ACEA – EBA – NGVA Europe καλούν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να επιταχύνουν την ανάπτυξη υποδομών φυσικού αερίου και ανανεώσιμου αερίου / βιομεθανίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Συγκεκριμένα, η ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), η EBA (Ευρωπαϊκή Ένωση Βιοκαυσίμων) και η NGVA Europe (Ένωση Αυτοκινήτων Φυσικού Αερίου και Βιοκαυσίμων) καλούν την Ευρωπαϊκή Ένωση:

  • Να επεκτείνει την υποδομή φυσικού αερίου για να καλυφθεί ομοιόμορφα ολόκληρη η ΕΕ.
  • Να υποστηρίξει την ενσωμάτωση και την επέκταση χρήσης ανανεώσιμου αερίου στην αγορά.
  • Να συνεχίσει την υποστήριξη δραστηριοτήτων Ε & Α μέσω προγραμμάτων χρηματοδότησης.

Η Ευρώπη πρέπει να δρομολογήσει μια επιτυχή ενεργειακή μετάβαση ως μέρος του οδικού χάρτη που θα οδηγήσει σε πλήρη κινητικότητα μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050. Το πεπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αποτελούν συγκεκριμένες λύσεις, τόσο για τα ιδιωτικά οχήματα, όσο και για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και μπορούν να συμβάλουν σημαντικά σε αυτήν τη μετάβαση, ενώ παράλληλα να δρούν συμπληρωματικά και σε άλλες εναλλακτικές επιλογές κινητήρων και καυσίμων.

Η προοδευτική ενσωμάτωση αυτών των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, τόσο στα δίκτυα αερίου, όσο και στους αγωγούς, θα συμβάλει στην περαιτέρω μείωση άνθρακα του κλάδου οδικών μεταφορών. Μια σημαντική ποσότητα ανανεώσιμου αερίου είναι ήδη διαθέσιμη, σε απόλυτη συμφωνία με τα αυστηρότερα κριτήρια βιωσιμότητας.

Προκειμένου να επιταχυνθεί η μετάβαση σε ανανεώσιμα αέρια και να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των σημερινών και μελλοντικών στόλων CNG και LNG, πρέπει να διατηρηθεί ο στρατηγικός και σημαντικός ρόλος των υφιστάμενων υποδομών. Όχι μόνο τα νέα οχήματα, αλλά και ο υφιστάμενος στόλος μπορούν να επωφεληθούν από την ευρύτερη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, συμβάλλοντας έτσι στη διαδικασία εξάλειψης του άνθρακα.

Ο Petr Dolejsi, Διευθυντής Κινητικότητας & Βιώσιμων Μεταφορών της ACEA, δήλωσε: “Πρέπει να εξεταστούν όλες οι επιλογές οδικών μεταφορών: Το φυσικό και το ανανεώσιμο αέριο είναι ένας διαθέσιμος πόρος που μπορεί να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 νέων και υπαρχόντων οχημάτων. Ως εκ τούτου, καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να πράξουν αυτό που ήδη προβλέπει η οδηγία της ΕΕ για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (DAFI) και να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη υποδομών σε ολόκληρη την ΕΕ για όλες τις μελλοντικές επιλογές καυσίμων και ενέργειας».

“Η κινητικότητα φυσικού αερίου προσφέρει οικονομικές, προσιτές, υγιεινότερες και καθαρότερες εναλλακτικές λύσεις στον τομέα των μεταφορών, απόλυτα σύμφωνες με την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ. Τα οικολογικά CNG  και LNG έχουν πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων και αλυσιδωτές επιπτώσεις στο περιβάλλον και τις ευρωπαϊκές κοινωνίες”, σχολίασε η Γενική Γραμματέας της ΕBA, Susanna Pflüger.

Ο Γενικός Γραμματέας της NGVA Europe, Andrea Gerini, επισήμανε πως “Η χρήση του φυσικού και ανανεώσιμου αερίου αποτελεί έναν γρήγορο και εύκολο τρόπο για να συμπληρωθεί ένα πολύπλοκο σύστημα που θα αλλάξει σταδιακά τον τρόπο μετακίνησης και μεταφοράς φορτίων σε όλο τον κόσμο. Η αναγνώριση του ρόλου του στη μείωση του άνθρακα στις μεταφορές, κατά τη μελλοντική αναθεώρηση των νομοθετικών μέτρων, είναι ο καλύτερος τρόπος για τη δημιουργία ασφαλούς, βιώσιμου και αποτελεσματικού τρόπου υπέρ της κινητικότητας των ευρωπαίων πολιτών και της εφοδιαστικής των επιχειρήσεων. Και αυτό πρέπει να ξεκινήσει όσο το δυνατόν συντομότερα και γρήγορα”.

 

Προηγούμενο άρθροΝέα γκάμα Fiat Tipo: Περισσότερες επιλογές
Επόμενο άρθροOrion, ελληνικός σταθμός φόρτισης EV από την MC-Chargers