Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του κανονισμού της ΕΕ για τις συγχωνεύσεις, την προτεινόμενη εξαγορά της LeasePlan από την ALD, ύψους 4,9 δισ. ευρώ.
Έτσι άνοιξε ο δρόμος για τη δημιουργία μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing οχημάτων στον κόσμο, με στόλο περίπου 3,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.
Οι αρχές ανταγωνισμού ενέκριναν τη συγχώνευση των δύο διεθνών κολοσσών leasing στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ισλανδία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία), υπό συγκεκριμένες συνθήκες στην Τσεχία, τη Φινλανδία, την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Νορβηγία και την Πορτογαλία, όπου οι συγχωνευμένες εταιρείες θα απολάμβαναν πολύ ισχυρή θέση στην αγορά.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η Επιτροπή είχε ανησυχίες ότι η συναλλαγή, όπως κοινοποιήθηκε αρχικά, θα μείωνε σημαντικά τον ανταγωνισμό στις αγορές leasing στις χώρες που αναφέρονται παραπάνω.
Η έρευνα της Επιτροπής διαπίστωσε ότι:
- Η συγχωνευθείσα εταιρεία θα είχε ισχυρή θέση στην αγορά και θα αντιμετώπιζε περιορισμένο ανταγωνισμό από άλλους στην Τσεχία, τη Φινλανδία, την Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, τη Νορβηγία και την Πορτογαλία.
- Οι αγορές leasing χαρακτηρίζονται από σημαντικά εμπόδια εισόδου, όπως πρόσβαση σε χρηματοδότηση ή δημιουργία δικτύου για την παροχή των υπηρεσιών.
- Η ALD και η LeasePlan είναι στενοί ανταγωνιστές, ιδίως όσον αφορά τους μεγάλους εταιρικούς πελάτες.
Για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της Επιτροπής, η ALD προσέφερε:
- Εκχώρηση των δραστηριοτήτων leasing της ALD στην Ιρλανδία, τη Νορβηγία και την Πορτογαλία, καθώς και τις επιχειρήσεις της LeasePlan στην Τσεχία, τη Φινλανδία και το Λουξεμβούργο, με τα περιουσιακά στοιχεία, τις συμβάσεις και τους εργαζομένους τους. Αυτό θα επιτρέψει σε κάθε αγοραστή να διευθύνει τις εκποιηθείσες επιχειρήσεις ως βιώσιμη ανταγωνιστική δύναμη στις αντίστοιχες αγορές σε μόνιμη βάση.
- Παροχή υπηρεσιών μετάβασης, όπως χρόνο για αλλαγή μάρκας, πρόσβαση σε υπηρεσίες πληροφορικής ή πρόσβαση σε πλατφόρμα πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, για μεταβατική περίοδο έως δύο ετών, η οποία μπορεί να παραταθεί έως και ένα επιπλέον έτος.
Να σημειωθεί πως ειδικά στη Νορβηγία, εξαίρεση αποτελεί η NF Fleet Norway, εταιρεία κοινής ιδιοκτησίας της ALD και της Nordea.
Μετά τη δοκιμή αγοράς, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συναλλαγή, όπως τροποποιήθηκε από τις δεσμεύσεις, δεν θα εγείρει πλέον προβλήματα ανταγωνισμού.
Η εξαγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2023.