BMW Group, άνω των 30 δισ. σε μελλοντικές τεχνολογίες έως το 2025

Το BMW Group σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 30 δισ. ευρώ σε μελλοντικές τεχνολογίες έως το 2025 εξασφαλίζοντας την ηγετική του θέση στην καινοτομία. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων ο Oliver Zipse κατά τη Συνέντευξη Τύπου για τα αποτελέσματα του Ομίλου.

Το BMW Group ενστερίζεται με μεγάλη αυτοπεποίθηση τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας και επενδύει έντονα στην έρευνα και την ανάπτυξη με στόχο τη διαμόρφωση της κινητικότητας του μέλλοντος προς όφελος των πελατών του.

Εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, Oliver Zipse, επεσήμανε στις 18 Μαρτίου στο Μόναχο: “Το ζητούμενο είναι η αλληλεγγύη και η υπεύθυνη δράση. Στην κοινωνία μας, αποτελεί καθήκον και υποχρέωση των ισχυρών η προστασία των αδυνάτων. Γι’ αυτό, το BMW Group υποστηρίζει πλήρως τα μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού”. Ο Όμιλος BMW ανταποκρίνεται στην προβλεπόμενη εξέλιξη της ζήτησης στις παγκόσμιες αγορές αυτοκινήτων αναπροσαρμόζοντας τον όγκο παραγωγής σε πρώτη φάση και θα αξιοποιήσει πλήρως το ευρύ φάσμα των διαθέσιμων εργαλείων για να μεγιστοποιήσει την ευελιξία.

Ο Manfred Schoch, Πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων, τη σημασία των εργαλείων από κοινού μεταξύ της διοίκησης και του γενικού συμβουλίου εργαζομένων: “Σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε τώρα, το Γενικό Συμβούλιο ο Εργαζομένων επιδιώκει να προσφέρει μμία σαφή αίσθηση κατεύθυνσης στους συνεργάτες του. Πρωταρχική προτεραιότητα είναι η προστασία της υγείας τους και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των αποδοχών τους. Το Γενικό Συμβούλιο Εργαζομένων συμφώνησε σε τρία σημαντικά εργαλεία για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο: Ευέλικτα ωράρια εργασίας, δυνατότητα εργασίας από το σπίτι, και, το πιο πρόσφατο, υπαγωγή σε καθεστώς μερικής απασχόλησης. Αυτό θέτει ως προϋπόθεση, οι καθαρές αποδοχές ενός εργαζόμενου που ανήκει στη μισθολογική κλίμακα της BMW να μην υπολείπονται του 93% του κανονικού μισθού του. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτά τα τρία εργαλεία θα μας επιτρέψουν να υποστηρίξουμε το προσωπικό μας με ασφάλεια μέχρις ότου παρέλθει η κρίση του κορωνοϊού”.

Ακολούθως,, ο κ. Zipse συνέχισε: “Λαμβάνουμε σοβαρά τις ευθύνες μας, τόσο ως προς τη διασφάλιση της προστασίας και υγείας των εργαζομένων μας, όσο και ως προς την επίτευξη της βέλτιστης ισορροπίας σε ό,τι αφορά την κερδοφορία. Ένα είναι βέβαιο: ο κορωνοϊός είναι εδώ τώρα, αλλά θα υπάρξει και εποχή μετά από αυτόν. Η προσέγγιση που υιοθετούμε δείχνει ξεκάθαρα την ικανότητα του BMW Group να αντιδρά γρήγορα και ευέλικτα”.

“Οι νέες τεχνολογίες είναι το κλειδί για το μέλλον της μετακίνησης. Μέχρι το 2025, σκοπεύουμε να επενδύσουμε πάνω από 30 δις. ευρώ στον τομέα έρευνας & εξέλιξης, υπογραμμίζοντας ότι κρατάμε τα σκήπτρα της καινοτομίας. Από αυτό απορρέει και η αυτοπεποίθησή μας για τη μελλοντική μας ανάπτυξη” δήλωσε ο κ. Zipse. “Η δυνατότητα ενσωμάτωσης διαφορετικών τεχνολογιών για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος είναι εξαιρετικά σημαντική. Οι εταιρείες εκείνες που θα καταφέρουν να αναπτύξουν και να συνδυάσουν εξίσου hardware (εξοπλισμό) και software (λογισμικό) θα διαμορφώσουν το μέλλον της αυτοκίνησης. Από αυτή την άποψη, αναμφισβήτητα, οδηγούμε τις εξελίξεις”.

Αποφασιστικά βήματα έχουν ληφθεί την κατάλληλη στιγμή

Στο μέλλον, το BMW Group θα επωφεληθεί από τις πρώιμες στρατηγικές αποφάσεις που έλαβε, κάτι που του χαρίζει ένα αποφασιστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε αυτή την κρίσιμη φάση της αλλαγής για ολόκληρη τη βιομηχανία.

“Κάναμε αποφασιστικά βήματα στους σχετικούς στρατηγικούς τομείς την κατάλληλη στιγμή και τώρα σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα για να διαχωρίσουμε τη θέση μας από την τάση της βιομηχανίας», σημείωσε ο κ. Zipse.

Το BMW Group έθεσε εγκαίρως στο πρόγραμμά του την επίτευξη νέων στόχων εκπομπών CO2, σημαντική πτυχή του οποίου ήταν η απόφαση για τον συστηματικό εξηλεκτρισμό της γκάμας του. Με το πρόγραμμα Performance > NEXT που λανσαρίστηκε το 2017, έγιναν περαιτέρω κινήσεις για την επίτευξη μεγαλύτερης απόδοσης και ισχυρότερων λειτουργικών αποτελεσμάτων. Επιπλέον, τα τελευταία οκτώ χρόνια, περίπου 46.000 εργαζόμενοι έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Λόγω της αυξανόμενης σημασίας της τεχνογνωσίας σε θέματα λογισμικού, το BMW Group ίδρυσε την κοινοπραξία Critical Techworks IT το 2018 προκειμένου να διασφαλίσει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Το ίδιο το BMW Group είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες IT στη Γερμανία με 5.300 εργαζόμενους να έχουν εκπαιδευτεί στον τομέα της ανάλυσης δεδομένων. Η πρόσβαση στις πρώτες ύλες που ήταν απαραίτητη για την παραγωγή ηλεκτροκίνησης διασφαλίστηκε επίσης με στρατηγικά. Από την έναρξη του τρέχοντος έτους, το BMW Group προμηθεύεται απευθείας το απαιτούμενο κοβάλτιο και λίθιο και παρέχει αυτές τις ύλες στους προμηθευτές που εμπλέκονται στην κατασκευή κυψελών μπαταριών.

Ταυτόχρονα, το BMW Group παραμένει πλήρως προσηλωμένο στις ανάγκες των πελατών και και συνεπώς στις καινοτομίες που είναι απαραίτητες για να ικανοποιηθούν αυτές οι ανάγκες. Με γνώμονα αυτό, θα συνεχίσει σταθερά την απόκτηση νέων, εξειδικευμένων γνώσεων σε τεχνολογίες του μέλλοντος.

Η οικονομική ισχύς ως βάση για τη μελλοντική επιτυχία

Για την αντιστάθμιση των υψηλών δαπανών που απαιτούν οι τεχνολογίες του μέλλοντος, το BMW Group θα εξακολουθήσει να εργάζεται συστηματικά με στόχο τη συνεχή βελτίωση της αποδοτικότητας στο πλαίσιο του προγράμματος Performance > NEXT.

“Έχουμε θέσει σαφείς στόχους για το 2020. Υψηλή προτεραιότητα θα δοθεί στην κερδοφορία και τη ρευστότητα σε ό,τι αφορά τη μελλοντική διαχείριση της επιχείρησής μας. Όλα τα μέτρα και οι πρωτοβουλίες που εφαρμόζονται σε συνδυασμό με το Performance > NEXT μας οδηγούν στη σωστή κατεύθυνση. Αναφορικά με τη ρευστότητα, επικεντρωνόμαστε κυρίως στις κεφαλαιουχικές δαπάνες και τη συνεπή διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης”, δήλωσε ο Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, υπέυθυνος για τον τομέα Οικονομικών. “Ήδη σημειώνουμε μετρήσιμη πρόοδο, που θα συνεχίσει να έχει αισθητή θετική επίδραση στα κέρδη – είτε σε επίπεδο πωλήσεων, είτε σε κόστος υλικών ή έμμεσων προμηθειών”.

Βασική πτυχή αυτής της προσπάθειας είναι να αναπτυχθούν ακόμα ταχύτερες ψηφιακές διαδικασίες και πιο ευέλικτες δομές. Το πρόγραμμα Performance> NEXT αναμένεται να αποφέρει αποδόσεις άνω των 12 δισ. ευρώ μέχρι τα τέλη του 2022. Μεταξύ άλλων, οι χρόνοι ανάπτυξης των νέων μοντέλων οχημάτων θα μειωθούν κατά ένα τρίτο. Από την πλευρά των προϊόντων, έως και το 50% των εκδόσεων με παραδοσιακά συστήματα κίνησης θα καταργηθούν από το 2021 εν όψει της μετάβασης σε βελτιωμένες, ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων – που θα ευνοήσει τα νέα, ηλεκτροκίνητα συστήματα. Σε αυτό τον τομέα, η επίδραση αυτών των μέτρων θα γίνει πλήρως αισθητή κυρίως από το 2022 και μετά.

Επιπλέον, γίνεται συνεχής αξιολόγηση της γκάμας μοντέλων με σκοπό την ανεύρεση πρόσθετων τρόπων για μείωση της πολυπλοκότητας. Δυνατότητες περισσότερων συνεργειών και μεγαλύτερης απόδοσης στις έμμεσες αγορές και σε δαπάνες υλικών και παραγωγής αξιοποιούνται επίσης σε όλο το Group. Επιπλέον, το BMW Group ενισχύει τις κορυφαίες επιδόσεις του με νέα μοντέλα – κυρίως στις κατηγορίες υψηλού περιθωρίου. Ένας από τους στόχους του Group είναι να διπλασιάσει τον όγκο πωλήσεων στην πολυτελή κατηγορία από το 2018 μέχρι το 2020.

Αναμφισβήτητη δέσμευση στην επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές CO2

Το BMW Group συνεχίζει την προσπάθεια για μείωση των εκπομπών CO2 από το στόλο των νέων αυτοκινήτων του. Η εταιρεία ανταποκρίνεται στην εθελοντική της δέσμευση και θα πετύχει το στόχο των εκπομπών CO2 για τις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, που υπολογίζεται να είναι περίπου 20% κάτω από το επίπεδο του περσινού στόχου. Κατά το ένα τρίτο αυτό μπορεί να επιτευχθεί από περαιτέρω βελτιώσεις στα συμβατικά συστήματα κίνησης και κατά τα δύο τρίτα από την άνοδο του τομέα ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι προσπάθειες του BMW Group για συμμόρφωση με τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών CO2 και κατανάλωσης υποστηρίζονται αφενός από τις τεχνολογίες Efficient Dynamics – που χρησιμοποιεί το BMW Group από το 2007 – αφετέρου από τον συνεχιζόμενο εξηλεκτρισμό οχημάτων.

Ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, το BMW Group είναι ήδη σήμερα κορυφαίος κατασκευαστής και προμηθευτής ηλεκτροκίνητων οχημάτων και αυτή τη στιγμή συνεχίζει δυναμικά την επέκταση της γκάμας του. Μέχρι τα τέλη του 2021, η εταιρεία στοχεύει να έχει στους δρόμους πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα με πλήρως ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης. Σε αυτό το στάδιο, το BMW Group θα προσφέρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παραγωγής. Μαζί με το BMW i3, η ζήτηση για το οποίο αυξήθηκε για έκτη συνεχή φορά, η παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού MINI Cooper SE* ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Οξφόρδης (Ηνωμένο Βασίλειο) προς το τέλος του 2019. Το BMW iX3 θα αρχίσει να παράγεται φέτος στο εργοστάσιο του Shenyang, Κίνα, ενώ το 2021 θα ακολουθήσει το BMW iNEXT στο Dingolfing (Γερμανία) και το BMW i4 στο εργοστάσιο του Μονάχου – όλα θα εφοδιάζονται με τεχνολογία ηλεκτροκίνησης πέμπτης γενιάς.

Η επόμενη γενιά της BMW Σειράς 7 περιλαμβάνει μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση

Η επόμενη γενιά της BMW Σειράς 7 θα σηματοδοτήσει ένα νέο ορόσημο. Το μοντέλο ναυαρχίδα της μάρκας BMW προσφέρει στους πελάτες της τη ‘Δύναμη της Επιλογής’ (“Power of Choice”) και διατίθεται με τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις σε επίπεδο συστημάτων κίνησης: μία πολύ αποδοτική έκδοση diesel ή βενζίνης, μία plug-in υβριδική έκδοση και, για πρώτη φορά, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο BEV, που θα εφοδιάζεται επίσης με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης πέμπτης γενιάς. Προσφέροντας μία τόσο ολοκληρωμένη γκάμα, το BMW Group εκφράζει τη φιλοδοξία του να δώσει σε κάθε πελάτη τη δυνατότητα επιλογής της κατάλληλης τεχνολογίας για την υλοποίηση της βιώσιμης μετακίνησης.

Μέχρι το 2023, το BMW Group θα έχει 25 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στους δρόμους – πάνω από τα μισά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Το ‘κλειδί’ για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η υιοθέτηση μιας ευφυούς αρχιτεκτονικής οχημάτων, η οποία με την υποστήριξη ενός εξαιρετικά ευέλικτου συστήματος παραγωγής, θα επιτρέπει την κατασκευή ενός μοντέλου με πλήρως ηλεκτρικό, plug-in υβριδικό ή συμβατικό σύστημα κίνησης με θερμικό κινητήρα. Εφόσον πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, η εταιρία θα είναι σε θέση να ανταποκρίνεται άμεσα στη ζήτηση σε κάθε αντίστοιχη κατηγορία της αγοράς και να προσφέρει στους πελάτες της τη δύναμη της επιλογής μεταξύ των διαφόρων τύπων κίνησης. Μέχρι το 2021, η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα προβλέπεται να διπλασιαστεί συγκριτικά με το 2019. Στη συνέχεια, το BMW Group εκτιμά ότι θα υπάρξει μία απότομη καμπύλη ανόδου μέχρι το 2025, με τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αυξάνονται κατά μέσο όρο πάνω από 30% ετησίως.

Υψηλές δαπάνες για τη μελλοντική κινητικότητα

Προετοιμάζοντας το δρόμο για το μέλλον της κινητικότητας, οι δαπάνες του BMW Group, σε μελλοντικές τεχνολογίες βρέθηκαν στα ύψη κατά τη διάρκεια της περιόδου αναφοράς. Οι δαπάνες για έρευνα & εξέλιξη (R&D) για όλη τη χρονιά σύμφωνα με το IFRS ανήλθαν σε 5,95 δισ. ευρώ, σημαντική άνοδος από την προηγούμενη χρονιά (2018: 5,32 δισ. ευρώ, +11,9%). Η αυξανόμενη αναλογία ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξάνει ανάλογα και τα κόστη παραγωγής. Δυσμενείς συναλλαγματικές ισοτιμίες και υψηλότερες τιμές πρώτων υλών επηρέασαν πτωτικά τα κέρδη. Επενδύσεις σε ακίνητα, εργοστάσια και εξοπλισμό και λοιπά άυλα περιουσιακά στοιχεία αυξήθηκαν κατά 12,3% στα 5,65 δισ. ευρώ από την προηγούμενη χρονιά (2018: 5,02 δισ. ευρώ) λόγω της εφαρμογής για πρώτη φορά του IFRS 16. Οι επενδύσεις έγιναν κυρίως λόγω της συνέχισης λανσαρισμάτων νέων μοντέλων και του εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων δομών των εργοστασίων ώστε να γίνουν πιο ευέλικτα.

Σταθερή βελτίωση κερδοφορίας και EBIT το οικονομικό έτος 2019

Η κερδοφορία και τα κέρδη προ φόρων και τόκων του BMW Group βελτιώθηκαν από το προηγούμενο τρίμηνο του 2019. Το πρώτο τρίμηνο επηρεάστηκε από την αναγνώριση πρόβλεψης ύψους 1,4 δισ. ευρώ μετά τη λήψη της Κοινοποίησης Αιτιάσεων από την Κομισιόν αναφορικά με τις τρέχουσες αντιμονοπωλιακές διαδικασίες. Τα κέρδη του Group προ φόρων για το δεύτερο εξάμηνο του 2019 αυξήθηκαν σημαντικά από την προηγούμενη χρονιά (4,3 δισ. ευρώ, +18,8%). Αναλυτικά εδώ.

Πρόβλεψη για το οικονομικό έτος 2020

Το BMW Group θέτει στον εαυτό του φιλόδοξους στόχους, παρά το ότι διανύουμε – πολιτικά και οικονομικά – ταραγμένους καιρούς.

Η περιρρέουσα αβεβαιότητα ως προς την περαιτέρω παγκόσμια εξάπλωση του κορωνοϊού και τις επιπτώσεις αυτής καθιστούν δύσκολη την ακριβή πρόβλεψη της επιχειρηματικής πορείας του BMW Group για το οικονομικό έτος 2020. Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις, το BMW Group εκτιμά ότι η εξάπλωση του COVID-19 και τα απαιτούμενα περιοριστικά μέτρα θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στους όγκους παραδόσεων σε όλες τις σημαντικές αγορές για όλο το 2020.

Ως αποτέλεσμα, οι παραδόσεις του Τομέα Αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο το 2020 αναμένεται τώρα να είναι αισθητά κάτω από το επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς.

Αυτή η εξέλιξη εκτιμάται ότι θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στα κέρδη του Αυτοκινητιστικού τομέα, κυρίως το πρώτο εξάμηνο του 2020. Αναλόγως, αρνητικά θα επηρεαστεί κατά περίπου 4% και το περιθώριο EBIT του Αυτοκινητιστικού τομέα σε βάση 12μήνου. Σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις, το περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 2 και 4%.

Στον τομέα Οικονομικών Υπηρεσιών, ο αριθμός νέων συμβάσεων προβλέπεται να μειωθεί και το κόστος αντιστάθμισης κινδύνου να αυξηθεί. Ως αποτέλεσμα, ο δείκτης απόδοσης ίδιων κεφαλαίων Return on Equity αναμένεται να είναι ελαφρώς πιο κάτω από το επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς. Λαμβάνοντας υπόψη της επιπτώσεις που αναφέρθηκαν ήδη, τα κέρδη προ φόρων του Group αναμένεται να είναι σημαντικά χαμηλότερα από αυτά του 2019.

Οι παραδόσεις σε πελάτες από το τμήμα Μοτοσικλετών  προβλέπεται να παρουσιάσουν ελαφρά μείωση, με το περιθώριο EBIT να κυμαίνεται μεταξύ 6 και 8%. Αυτοί οι στόχοι θα επιτευχθούν με ανθρώπινο δυναμικό ίδιου μεγέθους σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

 

Προηγούμενο άρθροCOVID-19: Η Toyota αναστέλλει την ευρωπαϊκή παραγωγή
Επόμενο άρθροΗ Audi με αναβαθμισμένο ρόλο στον Όμιλο Volkswagen