Αυτοκίνητο υδρογόνου μέχρι το 2030 σκοπεύει να προσφέρει η BMW, όπως δήλωσε ο Oliver Zipse, CEO του ομίλου.
Πριν καν προλάβει να αναπτυχθεί, η ηλεκτροκίνηση στόλου συναντά αρκετά εμπόδια και δεν είναι λίγοι οι υπεύθυνοι στόλου που αναρωτιούνται εάν η ηλεκτροκίνηση είναι πραγματικά η καλύτερη επιλογή για καθαρές μεταφορές στο μέλλον.
Το υδρογόνο μπορεί να αποτελεί την λύση και η BMW δηλώνει αισιόδοξη πως θα διαθέτει εμπορικά βιώσιμο μοντέλο υδρογόνου στα τέλη της δεκαετίας.
Το Car Magazine South Africa αναφέρει πως ο Oliver Zipse, CEO του BMW Group, σε ομιλία του κατά το λανσάρισμα της Rolls Royce Spectre δήλωσε ότι η εταιρεία εμπιστεύεται το υδρογόνο και τόνισε ότι σε πολλές περιοχές που δεν διαθέτουν υποδομή φόρτισης, το υδρογόνο είναι η μόνη λύση για μετακινήσεις χωρίς εκπομπές ρύπων.
Η BMW έχει λανσάρει αυτοκίνητα υδρογόνου στο παρελθόν
Τον Σεπτέμβριο του 2022, ανακοινώθηκε πως η εταιρεία είχε ήδη ξεκινήσει την παραγωγή συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου για την BMW iX5 επόμενης γενιάς και τα πρώτα οχήματα θα κυκλοφορήσουν για δοκιμές εντός του έτους.
Αλλά οι «ιστορικοί» του κλάδου γνωρίζουν ότι η BMW έχει εμπειρία στην κατασκευή αυτοκινήτων υδρογόνου. Το 1979, λάνσαρε το 520h, ένα τετράθυρο επιβατικό όχημα διπλού καυσίμου που μπορούσε να κινηθεί με βενζίνη ή με υγρό υδρογόνο, σε υπερ-μονωμένες κρυογονικές δεξαμενές.
Έκτοτε, μεταξύ 2005 και 2007, η αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε και πούλησε περιορισμένο αριθμό BMW Hydrogen 7, βασισμένες στην παραδοσιακή σειρά BMW 7 εσωτερικής καύσης. Χρησιμοποιούσε τον ίδιο κινητήρα V-12, 6 λίτρων, αλλά τροποποιημένο για καύση υδρογόνου και βενζίνης.
Τα μελλοντικά μοντέλα υδρογόνου της BMW (ξεκινώντας από το iX5) θα χρησιμοποιούν τεχνολογία κυψελών καυσίμου και υδρογόνο για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, αποδίδοντας συνολικά 368 ίππους.