Η Ιαπωνία και η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστηρίζουν την πρόταση του ΟΗΕ, που προβλέπει την αυτόματη πέδηση για όλα τα νέα ελαφρά οχήματα έως το 2020. Ο νέος κανονισμός επιβάλλει αυστηρούς και εναρμονισμένους κανόνες για την αυτόματη πέδηση επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων σε ταχύτητες μέχρι 60 km / h.
AEBS Πόλης
Η πρόταση αφορά στο Advanced Emergency Braking Systems (AEBS), που είναι ένα σύστημα αποφυγής συγκρούσεων το οποίο έχει σχεδιαστεί για την πρόληψη ή τη μείωση της σοβαρότητας μιας σύγκρουσης.
Συνήθως, το AEBS χρησιμοποιεί συστήματα ραντάρ ή λέιζερ για τον εντοπισμό οποιουδήποτε κινδύνου σύγκρουσης, προειδοποιεί τον οδηγό εάν όντως συμβαίνει αυτό και αναλαμβάνει αυτόνομα δράση σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης.
Είναι επίσης AEBS Πόλης, επειδή η κύρια εφαρμογή του είναι σε αστικό περιβάλλον χαμηλής ταχύτητας. Πράγματι, η αποφυγή σύγκρουσης με φρενάρισμα είναι καταλληλότερη σε χαμηλότερες ταχύτητες, ενώ η αποφυγή του κινδύνου με ελιγμό μπορεί να είναι καταλληλότερη σε υψηλότερες ταχύτητες.
9.500 μοιραία ατυχήματα
Το AEBS θα μπορούσε να σώσει χιλιάδες ζωές κάθε χρόνο, ειδικά στις πόλεις. Το 2016, περισσότερα από 9.500 μοιραία τροχαία ατυχήματα σημειώθηκαν σε αστικές περιοχές, μόνον στην ΕΕ. Περίπου το 40% αυτών αφορούσε σε πεζούς. Θα απέτρεπε ακόμα περισσότερες συγκρούσεις μόνο με υλικές ζημιές.
Η υποστήριξη της Ιαπωνίας και της ΕΕ δίνει τεράστια ώθηση στην πρόταση του ΟΗΕ. Οι δύο αγορές αντιπροσωπεύουν ετήσιες πωλήσεις νέων οχημάτων ύψους 4 και 15 εκατομμυρίων μονάδων, αντίστοιχα.
Μετά την ανακοίνωση της Ιαπωνίας και της ΕΕ, εκπρόσωπος της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE) στη Γενεύη έσπευσε να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε αρνητικά θέματα γύρω από το AEBS: “Το σύστημα θα ενεργοποιεί τα φρένα του οχήματος για να αποτρέψει μια σύγκρουση. Το AEBS δεν θα οδηγεί το όχημα. Θα φρενάρει μόνο”. Επιβεβαίωσε, επίσης, ότι τα παλαιότερα οχήματα δεν θα έχουν καμία υποχρέωση να εξοπλιστούν εκ των υστέρων με την τεχνολογία αυτή.
ΗΠΑ, Ινδία, Κίνα
Η πρόταση των Ηνωμένων Εθνών δεν καλύπτει τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ινδία, χώρες που διαθέτουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά δεν αποτελούν μέρος της αρχικής συμφωνίας του ΟΗΕ του 1958, στην οποία βασίζεται ο προτεινόμενος κανονισμός.
Ωστόσο, το 2016 οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων των ΗΠΑ συμφώνησαν να συμπεριλάβουν την αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2022. Ένα παρόμοιο σύστημα θα μπορούσε να γίνει υποχρεωτικό στην Ινδία, επίσης από το 2022.