Ανθεκτικότητα δείχνουν τα αποτελέσματα της ALD Automotive, που παρουσίασε καθαρό εισόδημα 509,8 εκατ. ευρώ το 2020, μειωμένο κατά 9,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Λαμβάνοντας υπόψη την πανδημία, πρόκειται για αποτέλεσμα που σύμφωνα με την εταιρεία αποδεικνύει την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού της μοντέλου. Όπως και το πλήθος των συμβάσεων: 1,7 εκατομμύρια στο τέλος του περασμένου έτους, σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τον Δεκέμβριο του 2019.
Η πανδημία επηρέασε σοβαρά τις δραστηριότητες της ALD κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, αλλά η εταιρεία σημείωσε σημαντική ανάκαμψη το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο.
Η πράσινη μετάβαση συνεχίζεται
Η ALD διαθέτει συνολικά 1,76 εκατομμύρια οχήματα στο χαρτοφυλάκιό της, εκ των οποίων 386.000 σε στόλους υπό διαχείριση. Πρακτικά είναι το ίδιο (-0,4%). Μέχρι το 2025, η ALD επιθυμεί να τα αυξήσει στα 2,5 εκατομμύρια.
Το «πρασίνισμα» του στόλου της ALD συνεχίζεται, με τα EV να αποτελούν το 23% του στόλου της εταιρείας το 2020 (έναντι μόλις 13% το 2019). «Η ζήτηση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων εκ μέρους πολλών μεγάλων στόλων αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας», εξηγεί ο CEO της ALD, Tim Albertsen. Μέχρι το 2025, τα EV και άλλα οχήματα χαμηλών εκπομπών θα αυξηθούν κατά 30%, επιφέροντας μείωση των εκπομπών CO2 του ομίλου κατά 40%.
Πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων
Το 2020, η ALD σημείωσε αύξηση 3,1% των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, στις 305.000 μονάδες – χάρη κυρίως στις διαδικτυακές πλατφόρμες remarketing του ομίλου. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα παρουσίασε έσοδα 61,1 εκατομμυρίων ευρώ. Ο κύκλος εργασιών ανά όχημα ήταν 201 ευρώ, υπεράνω του προβλεπόμενου.
Επίσης πέρυσι, η ALD ενίσχυσε τις συνεργασίες της, ιδίως με την Tesla, προσφέροντας στους πελάτες της 14 χωρών μια απολύτως ψηφιακή εμπειρία. Η ALD συνήψε επίσης συμφωνία για τέσσερις χώρες με την Polestar, μάρκα που ανήκει στο κινεζικό Geely Group. Και υπέγραψε παρόμοια συμφωνία με τη Ford, για το Mustang Mach-e.
Η ALD επελέγη επίσης από την Geely για να αναπτύξει ένα καινοτόμο, ψηφιακό μοντέλο της μάρκας της Lynk & Co σε επτά χώρες, το δεύτερο ήμισυ του τρέχοντος έτους.
Ισχύς και ανθεκτικότητα
Οι προοπτικές για το 2021 είναι θετικές, ακόμα και αν προβλέπεται να μειωθεί ελαφρώς το πλήθος των συμβάσεων. Η ALD Flex, για παράδειγμα, αναπτύχθηκε σε 19 χώρες το 2020 και είναι πλέον διαθέσιμη σε 25 αγορές. Η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει την ανάπτυξή της το 2021.
«Η ALD απέδειξε την ισχύ και την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού της μοντέλου, υποστηριζόμενη από την ευελιξία και την ικανότητά της να καινοτομεί», λέει ο κ. Albertsen. «Οι λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις μας το 2020 ήταν αξιόπιστες (…) τα εργαλεία μας remarketing απέδειξαν για άλλη μια φορά την αποτελεσματικότητά τους. Έχουμε την πεποίθηση πως βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο για την εκπλήρωση του στρατηγικού μας σχεδίου Move 2025, το οποίο θέτει την ALD στο επίκεντρο του εξελισσόμενου περιβάλλοντος κινητικότητας».