Με αφορμή τα εγκαίνια ενός εκκολαπτηρίου εταιρειών έρευνας και ανάπτυξης για drones, πρόσφατα στο Βέλγιο, ανακύπτουν ορισμένα ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με τον μελλοντικό ρόλο αυτών των μηχανών. Οι χειριστές του Cap Innove επεσήμαναν ότι ο χώρος – ID2Move – βρίσκεται λίγο έξω από ορισμένες από τις ζώνες αποκλεισμού που δημιουργήθηκαν λόγω της σχετικής εγγύτητας των αεροδρομίων του Charleroi και των Βρυξελλών.
Παρουσιάστηκε ένας χάρτης με όλες τις ζώνες αποκλεισμού πτήσεων στην περιοχή και είναι πολλές. Οι χειριστές βρίσκονται σε στενή επαφή με τις αρχές του εναέριου χώρου και υπόκεινται σε αυστηρούς κανονισμούς.
Μιλώντας για τις χρήσεις τις οποίες θα μπορούσαν να έχουν τα drones μελλοντικά, αναφέρθηκε η “τελική παράδοση”. Αναφέρθηκε, επίσης, ότι η πλειονότητα της τεχνολογίας των drones επικεντρώνεται σε ελαφρά σκάφη, παρόλο που κάπου διεξάγονται δοκιμές για “100 kg/100χλμ”. Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε από τους χειριστές, αυτή τη στιγμή – τουλάχιστον στο Βέλγιο – σχεδόν κανένας δήμος δεν θα επιτρέψει τις υπερπτήσεις από drones.
Αυτό το τελευταίο σημείο μας κάνει να αναλογισθούμε τον ρόλο των ζωνών. Η τεχνολογία θα συνεχίσει να κάνει θεαματικές προόδους, τα drones θα είναι σε θέση να κάνουν περισσότερα πράγματα, ίσως γίνουν αυτόνομα με σφαιρική όραση, θα είναι φθηνότερα και προσιτά για περισσότερους ανθρώπους – δεν υπάρχει καμία αμφιβολία περί αυτού και η πρωτοβουλία είναι αξιέπαινη.
Είναι, ωστόσο, δύσκολο να φαντασθούμε πως οποιαδήποτε τεχνολογία θα επιτρέψει στα drones να παραδώσουν αγαθά σε αστικό περιβάλλον. Πράγματι, τα φουτουριστικά βίντεο που προβάλλονται από τις εταιρείες παράδοσης δεμάτων, δείχνουν πάντα ένα drone που παραδίδει άνετα ένα κιβώτιο στο παρτέρι μιας προαστιακής βίλας. Δεν το δείχνουν να πετάει μέσα από το ανοιχτό παράθυρο ενός διαμερίσματος στον τέταρτο όροφο… Και, ας μη παραβλέπουμε ότι προς το παρόν μιλάμε για ένα μόνο δέμα ανά πτήση.
Δεν αμφιβάλουμε για την τεχνολογική πρόοδο, απλώς πρέπει να σκεφθούμε σε τι θα ήταν λογικό να χρησιμεύσει. Η τελική παράδοση στην πόλη φαίνεται απίθανο να περιλαμβάνεται στις χρήσεις, επομένως πρέπει να συνεχιστεί η έρευνα για τα ηλεκτροκίνητα van, τα σκούτερ κ.λπ.