Σύμφωνα με ανάλυση της Dataforce, η αγορά στόλου μειώνει τις επιπτώσεις του 3ου κύματος lockdown στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές.

Το κλείσιμο των αντιπροσωπειών στις ευρωπαϊκές αγορές επηρέασε οδυνηρά τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον Απρίλιο του 2020, αλλά με την πανδημία να διαρκεί ένα ολόκληρο έτος, έχουν δημιουργηθεί νέες επιλογές, όπως το click & collect. Αυτό μείωσε την πτώση στο 2ο και 3ο lockdown. Ωστόσο, η υιοθέτησή του εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα κανάλια πωλήσεων. Πολλοί ιδιώτες πελάτες δεν αισθάνονται ακόμα άνετα για την αγορά των αυτοκίνητων τους στο διαδίκτυο.

Περίπου ένα χρόνο μετά την εξάπλωση του COVID-19 στην Ευρώπη βρίσκονται σε εξέλιξη οι εκστρατείες εμβολιασμού και η εκτίμηση είναι ότι οι περισσότεροι περιορισμοί μπορούν να αρθούν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Εν τω μεταξύ, περνάμε από το τρίτο κύμα κλεισίματος των αντιπροσωπειών. Έτσι, η Dataforce αναλύει τον αντίκτυπο που έχουν αυτά τα lockdown στην αγορά αυτοκινήτων.

Μεθοδολογία

Για να απαντήσουμε σε αυτήν την ερώτηση, λέει ο αναλυτής της Dataforce, Benjamin Kibies, αναλύσαμε τις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων τον Απρίλιο και τον Νοέμβριο του 2020, καθώς και τον Ιανουάριο / Φεβρουάριο του 2021. Σε καθεμία από αυτές τις χρονικές περιόδους, κατανείμαμε τις χώρες σε τρεις ομάδες: Πρώτον εκείνες οι χώρες που είχαν κλείσει όλα τα μη βασικά καταστήματα για ολόκληρη την περίοδο, δεύτερον οι χώρες που έκλεισαν μόνο κατά ένα μέρος της περιόδου και τέλος εκείνες στις οποίες οι αντιπροσωπείες ήταν εντελώς ανοικτές. Η σύγκριση των ποσοστιαίων μεταβολών κατά τον ίδιο μήνα (-ες) με τον αντίστοιχο πριν από ένα χρόνο, παρέχει μια εκτίμηση για τον αντίκτυπο του lockdown.

Οι ανοιχτοί εκθεσιακοί χώροι έκαναν μεγάλη διαφορά τον Απρίλιο του 2020

Τον Απρίλιο του 2020, οι αγορές αυτοκινήτου υποχώρησαν κατά 89% σε χώρες με κλείσιμο εκθεσιακών χώρων, ενώ σε εκείνες που κράτησαν πλήρως ανοικτές τις αντιπροσωπείες τους υποχώρησαν κατά 43%. Αυτό σημαίνει μια τεράστια διαφορά 46 ποσοστιαίων μονάδων. Μερικές χώρες μπήκαν σε δεύτερο κλείσιμο τον Νοέμβριο του 2020. Αυτή τη φορά, οι περισσότερες χώρες επέτρεψαν σχήματα click & collect, και αυτό μετρίασε τη διαφορά κατά μέσο όρο σε 18 ποσοστιαίες μονάδες, παρόλο που εξακολούθησε να υπάρχει σαφής διαφορά μεταξύ των ομάδων χωρών.

Η λύση Click & Collect μετρίασε τη ζημιά του κλεισίματος

Ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος του 2021 παρουσίασαν τον μικρότερο αντίκτυπο από το lockdown. Η διαφορά μεταξύ χωρών με ανοιχτές και κλειστές αντιπροσωπείες ήταν μόλις 8 ποσοστιαίες μονάδες. Ωστόσο, οι ποσοστιαίες μεταβολές εντός των ομάδων ήταν πολύ μεγαλύτερες. Οι ταξινομήσεις στον πρώτο όμιλο μειώθηκαν μεταξύ 38% (Ηνωμένο Βασίλειο) και 14% (Ιρλανδία), ενώ το εύρος της διαφοράς στις χώρες με αντιπροσωπείες εν λειτουργία αυξήθηκε από – 45% (Ισπανία) σε + 12% (Σουηδία). Μεμονωμένοι παράγοντες όπως οι φορολογικές αλλαγές ή η οικονομική κατάσταση ήταν πιο σημαντικοί.

Αλλά η ιδιωτική αγορά εξακολουθεί να υποφέρει

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι το κλείσιμο των αντιπροσωπειών δεν επηρεάζει πλέον τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων.

Οι εταιρείες μπορούν να προσαρμοστούν στο click & collect πιο εύκολα ή εξυπηρετούνται από εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης ή διαχειριστές στόλου. Από την άλλη πλευρά, οι ιδιώτες πελάτες προτιμούν να μιλούν αυτοπροσώπως και να κάνουν μια δοκιμαστική διαδρομή πριν λάβουν μια απόφαση αγοράς. Οι εταιρείες βραχυπρόθεσμης μίσθωσης, οι αντιπροσωπείες και οι κατασκευαστές δεν χρειάζονται ανοικτούς εκθεσιακούς χώρους για να ταξινομήσουν τα αυτοκίνητά τους, αλλά χωρίς προοπτική να τα νοικιάσουν ή/και πουλήσουν έκοψαν τις ταξινομήσεις τους.

Προηγούμενο άρθροVolvo Group, η έλλειψη ημιαγωγών επιδρά στην παραγωγή
Επόμενο άρθροΟι Γάλλοι αγαπούν την μάρκα Peugeot