Τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων και πέδησης έκτακτης ανάγκης βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που επιθυμούν οι διαχειριστές στόλου, σύμφωνα με την έκθεση του Παρατηρητηρίου Κινητικότητας της Arval (Mobility Observatory) για το 2019, που καλύπτει σχεδόν 4.000 στόλους.

Σχεδόν το ήμισυ των ανταποκριθέντων (49%) έθεσαν τα συστήματα αποφυγής συγκρούσεων ή τα συστήματα προειδοποίησης σε κορυφαία κατάταξη, ακολουθούμενα από τα αυτόματα συστήματα έκτακτης ανάγκης ή πέδησης (46%), τα συστήματα ανίχνευσης πεζών (38%), τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (30%), τα συστήματα προειδοποίησης κόπωσης οδηγού (30%), τα αυτόματα συστήματα στάθμευσης (20%) και τα ρυθμιζόμενα συστήματα ελέγχου ταχύτητας (15%).

Η έρευνα εξέτασε, επίσης, τα μέτρα που έλαβαν οι εργοδότες για την ελαχιστοποίηση του οδικού κινδύνου. Το πιο κοινό είναι η εκτίμηση κινδύνου (61%), ακολουθούμενο από ένα πρόγραμμα επικοινωνίας για την ασφάλεια (35%), την καθ’ οδόν εκπαίδευση (33%) και την εκπαίδευση στην τάξη (22%), προσθέτει η εταιρεία διαχείρισης στόλου.

Ο Shaun Sadlier, επικεφαλής του Arval Mobility Observatory του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε: “Τα συστήματα ADAS καθίστανται πολύ κοινά στα εταιρικά αυτοκίνητα, αλλά υπάρχει ένα θέμα για τους στόλους, καθώς διατίθεται πολύ λίγη αξιόπιστη πληροφόρηση για το ποιά λειτουργούν καλύτερα από την άποψη της πραγματικής υποστήριξης των οδηγών προς αποφυγή ατυχημάτων. Αυτό που καταδεικνύει αυτή η έρευνα είναι μια λίστα με τα συστήματα που οι διαχειριστές στόλου και κινητικότητας πιστεύουν πως θα είναι πιο χρήσιμα υπό πραγματικές συνθήκες – και δείχνει ότι αυτό που επιθυμούν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι η αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα και πεζούς ».

Και πρόσθεσε: “Η άποψή μας είναι πως η τεχνολογία ADAS λειτουργεί καλύτερα σε θέματα ασφάλειας όταν χρησιμοποιείται παράλληλα με συσκευές τηλεματικής που επιτρέπουν την ανάδειξη της συμπεριφοράς των οδηγών, βοηθώντας τους εργαζομένους να αυτοβελτιωθούν, αλλά και να βελτιωθούν μέσω επιλογών όπως η εκπαίδευση”.

Η τεχνολογία για τα συστήματα αυτά περιλαμβάνεται σε πολλά σύγχρονα πλέον μοντέλα. Ωστόσο, και σε εκείνα που δεν την περιλαμβάνουν, υπάρχει πλέον η δυνατότητα να  προστεθεί εκ των υστέρων, όπως τα συστήματα ADAS της Mobileye.

Φωτογραφία Mobileye

Προηγούμενο άρθροΗ Hyundai παρουσιάζει ηλεκτρικό σκούτερ με αυτονομία 20χλμ
Επόμενο άρθροΗ νέα BMW X1 xDrive25e, plug-in υβριδική έκδοση