Η Ford διαθέτει ήδη ένα μικρό SUV κατηγορίας Β: το EcoSport. Αλλά το Ford Puma παίζει σε εντελώς διαφορετική κατηγορία. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως αποτελεί την προσέγγιση της Ford στον “προϋπολογισμό”, μια επιτυχημένη τεχνολογική λύσης χαμηλού κόστους. 

Επανειλημμένως ακούσαμε να λένε πως μοιάζει με μικρογραφία Porsche Cayenne ή Macan. Δύσκολο να μη το αναγνωρίσουμε ως μεγάλη φιλοφρόνηση προς τους σχεδιαστές.

Τεχνολογικά προηγμένο

Όσον αφορά στην τεχνολογία, τρεις κινητήρες της σειράς Puma ενδιαφέρουν τους στόλους. Η πρώτη είναι η έκδοση 1.5 TDCI 120bhp EcoBlue, που πρόκειται να κυκλοφορήσει αργότερα φέτος, ενώ η δεύτερη και η τρίτη είναι δύο ήπιες υβριδικές παραλλαγές του τρικύλινδρου κινητήρα EcoBoost ενός λίτρου της Ford. Διαθέτοντας αρχιτεκτονική 48Volt, το υβριδικό της Ford αποτελείται από μια γεννήτρια εκκίνησης ιμάντα (BISG) 11,5kW, που αποδίδει πρόσθετη ροπή έως 50Nm και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 9% επαναφορτίζοντας μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48Volt όταν επιβραδύνει ή φρενάρει. Δεν πρόκειται για ένα πλήρως υβριδικό όπως το Toyota: το αυτοκίνητο δεν μπορεί να κυκλοφορήσει μόνο με μπαταρία.

Το ήπιο υβριδικό του ενός λίτρου διατίθεται σε δύο εκδόσεις, η πρώτη με 125 bhp και 170 Nm ροπής, ενώ η δεύτερη με μέγιστη ισχύ 155 ίππων και ροπή 190 Nm. Χάρη στο υβριδικό σύστημα και – ως απαρχή της τεχνολογίας τρικύλινδρου κινητήρα απενεργοποίησης κυλίνδρων – η Ford ανακοινώνει τιμές εκπομπών CO2 κατά WLTP από 124g / χλμ (5,4l / 100χλμ) για την έκδοση 125bhp και 126g / χλμ και 5, 5 λ / 100 χλμ για την ισχυρότερη έκδοση. Προς το παρόν, διατίθεται μόνον ένα (πολύ καλό) εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ αργότερα φέτος η γκάμα θα ολοκληρωθεί με ένα αυτόματο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Κατά τη δοκιμή της έκδοσης 125bhp που πραγματοποίησε το Fleet Europe, διαπιστώθηκε πως ο κινητήρας αποδίδει την ισχύ του γρήγορα και γραμμικά, ενώ παράλληλα είναι πολύ αθόρυβος σε σταθερές στροφές και παράγει αυτόν τον τυπικό και ευχάριστο ήχο των τρικύλινδρων όταν τερματίζει το πεντάλ γκαζιού. Η επιτάχυνση από 0 στα 100χλμ / ώρα απαιτεί 9,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα των 191χλμ / ώρα είναι υπεραρκετή. Με κατανάλωση 6,3l / 100χλμ στους ισπανικούς ορεινούς δρόμους, το Puma αποδεικνύεται συνετό εργαλείο για τους πελάτες του στόλου.

Όσον αφορά στον εξοπλισμό ασφάλειας, η Ford στοχεύει ψηλά. Το Puma διατίθεται με δυνατότητα επιλογής λειτουργιών οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery, Trail), Προσαρμοζόμενο Cruise Control με Stop & Go (στο αυτόματο 7 ταχυτήτων), Αναγνώριση Ορίων Ταχύτητας, Ανίχνευσης Λωρίδας, Τοπικές Πληροφορίες Κινδύνου, Σύστημα Τυφλών Σημείων , Ενεργή Υποστήριξη Στάθμευσης, Αυτόματη Μεγάλη Δέσμη Φώτων, Ανίχνευση Άκρων Οδοστρώματος, Υποβοήθηση πριν και μετά τη σύγκρουση (πέδηση), Έλεγχο εκτροπής κατεύθυνσης και Ειδοποίηση λανθασμένης κατεύθυνσης. Ένας εντυπωσιακός τεχνολογικός εξοπλισμός για crossover κατηγορίας Β.

Πρακτικότητα και εξοπλισμός

Οι πελάτες θα εκτιμήσουν σίγουρα την πρακτικότητα του νέου Ford Puma. Με βάση την πλατφόρμα Fiesta, αλλά με επιπλέον μήκος 14,6 εκ. από το οποίο τα 9,5 ενσωματώνονται στο μεταξόνιο, υπάρχει αρκετός χώρος για τέσσερις επιβάτες και, πάνω απ’ όλα, ιδιαίτερη ευρυχωρία χώρου αποσκευών.

Σε αυτόν τον χώρο, που μπορεί να ανοίξει χωρίς τη χρήση χεριών, η Ford χρησιμοποιεί ένα ρυθμιζόμενο πίσω ράφι για δέματα που δεν στερεώνεται στα πίσω καθίσματα, αλλά σηκώνεται με το άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών. Ακόμα πιο εντυπωσιακό από τον χώρο αποσκευών είναι ό,τι υπάρχει κάτω από το αφαιρούμενο πάτωμά του, όπου το MegaBox της Ford, ένας επιπλέον χώρος φόρτωσης, παρέχει 80 επιπλέον λίτρα αποθηκευτικού χώρου, καθιστώντας δυνατή την τοποθέτηση αντικειμένων ύψους μέχρι 115 εκ. Και όταν το MegaBox λερωθεί, μπορεί εύκολα να ξεπλυθεί με νερό και να αποστραγγιχτεί χρησιμοποιώντας το πώμα αποστράγγισης στο κάτω μέρος. Συνολικά, ο χώρος αποσκευών του Puma μπορεί να χωρέσει 456 λίτρα. Ένα πραγματικά πολύτιμο χαρακτηριστικό.

Η Ford δεν διαθέτει βασική έκδοση του Puma. Με τιμή καταλόγου 19.500 ευρώ χωρίς ΦΠΑ στη Γερμανία για το ήπιο υβριδικό μοντέλο Titanium 125 ίππων, το Puma δεν είναι φθηνό, αλλά τουλάχιστον διατίθεται με πλούσιο εξοπλισμό. Το μόνο αρνητικό είναι το σκληρό πλαστικό που χρησιμοποιείται στο εσωτερικό των πίσω θυρών. Θα ήταν επιθυμητή επίσης η απεικόνιση χαρτών στη συστοιχία οργάνων. Εάν το παραβλέψετε, το Puma αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική λύση έναντι του κλασικού hatchback κατηγορίας C που αποτελεί πλειοψηφία στους χώρους στάθμευσης εταιρικών αυτοκινήτων.

Πλεονεκτήματα

  • Τεχνολογικός εξοπλισμός κατηγορίας
  • Αποτελεσματικό ήπιο υβριδικό ενός λίτρου, χαμηλών εκπομπών CO2
  • Μεγάλος και πρακτικός χώρος αποσκευών

Μειονεκτήματα    

  • Ανυπαρξία χάρτη πλοήγησης στην ψηφιακή οθόνη οδηγού
  • Κάποια σκληρά εσωτερικά πλαστικά
  • Δεν υπάρχει βασικό μοντέλο

Ανταγωνιστές: VW T-Cross, Renault Captur, Nissan Juke, Mazda CX-3, Skoda Kamiq, Peugeot 2008, Citroën C3 Aircross, Seat Arona.

Προηγούμενο άρθροΤο BMW Group υπερδιπλασιάζει το δυναμικό του στο Dingolfing
Επόμενο άρθροRenault Mégane E-TECH Plug-in, ένα προσιτό υβριδικό