάσει εκπομπών CO2 ή/και κατανάλωσης καυσίμου του οχήματος. Οι τρεις χώρες που δεν εφαρμόζουν φορολογία βάσει CO2 είναι η Εσθονία, η Λιθουανία και η Πολωνία. Αρκετές χώρες εξακολουθούν να φορολογούν τα αυτοκίνητα βάσει ιπποδύναμης, τιμής, βάρους, κυλινδρισμού ή ενός συνδυασμού αυτών των παραγόντων.

Ο Φορολογικός Οδηγός δείχνει επίσης ότι τα κίνητρα για ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα διατίθενται πλέον σε 24 από τις 27 χώρες της ΕΕ. Ωστόσο, μόνον 13 κράτη μέλη προσφέρουν κίνητρα αγοράς, όπως επιδοτήσεις ή ασφάλιστρα, σε αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι περισσότερες χώρες χορηγούν μόνο φορολογικές μειώσεις ή απαλλαγές.

 

Προηγούμενο άρθροToyota – FAW: αναδιάρθρωση των συστημάτων μάνατζμεντ
Επόμενο άρθροΕφαρμογή ανίχνευσης για την επανεκκίνηση της οικονομίας