Το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας (EPO) διεξήγαγε μια μελέτη που παρέχει μια ευρύτερη εικόνα των αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας στον τομέα της συνδεδεμένης και αυτοματοποιημένης οδήγησης (CAD). Δεδομένου ότι ένα ευρύτερο φάσμα βιομηχανικών επιχειρήσεων συμμετέχει στον τομέα CAD, αυτό βοηθά στον εντοπισμό των τάσεων, της προέλευσης και της φύσης των συνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων τεχνολογιών οδήγησης. Η βασική ανάλυση αυτής της μελέτης βασίζεται σε αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας που κυμαίνονται από το 2011 έως το 2017 από την EPO, η οποία επιτρέπει τη δημιουργία συγκρίσιμων και επικαιροποιημένων στατιστικών στοιχείων.

Πηγή: EPO

Τα αποτελέσματα της μελέτης αποκαλύπτουν ότι ο αριθμός των αιτήσεων διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας για τα αυτόνομα αυτοκίνητα αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία έξι χρόνια. Με ρυθμό ανάπτυξης που είναι περισσότερο από 20 φορές ταχύτερος από ό,τι για τις υπόλοιπες αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας γενικά, οι αιτήσεις για πατέντες που σχετίζονται με το CAD αυξήθηκαν κατά 330% από το 2011 έως το 2017. Συνολικά, σχεδόν 18.000 τέτοιες αιτήσεις έχουν καταχωρηθεί σε αυτό το χρονικό διάστημα.

Πηγή: EPO

Ένα δεύτερο εύρημα της μελέτης δείχνει ότι οι εφαρμογές διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που σχετίζονται με το CAD εμφανίζονται τόσο από την αυτοκινητοβιομηχανία όσο και από την τεχνολογία. Αναλύοντας τους πρώτους 25 αιτούντες στην EPO από το 2011 έως το 2017, 12 από αυτούς δραστηριοποιούνται σε μεταφορικές ή συναφείς βιομηχανίες, ενώ οι άλλες προέρχεται από τον κλάδο των ΤΠΕ και των τηλεπικοινωνιών. Ορισμένες εταιρείες προμηθευτών αυτοκινήτων είναι μέρος των κορυφαίων αιτούντων σε τεχνολογίες SDV (Self-driving vehicle).

Πηγή: EPO

Τέλος, τα στοιχεία της μελέτης αποκαλύπτουν ότι η Ευρώπη και οι ΗΠΑ είναι οι ηγέτες της καινοτομίας CAD. Στις δύο αυτές περιοχές αντιστοιχούν σχεδόν 1400 αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας το 2017, που είναι πολύ περισσότερες, σε σύγκριση με εκείνες σημαντικών χωρών όπως η Ιαπωνία (468), η Δημοκρατία της Κορέας (382) και η Κίνα (194).

Σε γενικές γραμμές, μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι ένα πιο ποικίλο φάσμα βιομηχανικών επιχειρήσεων συμμετέχει στον τομέα της CAD, που προέρχεται τόσο από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας όσο και της τεχνολογίας. Η μελέτη υποδηλώνει ότι οι εξαιρετικά καινοτόμες εταιρείες αυτοκινήτων πρέπει να προσαρμοστούν στις “ανατρεπτικές ψηφιακές τεχνολογίες που προέρχονται από άλλες, εξίσου ισχυρές αγορές, όπως η ασύρματη επικοινωνία και τα big data”.

Πηγή: EPO, CLEPA

Προηγούμενο άρθρο30 χρόνια συνεργασίας Audi και FAW στην Κίνα
Επόμενο άρθροΗ Nissan επιδιώκει μεγαλύτερη δύναμη στη συμμαχία με τη Renault μετά τον Ghosn