Η Khureltogoo Mashlai και ο Benjamin Kibies της Dataforce ανέλυσαν την εξέλιξη των μέσων εκπομπών CO2 μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου 2020 για πέντε μάρκες σε 10 διαφορετικές χώρες (Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία, Νορβηγία, Ολλανδία, Σλοβακία, Τσεχία), εστιάζοντας στην αγορά στόλου και την ιδιωτική. Οι τακτικοί δίαυλοι όπως οι κατασκευαστές, οι αντιπρόσωποι και η RAC (ενοικιάσεις αυτοκινήτων) παρέμειναν εκτός.

Τα ευρήματα της Dataforce για τις εκπομπές CO2 των εταιρειών

Για τις περισσότερες από τις υπό εξέταση μάρκες, οι μέσες εκπομπές CO2 στην αγορά στόλου είναι σημαντικά χαμηλότερες από ό,τι στην ιδιωτική αγορά. Έτσι, η αγορά στόλου συμβάλλει ώστε οι κατασκευαστές να επιτύχουν τους στόχους CO2. Η VW αποτελεί εξαίρεση, καθώς τα μοντέλα e-Golf και e-Up επιλέγονται συχνότερα από ιδιώτες αγοραστές. Επιπλέον, η ανάλυση τονίζει τη σημασία των Supercredits, δηλαδή το αποτέλεσμα του μέσου όρου εκπομπών των BEV και PHEV. Η διαφορά μεταξύ των μετρήσεων με και χωρίς αυτό το στοιχείο αντιστοιχεί σε μείωση CO2 μεταξύ 9 και 18 γραμμαρίων.

Ανάλογα με τα υψηλότερα κίνητρα αγοράς EV διαφόρων χωρών, οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν από το τρίτο τρίμηνο. Ο Απρίλιος 2020 κατέγραψε μείωση όταν οι νέες ταξινομήσεις σε πολλές μεγάλες αγορές συμπιέστηκαν λόγω των δύσκολων συνθηκών περιορισμού, ενώ οι ταξινομήσεις συνεχίστηκαν στη Νορβηγία, με μερίδιο αγοράς των BEV και PHEV περίπου 70%.

VW

Λόγω των περισσότερων ταξινομήσεων e-Golf και ενός σταθερού αριθμού ταξινομήσεων e-Up, η VW μείωσε τις μέσες εκπομπές CO2 ιδιωτικής αγοράς από 110 γρ / χλμ στις αρχές του έτους, σε 105 γρ / χλμ τον Αύγουστο 2020. Ωστόσο, στην αγορά στόλου δεν υπήρξε σημαντική αλλαγή μέχρι τον Ιούλιο του 2020. Από αυτό το σημείο, ο αυξανόμενος αριθμός ταξινομήσεων e-Golf και Passat GTE μείωσε τις εκπομπές CO2.

Η VW έκανε ένα μεγάλο άλμα προς τα εμπρός με το λανσάρισμα του ID.3 τον Σεπτέμβριο. Οι μέσες εκπομπές CO2 είναι επί του παρόντος 84 γρ / χλμ και στις δύο κατηγορίες αγοράς. Από την κυκλοφορία του, το ID.3 σημειώνει τις καλύτερες πωλήσεις στη Νορβηγία και σε άλλες χώρες.

Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, η VW πέτυχε μέσες εκπομπές CO2 101 γρ / χλμ στα ιδιωτικά και 104 γρ / χλμ στον στόλο. Χωρίς να υπολογίζονται τα Supercredits, οι μέσες εκπομπές CO2 θα ήταν 110 γρ / χλμ στην ιδιωτική αγορά και 113 γρ / χλμ στο στόλο (διακεκομμένη γραμμή στήλης).

Audi

Οι μέσες εκπομπές CO2 στο στόλο μειώνονται συνεχώς καθώς αυξάνονται τα ποσοστά BEV και PHEV. Και πάλι, μοντέλα όπως το Q5 PHEV δεν διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ιδιωτική αγορά, ενώ οι ταξινομήσεις του e-Tron παρουσιάζουν διακυμάνσεις από μήνα σε μήνα. Ως εκ τούτου, οι εκπομπές στην ιδιωτική αγορά παραμένουν στάσιμες.

BMW

Οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν, τόσο στον στόλο, όσο και στην ιδιωτική αγορά. Ιδιαίτερα από τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις των μοντέλων i3, X5 PHEV και 3 Series PHEV αυξήθηκαν κατακόρυφα. Ωστόσο, τα θετικά αποτελέσματα έγιναν αντιληπτά από τον Οκτώβριο, καθώς ο Σεπτέμβριος παρουσίασε επίσης αύξηση μη ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Σε απόλυτους αριθμούς, οι μέσες εκπομπές CO2 στνο στόλο είναι σημαντικά χαμηλότερες από ό,τιι στα ιδιωτικά αυτοκίνητα, καθώς ταξινομήθηκαν σχεδόν τρεις φορές περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στόλου.

Kia

Η εξέλιξη των εκπομπών CO2 στην Kia ήταν παρόμοια με αυτήν της BMW. Και πάλι, περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα ταξινομήθηκαν στον στόλο. Τα περισσότερα, σχεδόν 73%, είναι Niro. Ωστόσο, δεδομένου ότι οι ταξινομήσεις της μάρκας στην ιδιωτική αγορά είναι σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερες από τις ταξινομήσεις στόλου, οι μέσες εκπομπές CO2 υπερβαίνουν σημαντικά τον μέσο όρο των 76 γρ / χλμ CO2 του στόλου.

Renault

Καθώς το μερίδιο ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι εξίσου υψηλό, τόσο σε ιδιωτικά, όσο και σε οχήματα στόλου, η ανάπτυξη οχημάτων ιδιωτικών και στόλου παρουσιάζει παρόμοια τάση εκπομπών CO2. Η Renault είναι η μόνη μάρκα συνεχούς μείωσης εκπομπών CO2 και στις δύο κατηγορίες αγοράς κατά τη διάρκεια του έτους.

Ο Απρίλιος ξεχωρίζει με ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές CO2 στους στόλους. Περισσότερα από 360 ηλεκτρικά Zoe και μόνον 16 μη ηλεκτροκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην Ιταλία κατά τη διάρκεια του απαγορευτικού. Ως αποτέλεσμα, οι μέσες εκπομπές CO2 στις δέκα χώρες μειώθηκαν στα 64 γρ / χλμ.

Η Dataforce είναι κορυφαίος πάροχος δεδομένων αγοράς στόλου και λύσεων πληροφόρησης για τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Προηγούμενο άρθροΤο μελλοντικό MINI crossover θα παράγεται στη Λειψία
Επόμενο άρθροΣυστάθηκε η Ιαπωνική Ένωση Υδρογόνου