Τα καθήκοντα στόλου είναι περισσότερα και πολυπλοκότερα, σύμφωνα με έρευνα της Dataforce για το 2024, στην οποία συμμετείχαν 300 Γερμανοί fleet managers.

Πάνω από τέσσερις στους πέντε fleet managers δηλώνουν ότι τα καθήκοντά τους έχουν αυξηθεί και είναι πιο πολύπλοκα τα τελευταία χρόνια. Αυτό είναι ένα από τα πολλά ευρήματα της έρευνας Fleet Management της Dataforce για το 2024.

Εάν είστε fleet manager, σίγουρα αντιληφθήκατε πως τα πράγματα γίνονται όλο και πιο πιεστικά και περίπλοκα και αυτή η έρευνα υποστηρίζει την άποψή σας. Το 83% τουλάχιστον των ερωτηθέντων fleet managers συμφωνεί επ’ αυτού.  Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 93% για τους fleet managers μεγάλων στόλων.

Νομικές απαιτήσεις

Τα αίτια είναι γνωστά: αυξανόμενες νομικές και ρυθμιστικές απαιτήσεις, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας ιδιωτικότητας των οδηγών και της αναφοράς των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου του στόλου.

Επιπλέον, υπάρχει η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, που περιλαμβάνει και την δημιουργία υποδομής φόρτισης EV στους χώρους εργασίας ή στο σπίτι και συχνά την εκπαίδευση οδηγών. Τα δύο τρίτα τουλάχιστον των fleet managers που ερωτήθηκαν ανέφεραν πρόσφατες αλλαγές πολιτικής αυτοκινήτου ή πρόκειται να το κάνουν συντόμως. Οι περισσότερες (90%) από αυτές τις αλλαγές αφορούν στα EV.

Προμήθεια οχημάτων

Μερικά βασικά πορίσματα της έρευνας:

  • Η επιλογή και η προμήθεια οχημάτων είναι η πλέον χρονοβόρα διαδικασία της διοίκησης στόλου, όχι μόνο λόγω ευρείας επιλογής μοντέλων και συστημάτων κίνησης, αλλά και επειδή το κατάλληλο μοντέλο δεν είναι πάντα διαθέσιμο.
  • Η διαχείριση ατυχημάτων και επισκευών είναι η δεύτερη πλέον χρονοβόρα διαδικασία. Οι ζημιές πρέπει να τεκμηριώνονται, να ειδοποιούνται οι ασφαλιστές, να προγραμματίζονται οι επισκευές και να παρέχονται οχήματα αντικατάστασης.
  • Ο προγραμματισμός υπηρεσιών συνεργείου, όπως συντήρηση και επιθεωρήσεις, είναι η τρίτη πλέον χρονοβόρα δραστηριότητα.

Συστήματα διοίκησης στόλου

  • Η χρήση συστημάτων διοίκησης στόλου βάσει λογισμικού αυξάνεται ραγδαία. Η μελέτη του 2021 έδειξε ότι μόνο το 14% των fleet managers χρησιμοποιούσε τέτοιο σύστημα. Μέχρι το 2024, το ποσοστό αυξήθηκε στο 22%. Ένα επιπλέον 9% σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τέτοιο σύστημα τα επόμενα δύο χρόνια. Αυτά τα συστήματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους μεγάλους στόλους.
  • Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης (AI) δεν είναι ακόμα ιδιαίτερα διαδεδομένα στη διοίκηση στόλου. Μόλις το 3% ανέφερε ότι τα χρησιμοποιεί. Ωστόσο, τουλάχιστον το 45% των fleet managers δηλώνει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει τέτοια εργαλεία στο εγγύς μέλλον, ειδικά για την προμήθεια και τη διαχείριση οχημάτων. Το 55% δηλώνει ότι δεν θα χρησιμοποιήσει εργαλεία AI, είτε για λόγους ιδιωτικότητας και ασφάλειας, είτε λόγω έλλειψης εμπειρίας ή ενδιαφέροντος.

Εκπομπές CO2

  • Περίπου το 40% των fleet managers δηλώνει πως διαθέτει σύστημα καταγραφής TCO και το ποσοστό αυξάνεται.
  • Όπως και στη μελέτη του 2021, το 80% των στόλων εμμένουν στους στόχους τους μείωσης εκπομπών CO2.

Άλλα θέματα που εξετάστηκαν κατά την έρευνα:

  • Τα κύρια κριτήρια και οι τυπικές διαδικασίες προμηθειών και επιλογής οχημάτων.
  • Διάφορες εναλλακτικές λύσεις κινητικότητας έναντι του εταιρικού αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομών αυτοκινήτου.
Προηγούμενο άρθροΣύμβαση Tesla – Intersect Power για Megapacks 15,3 GWh
Επόμενο άρθροΗ Jaguar εστιάζει αποκλειστικά στην F-Pace