Με όλες αυτές τις ειδήσεις για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων που διαβάζουμε καθημερινά, ξεχνάμε καμιά φορά ότι το μόνο στοιχείο που κρατάει το αυτοκίνητο (και εμάς) στο έδαφος είναι τα ελαστικά. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούν να αναμένουν οι fleet managers όσον αφορά σε αυτό το ζωτικό κομμάτι του εξοπλισμού οχημάτων.

Κατ ‘αρχάς και με την έμφαση στα επαγγελματικά οχήματα, ο κατασκευαστής ελαστικών Michelin επισημαίνει ότι εδώ και πολλά χρόνια παρέχει λύσεις διαχείρισης ελαστικών για τους στόλους επαγγελματικών μεταφορών, από την πλήρη ανάθεση διαχείρισης και συντήρησης ελαστικών με την προσφορά Effitires στην Michelin Tyre Care, η οποία παρέχει μια σειρά διαγνωστικών εργαλείων για τη διευκόλυνση της εσωτερικής διαχείρισης των ελαστικών στους στόλους. Ο σχεδιασμός διαδρομών, οι εφαρμογές επιθεώρησης και η εκπαίδευση με ανατροφοδότηση είναι μόνο μερικές από τις άλλες υπηρεσίες που προσφέρει η Michelin, οι οποίες βελτιώνουν την απόδοση του στόλου και παράλληλα συμβάλλουν στη μείωση της φθοράς των ελαστικών. Η Michelin προσφέρει επίσης σειρές ελαστικών παντός καιρού (CrossClimate) τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τα ελαφρά φορτηγά.

Ο προμηθευτής υπηρεσιών ελαστικών Euromaster προσφέρει όλες τις υπηρεσίες από την τοποθέτηση, επισκευές, πλήρωση αζώτου, ζυγοστάθμιση, αποθήκευση με αναφορά στην κατάσταση των αποθηκευμένων ελαστικών. Η Euromaster France συμπληρώνει το δίκτυο αποθηκών της με ένα στόλο 800 κινητών συνεργείων που μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες σε οχήματα πελατών (ελαστικά και άλλες υπηρεσίες) στις εγκαταστάσεις του πελάτη ή ακόμα και σε υπόγειους χώρους στάθμευσης.

On-line

Η Euromaster παρέχει επίσης διασυνδεδεμένες λύσεις για το στόλο των αυτοκινήτων: το Master Control και το διασυνδεδεμένο βιβλίο υπηρεσίας, το οποίο διατίθεται μέσω μιας ιστοσελίδας. Για την χειμερινή περίοδο, η εταιρεία βοηθά τους fleet managers με ενημερωτικές εκστρατείες για τους οδηγούς, εκστρατείες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ενθαρρύνουν τους οδηγούς να κάνουν έγκαιρες κρατήσεις για ελέγχους ή αλλαγές ελαστικών, με κρατήσεις on-line. Η Euromaster επίσης προετοιμάζεται πριν από τη χειμερινή περίοδο, παραγγέλλοντας περίπου 300.000 χειμερινά ελαστικά από τους δικούς της προμηθευτές, προκειμένου να είναι έτοιμη όποτε τα χρειαστούν οι πελάτες της.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο (αν και η εταιρεία λειτουργεί σε πολλές χώρες), η λύση της Kwik Fit αφορά στον συνεχή πολλαπλασιασμό μαρκών ελαστικών, μεγεθών και τύπων μέσω του Fleet Web Booking. Αυτός ο πολλαπλασιασμός, σύμφωνα με τον fleet sales director GB της εταιρείας, Andy Fern, καθιστά αδύνατο για τα κέντρα να αποθηκεύσουν τις χιλιάδες διαθέσιμες επιλογές ελαστικών και έτσι γίνεται πιο δύσκολη η επίσκεψη πρώτης αντικατάστασης. Οι οδηγοί εισάγουν στη βάση δεδομένων τον αριθμό μητρώου οχημάτων τους και τον ταχυδρομικό τους κωδικό. Η βάση δεδομένων Kwik Fit επαληθεύει ότι είναι ένα όχημα υπό διαχείριση ελαστικών και επικυρώνει τις διαστάσεις των ελαστικών και τις προτιμήσεις μαρκών του πελάτη με βάση την ισχύουσα πολιτική. Η βάση δεδομένων θα ελέγξει τη διαθεσιμότητα των ελαστικών, τα διαθέσιμα σημεία εξυπηρέτησης που είναι κατάλληλα για την τοποθεσία του οδηγού και θα προσφέρει την επιλογή κινητής τοποθέτησης. Εάν τα ελαστικά είναι σε απόθεμα, θα δοθεί στον πελάτη ένας κατάλογος των κέντρων με διαθέσιμο χρόνο εγκατάστασης για αντικατάσταση την επόμενη ημέρα. Εάν τα ελαστικά πρέπει να παραγγελθούν, θα παραδοθούν στην κεντρική τοποθεσία επιλογής του πελάτη, ιδανικά για την μεθεπόμενη  ημέρα.

Η Kwik Fit χρησιμοποιεί επίσης κινητά συνεργεία και προσαρμόζει τον αριθμό του προσωπικού στις αποθήκες της για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση, ανάλογα με την εποχή.

Επιστροφή στο μέλλον

Η Michelin εξετάζει τα ξύλινα τσιπ για να αντικαταστήσει τα ελαστομερή με βάση το πετρέλαιο – ένα πολυμερές με τις ελαστικές ιδιότητες του καουτσούκ – στο ελαστικό. Προς το παρόν, το 80% των υλικών στα ελαστικά προέρχεται από πετρέλαιο. Η εταιρεία ελπίζει να παρουσιάσει το πρώτο ξύλινο ελαστικό γύρω στο 2020.

Προχωρώντας από την φιλικότητα προς το περιβάλλον προς την ασφάλεια, ο κατασκευαστής ελαστικών Continental έχει δώσει μερικά στοιχεία σχετικά με την επίδραση των υγρών επιφανειών στην πέδηση. Με ταχύτητα 100km / h (62 mph), ένα μέσο αυτοκίνητο χρειάζεται άλλα 12 μέτρα για να σταματήσει, από ό,τι χρειάζεται σε ξηρή επιφάνεια.

Εικόνα: Τα λάστιχα παντός καιρού, όπως τα Michelin CrossClimate, παρέχουν μία ακόμα επιλογή στους fleet managers.

Προηγούμενο άρθροDriver’s Award για την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Επόμενο άρθροΓεγονός ή μύθος: Έλλειψη λιθίου και κοβαλτίου για τα ηλεκτρικά οχήματα