Ο Euro NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα της μεγαλύτερης φετινής ομάδας αυτοκινήτων και όλα, πλην ενός από τα 16 που δοκιμάστηκαν έλαβαν μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων.
Οι δοκιμές πολλών οχημάτων διαφόρων κατηγοριών δείχνουν την επιθυμία των κατασκευαστών να ακολουθήσουν τα φετινά πρωτόκολλα του Euro NCAP. Το 2023 τα πρωτόκολλα θα αυστηροποιηθούν, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να λάβουν υπόψη και τους άλλους χρήστες του δρόμου, σύμφωνα με το Vision 2030 του Euro NCAP.
Στα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν τον Νοέμβριο περιλαμβάνονται δύο αμιγώς ηλεκτρικά, το Tesla Model S και το νέο NIO ET7, που έλαβαν κορυφαία βαθμολογία κατά την αξιολόγηση Green NCAP. Οι κορυφαίες βαθμολογίες που επιτεύχθηκαν στις δοκιμές του Euro NCAP, με μέγιστες βαθμολογίες στο Safety Assist, βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά και την φήμη αμφοτέρων. Δημοσιεύθηκαν και τα αποτελέσματα πέντε αστέρων του πολυαναμενόμενου ηλεκτρικού Toyota bZ4X και του αδελφού μοντέλου Subaru Solterra. Η μεγάλη οικογενειακή DS 9 έλαβε τέσσερα αστέρια, εν μέρει λόγω ποινής στη δοκιμή μετωπικής πρόσκρουσης, επειδή κρίθηκε επιβαρυντική για τα άλλα οχήματα. Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που έλαβαν 5 αστέρια είναι το οικογενειακό Hyundai IONIQ 6, με 97% στην Προστασία Ενηλίκων, το μικρότερο Honda Civic, τα μικρά εκτός δρόμου Toyota Corolla Cross και Nissan Ariya και το μεγαλύτερο μοντέλο Nissan X Trail (η βαθμολογία 2021 οφείλεται στο περυσινό Nissan Qashqai). Το μεγάλο MPV Renault Austral, το Land Rover Range Rover και το Range Rover Sport έλαβαν επίσης πέντε αστέρια. Εκτός από το NIO ET7, δύο ακόμα κινεζικά αυτοκίνητα πέτυχαν μέγιστες βαθμολογίες: το νέο μικρό εκτός δρόμου smart #1, που ανήκει πλέον και στην αυτοκινητοβιομηχανία Geely και το μικρό εκτός δρόμου WEY Coffee 02.
«Οι κατασκευαστές βιάζονται να επιτύχουν καλές βαθμολογίες στις φετινές δοκιμές, καθώς τα πρωτόκολλα του επόμενου έτους γίνονται πιο αυστηρά, με αυξημένες απαιτήσεις ανάπτυξης οχημάτων. Το 2023, σύμφωνα με το Vision 2030, ο Euro NCAP θα επικεντρωθεί σε νέα πρότυπα. Π.χ., θα υιοθετηθούν πρωτόκολλα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) για μοτοσυκλέτες, καθώς και νέες μορφές παθητικής ασφάλειας για πεζούς και ποδηλάτες. Αυτό κρίνεται απαραίτητο για την ασφάλεια των άλλων χρηστών του δρόμου και συνεργαζόμαστε στενά με τον κλάδο ώστε να διασφαλίσουμε την επίτευξη του Vision Zero και τις απαιτήσεις των πρωτοκόλλων» ανέφερε ο Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP.
Προκειμένου να υπάρξει εξέλιξη στην ασφάλεια και την αναβάθμιση των οχημάτων τους για καλύτερη προστασία των καταναλωτών, ο Euro NCAP επιτρέπει στους κατασκευαστές οχημάτων να προβούν σε επανέλεγχο ή επαναξιολόγηση του ίδιου αυτοκινήτου αφού βελτιώσουν τα συστήματα ασφαλείας του. Αυτό συνέβη για κάποια οχήματα το 2022, όπως το Volkswagen Golf, που δοκιμάστηκε για πρώτη φορά το 2019 και η βαθμολογία του δημοσιεύτηκε τον περασμένο μήνα και το Isuzu D-Max Crew Cab. Αρχικά έλαβαν βαθμολογία πέντε αστέρων το 2020 και έγιναν νέες δοκιμές αξιολόγησης του επανασχεδιασμένου αερόσακου γονάτων οδηγού. Οι εικονικές μετρήσεις έδειξαν οριακή βελτίωση, αν και η βαθμολογία της δοκιμής υπήρξε καλύτερη και η Isuzu δεν μπόρεσε να επιφέρει σημαντική βελτίωση στα οχήματα με αριστερό τιμόνι. Ενώ εξακολουθεί να ισχύει η βαθμολογία πέντε αστέρων του D-MAX, ακόμα και με τις χαμηλότερες επιδόσεις του αριστεροτίμονου αυτοκινήτου, η προσέγγιση της Isuzu διαφέρει από της Volkswagen, π.χ., η οποία επέφερε σημαντικές βελτιώσεις στο Golf για να λάβει βαθμολογία πέντε αστέρων βάσει των ισχυόντων πρωτοκόλλων.
«Ο Euro NCAP επιθυμεί να συνεργαστεί στενά με τους κατασκευαστές προς βελτίωση της ασφάλειας των αυτοκινήτων τους. Ωστόσο, είναι σημαντικό να μη στηρίζονται εμπορικά οι κατασκευαστές στην εξαετή ισχύ της βαθμολογίας για τις πωλήσεις τους. Πρέπει να αποδείξουν πως δεσμεύονται να κάνουν την πραγματική διαφορά σε θέματα ασφάλειας» ανέφερε ο Michiel van Ratingen.