Εν μέσω παγκόσμιας πανδημίας με σημαντικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις φέτος, η Interbrand ανακοίνωσε τις μάρκες που έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα στην κατάταξή της ως “Best Global Brands” το 2020. Η κατάταξη κατέγραψε την επίδραση  του COVID-19 με τα lockdowns να προκαλούν πτώση στις αξίες των μαρκών.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι μάρκες social media και επικοινωνίας έχουν σημειώσει καλή πορεία τους τελευταίους 12 μήνες, με το Instagram (19ο), το YouTube (30ο) και το Zoom (100ο) να μπαίνουν στην κατάταξη για πρώτη φορά. Η Tesla επανήλθε στην κατάταξη στο στην 40η θέση με αξία 12.785 εκατομμυρίων δολαρίων, έχοντας εμφανιστεί τελευταία στον πίνακα Best Global Brands το 2017.

Η Amazon είχε την κορυφαία απόδοση, κατατάχθηκε 2η και αυξάνει την αξία της μάρκας κατά 60%, με αποτίμηση 200.667 εκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ η Apple διατήρησε την πρώτη θέση της, η αύξηση της αξίας της Microsoft φέτος (166.001 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) σημαίνει ότι έχει ξεπεράσει την Google (4η) για να φτάσει στο νούμερο 3. Η Google δεν περιλαμβάνεται στις τρεις πρώτες για πρώτη φορά από το 2012. Εν τω μεταξύ, η Samsung 5η (62.289 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) εισήλθε στις πρώτες πέντε για πρώτη φορά.

Στις υπόλοιπες 10 κορυφαίες περιλαμβάνονται: Coca-Cola 6η (56.894 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), Toyota 7η (51.595 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), Mercedes-Benz 8η (49.268 εκατομμύρια δολάρια), McDonald’s 9η (42.816 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) και Disney 10η (40,773 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ). Οι δέκα κορυφαίες μάρκες αντιπροσωπεύουν το 50% της συνολικής αξίας φέτος.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες

15 αυτοκινητοβιομηχανίες περιλαμβάνονται στη λίστα και δύο από αυτές, η Toyota και η Mercedes Benz στην πρώτη δεκάδα, ενώ στην 11η θέση ακολουθεί η BMW. Η Mercedes-Benz, που για άλλη μια φορά αναγνωρίστηκε ως μία από τις πιο πολύτιμες μάρκες στον κόσμο στην φετινή κατάταξη, είναι η μόνη ευρωπαϊκή εταιρεία που εντάσσεται στην πρώτη δεκάδα.

Υπό την επίδραση των επιπτώσεων του COVID-19, όλες –πλην Hyundai– άλλες περισσότερο και άλλες λιγότερο, παρουσιάζουν αρνητική μεταβολή στην αξία της μάρκας.

 

Κατάταξη Μάρκα Αξία (brand value) σε εκατ. δολάρια ΜΕΤ %
7 Toyota 51.595 -8%
8 Mercedes Benz 49.268 -3%
11 BMW 39.756 -4%
20 Honda 21.694 -11%
36 Hyundai 14295 +1%
40 Tesla 12.785 (νέα)
42 Ford 12.568 -12%
44 Audi 12.428 -2%
47 Volkswagen 12.267 -5%
55 Porsche 11.301 -3%
59 Nissan 10.553 -8%
79 Ferrari 6.379 -1%
86 Kia 5.830 -9%
93 Land Rover 5.077 -13%
95 MINI 4.965 -10%
Προηγούμενο άρθροBMW Points: Επιβράβευση για οδηγούς plug-in υβριδικών
Επόμενο άρθροDaniel Yergin: Κυριαρχία EV στις πωλήσεις, βενζίνης στα κυκλοφορούντα