Με την ευκαιρία της IAA στο Ανόβερο, η Ford ανακοίνωσε δύο ελπιδοφόρες λύσεις για τη διασύνδεση οχημάτων, που αναπτύχθηκαν από την Ford Smart Mobility. Με την ευκαιρία αυτή  ο Dave Phatak, ευρωπαίος διευθυντής της Ford Commercial Solutions, και ο Lee Jelenic, CEO της Ford Commercial Solutions, παραχώρησαν μία συνέντευξη στο Fleet Europe, που δημοσιεύουμε εδώ:

Ερ. Ποια είναι η προσέγγισή σας όσον αφορά τη συνδεσιμότητα B2B και την τηλεματική;

Dave Phatak: “Όλα ξεκινούν με την παγκόσμια δέσμευση της Ford να διασυνδέσει όλα τα οχήματά της μέχρι το 2020. Υπάρχουμε ως επιχείρηση για να παρέχουμε λύσεις για τους πελάτες του στόλου μας. Επειδή ο στόλος σημαίνει εγγενώς πολύ πιο πολύπλοκες επιχειρήσεις από τους λιανικούς πελάτες, είμαστε μια πολύ επικεντρωμένη μονάδα στους στόλους, τα προβλήματά τους και τις ανάγκες τους”.

Lee Jelenic: “Είμαστε μια επιχείρηση που επικεντρώνεται αποκλειστικά στους εμπορικούς πελάτες μας. Ωστόσο, επειδή πρόκειται για μια επιχείρηση B2B, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είμαστε ανθρωποκεντρικοί. Ο τρόπος με τον οποίο έχουμε δημιουργήσει το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών μας είναι να γνωρίζουμε τον στόλο από κάθε άποψη. Από τους χειριστές και τους οδηγούς των οχημάτων μέχρι τους διαχειριστές στόλου – και ακόμη και τις εταιρείες διαχείρισης στόλου και άλλους παρόχους τηλεματικής. Έχουμε εξετάσει όλα αυτά τα επίπεδα και πιστεύουμε ότι με όλη αυτή τη μεγάλη συνδεσιμότητα, τον εξοπλισμό στο όχημα και την κατανόηση των πελατών μπορούμε τώρα να τους παρέχουμε λύσεις που σε μερικές περιπτώσεις μόνο ονειρεύονταν”.

Ερ. Γιατί προχωρήσατε σε δύο ξεχωριστές λύσεις, Ford Data Services και Ford Telematics;

Dave Phatak: “Μιλώντας σε πελάτες ανακαλύψαμε ότι θέλουν την ελευθερία επιλογής ως προς τον τρόπο που θα χρησιμοποιήσουν τα διασυνδεμένα οχήματα στη δουλειά τους για τις επιχειρήσεις τους. Ορισμένοι έχουν ήδη δημιουργήσει λύσεις τηλεματικής, αλλά αυτό που δεν διαθέτουν είναι δεδομένα υψηλής ποιότητας για να τροφοδοτήσουν αυτές τις λύσεις. Χρησιμοποιούν plug-in συσκευές που έχουν εγγενή ανακρίβεια και περιορισμούς στα δεδομένα που μπορούν να παρέχουν. Έχουμε ενσωματωμένο modem σε όλα τα οχήματά μας και πρόσβαση σε όλα τα σήματα δεδομένων στο όχημα. Έτσι μπορούμε να αυξήσουμε το φάσμα των σημάτων, μπορούμε να τα βγάλουμε από το όχημα εκθετικά, μπορούμε επίσης να πάρουμε την ακρίβεια και τον πλούτο των δεδομένων, ώστε να είναι καθαρά ακριβή δεδομένα.”

Lee Jelenic: “Έτσι, το προϊόν Data Services αφορά την παροχή δεδομένων σε συστήματα τρίτων, όπως οι πάροχοι συστημάτων τηλεματικής, για να βοηθήσουν τους τον fleet manager να επιλέξει έναν συνεργάτη τηλεματικής. Το προϊόν μας για την τηλεματική επικεντρώνεται στους πελάτες που αποφάσισαν ότι η Ford αποτελεί σημαντικό τμήμα του στόλου τους, ώστε να μπορέσουμε να τους προσφέρουμε την τηλεματική που ενσωματώνεται στα συστήματα παραγγελίας και παράδοσης, στο δίκτυο των dealer μας”.

Ερ. Ποια είναι τα κύρια οφέλη για τους πελάτες στόλου;

Lee Jelenic: “Το βασικό είναι το ενσωματωμένο modem. Είτε πρόκειται για πελάτη Ford Data Services είτε για πελάτη Ford Telematics, προσφέρουμε δεδομένα ποιότητας OEM, δηλ. δεδομένα πιστοποιημένα από τους μηχανικούς μας. Επειδή είμαστε η Ford Motor Company, έχουμε σχεδιάσει αυτά τα οχήματα και καταλαβαίνουμε τη ροή των δεδομένων, ώστε να μπορούμε να έχουμε περισσότερα δεδομένα, πιο ακριβή και ταχύτερα απ ‘ό,τι στο παρελθόν.

Dave Phatak: “Μερικά από τα πραγματικά δεδομένα των στόλων δεν μπορούν απλά να περάσουν από κάποιες συσκευές, ιδιαίτερα γύρω από τα σήματα ντίζελ: επίπεδα AdBlue επίπεδα, ειδικά φίλτρα ντίζελ και ούτω καθεξής. Οι οδηγοί δεν ενημερώνουν τον fleet manager για τα προβλήματα, απλώς γυρίζουν το κλειδί και θέλουν το όχημα να προχωρήσει. Οι fleet managers είναι από τους πιο πολυάσχολους ανθρώπους που μπορείς να συνατήσεις και αυτό που πραγματικά χρειάζονται είναι σαφής κατανόηση του τι πρέπει να κάνουν για να συνεχίσουν να λειτουργούν με ασφάλεια, νόμιμα και αποτελεσματικά. Δεν θέλουν πάρα πολλά δεδομένα, θέλουν απλώς αυτά τα κρίσιμα πράγματα που θα κρατήσουν το στόλο τους σε λειτουργία”.

Ερ. Πότε και σε ποιες χώρες θα είναι διαθέσιμες οι λύσεις αυτές;

Dave Phatak: “Θα ξεκινήσουμε με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία την άνοιξη του 2019 και στη συνέχεια θα αναπτυχθούμε προοδευτικά σε άλλες αγορές. Ασχολούμαστε με το λογισμικό τώρα. Με το λογισμικό ξεκινάς συντηρητικά, μαθαίνεις και στη συνέχεια κλιμακώνεις” .

Lee Jelenic: “Η ομάδα μας είναι περίπου 130 άνθρωποι παγκοσμίως και περισσότεροι από τους μισούς είναι μηχανικοί λογισμικού. Δεν είναι η τυπική ομάδα της Ford. Είναι μια πραγματικά φοβερή δυναμική ομάδα. Αναπαράγουμε και αναπτύσσουμε συνεχώς νέο λογισμικό. Κυκλοφορούμε νέο λογισμικό κάθε εβδομάδα. Ακούγοντας όλα όσα θέλουν πελάτες, προσπαθούμε να τους τα προσφέρουμε πολύ γρήγορα. ”

Picture copyright: Ford, 2018

Προηγούμενο άρθροΣυνδεδεμένα αυτοκίνητα προειδοποιούν για τα ατυχήματα στο δρόμο
Επόμενο άρθροΤο Ισραήλ θα απαγορεύσει την πώληση οχημάτων βενζίνης και ντίζελ από το 2030