FLEETNEWS #221

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023 #221 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΝEΟ ΜΙΝΙ COUNTRYMAN. MINI TO THE MAX. NICE TO MEET YOU AGAIN. BIG LOVE. ΜΙΝΙ Countryman C: Κατανάλωση καυσίμου (συνδυασμένος κύκλος) σε lt/km: 6,9-6,1. Εκπομπές CO2 (συνδυασμένος κύκλος) σε g/km: 155-138. Διαμόρφωσέ το τώρα. Euro 7: προς βιώσιμη ευρωπαϊκή αγορά Ανησυχία για τους δασμούς μετά-Brexit στα EV 44,9% αυξήθηκαν τα επιβατικά τον Οκτώβριο

11.11.23 #221 2 Η Polestar Day πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Λος Άντζελες με βασικά στελέχη της εταιρείας και παρουσίαση καινοτομιών σε ένα κοινό πελατών, επενδυτών και Τύπου. Ο Thomas Ingenlath, CEO της Polestar, δήλωσε: «Η Polestar Day παρέχει ουσιαστική εικόνα για τα προϊόντα και τις καινοτομίες που επεξεργαζόμαστε με παγκόσμιους ηγέτες σε διάφορους τομείς, για να φέρουμε στην αγορά τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιδόσεων». Οι επόμενοι μήνες θα είναι από τους πιο συναρπαστικούς, τόνισε ο κ. Ingenlath. Στην εκδήλωση συμμετείχαν στελέχη στρατηγικών εταίρων της Polestar όπως οι Bcomp, Göteborg Energi, Luminar, Mobileye και StoreDot. Η πλήρης γκάμα μελλοντικών μοντέλων της μάρκας παρουσιάστηκε μαζί για πρώτη φορά, περιλαμβανομένων των Polestar 3, 4, 5, Precept, Electric Roadster Concept και Synergy. Οι επισκέπτες δοκίμασαν το πιο πρόσφατο MY24 Polestar 2 και οδήγησαν πρότυπα Polestar 3 και 4 με μηχανικούς και ειδικούς της εταιρείας. Οι ανακοινώσεις περιλάμβαναν τα εξής: 1 Πιλοτικό έργο της Polestar εγκαινιάζει εικονική μονάδα παραγωγής ενέργειας για την ανάπτυξη τεχνολογίας vehicle-to-grid (όχημα σε δίκτυο) με το Polestar 3. Η Polestar συνεργάζεται με ενδιαφερόμενους στον τομέα του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας σε έργο V2G μεγάλης κλίμακας στο Γκέτεμποργκ και δοκιμάζει έναν μεγάλο στόλο αυτοκινήτων Polestar 3. Η εικονική μονάδα παραγωγής ενέργειας (VPP) συνδέει όλα τα συμμετέχοντα αυτοκίνητα Polestar 3 που είναι συνδεδεμένα στο δίκτυο. Το VPP που βασίζεται στο cloud υπολογίζει τη συλλογική χωρητικότητα των συνδεδεμένων μπαταριών και ξεκινά τη φόρτιση ή την εκφόρτιση με βάση τη ζήτηση δικτύου και τη βελτιστοποίηση μακροζωίας της μπαταρίας. 2 Η Polestar επεκτείνει το κατασκευαστικό της αποτύπωμα με την παραγωγή του Polestar 4 στη Νότια Κορέα το β΄ εξάμηνο του 2025. Επετεύχθη συμφωνία μεταξύ της Polestar, της Geely Holding και της Renault Korea Motors για κατασκευή οχημάτων Polestar 4 για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Νότιας Κορέας στο εργοστάσιο της RKM στο Busan. 3 Η Mobileye και η Luminar συνεργάζονται για να φέρουν το LiDAR στο Polestar 4 και να ενεργοποιήσουν τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης Mobileye Chauffeur στο μέλλον. Η συνεργασία με τη Luminar, κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας αυτοκινήτων, και τη Mobileye, παγκόσμιο ηγέτη στις λύσεις αυτόνομης οδήγησης, θα βελτιώσει την ασφάλεια και τις μελλοντικές δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης του Polestar 4 με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας LiDAR επόμενης γενιάς της Luminar με την πλατφόρμα Chauffeur της Mobileye. Οι τρεις εταιρείες στοχεύουν να προσφέρουν αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους, καθώς και αυτοματοποιημένη οδήγηση για άλλους δρόμους. 4 Η Polestar και η StoreDot συνεργάζονται σε τεχνολογία της εξαιρετικά ταχείας φόρτισης (XFC) και σχεδιάζουν να την επιδείξουν σε πλήρη κλίμακα σε ένα πρότυπο Polestar 5 το 2024. Η Polestar συνεργάζεται με τη StoreDot, για να φέρει στην παραγωγή την τεχνολογία της XFC. Με το όνομα «100-σε-5», 100 μίλια (160 χλμ.) αυτονομίας εξασφαλίζονται με φόρτιση μόλις πέντε λεπτών. Μπορεί να ενσωματωθεί σε συστοιχίες μπαταριών που είναι ήδη διαθέσιμες και δεν απαιτεί επανασχεδιασμό της μπαταρίας. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΜΠΡΟΣ Polestar Day FLEET NEWS #221 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

11.11.23 #221 4 ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΤΟ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ FIORINO ΤΗΣ FIAT PROFESSIONAL Η ανανεωμένη έκδοση του Fiat Fiorino είναι ήδη διαθέσιμη στο επίσημο δίκτυο των αντιπροσώπων της Fiat Professional, με μικρές αλλαγές που ισχυροποιούν ακόμα περισσότερο τον value for money χαρακτήρα του. Χωρίς διαφοροποιήσεις σε διαστάσεις ή δυνατότητες φόρτωσης, το νέο Fiorino, που έχει μήκος 3,96 m, διαθέτει με το παραπάνω την ευελιξία που απαιτείται για τις μεταφορές στον αστικό ιστό, με χώρο φόρτωσης έως 2,8 m3 και ωφέλιμο φορτίο 495 kg. Ωστόσο, ο ισχυρός και οικονομικός MultiJet κινητήρας των 1,3 lt καλύπτει με την ίδια άνεση και τις υπεραστικές ανάγκες. Με 95 PS, 200 Nm και μέση εργοστασιακή κατανάλωση μόλις 5,1 lt/100 km, είναι ιδανικός για όλες τις περιστάσεις και συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ικανοποιώντας το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6.4 και συνδυάζοντας αποδεδειγμένα την υψηλή οικονομία με κορυφαία αξιοπιστία, ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη του Fiorino καλύπτονται από εγγύηση 5 ετών ή 200.000 km. Ξεκινώντας από τις 23.780 ευρώ, η γκάμα του ανανεωμένου μοντέλου έχει αναβαθμισμένο εξοπλισμό χωρίς να έχει ακριβύνει. Για παράδειγμα, οι εκδόσεις Pack Tecnico περιλαμβάνουν πλέον στάνταρ cruise control, αυτόματη λειτουργία προβολέων, μπάρες οροφής και αποσπώμενη πλαφονιέρα οροφής. Για τις συγκεκριμένες εκδόσεις υπάρχουν δύο επιλογές: η μια διαθέτει χώρισμα με τζάμι και η άλλη με πλέγμα, με τιμή 25.678 και 25.694, ευρώ αντίστοιχα. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα βρίσκονται στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο και οι παραγγελίες είναι ήδη ανοικτές. Το νέο Opel Corsa είναι εδώ - πιο μοντέρνο και περισσότερο ολοκληρωμένο από ποτέ. Το μικρό best seller, που έκανε πρόσφατα το ντεμπούτο του στη Διεθνή Έκθεση Κινητικότητας του Μονάχου, γοητεύει με τη νέα του σχεδίαση, ενώ τεχνολογίες αιχμής κάνουν την οδήγηση πιο ξεκούραστη. Το Corsa Electric έγινε ισχυρότερο, με βελτιωμένη μπαταρία, που επιτρέπει αυτονομία έως και 405 km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Το Corsa είναι το πρώτο μοντέλο της Opel που θα διατίθεται ως υβριδικό, με σύστημα 48V. Έτσι, προσφέρει επιλογή συστημάτων κίνησης, που περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις μπαταρίας, υβριδικές προτάσεις, καθώς και πολύ αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το μικρό best seller βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις της Opel σε όλη την Ελλάδα. Οι τιμές του ξεκινούν από 17.900 ευρώ για την έκδοση Edition 1,2 lt 75hp με μηχανικό κιβώτιο. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΠΙΟ ΤΟΛΜΗΡΟ, ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ, ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΟ Νέο Opel Corsa Η Ford Otosan γιόρτασε το μετασχηματισμό του υπερσύγχρονου εργοστασίου συναρμολόγησης στο Yeniköy, στο οποίο έχει ξεκινήσει η παραγωγή της νέας γενιάς του δημοφιλούς Ford Transit Custom, με σκοπό να ενισχυθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων οι οποίες χρησιμοποιούν επαγγελματικά οχήματα της Ford Pro σε όλη την Ευρώπη. Η προηγμένη τεχνολογία ηλιακής ενέργειας, η ολοκληρωμένη διαχείριση με σημείο αναφοράς την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς και οι γραμμές συναρμολόγησης οχημάτων μειωμένου θορύβου, είναι μεταξύ των σημαντικών καινοτομιών που αναπτύχθηκαν ως μέρος μιας επένδυσης ύψους 2 δισ. ευρώ στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Ford Otosan στο Kocaeli, συμπεριλαμβανομένης εκείνης στο Yeniköy - πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ στον ιδιωτικό τομέα στην Τουρκία. Η Ford Otosan είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο εμπορική κοινοπραξία των Ford Motor Company και Koç Holding A.Ş., η οποία ιδρύθηκε πριν από 60 και πλέον χρόνια. Η πρώτη στο είδος της μονάδα πολλαπλών επιπέδων της εταιρείας κατασκευάζει το νέο Transit Custom μαζί με το νέο επίσης όχημα πολλαπλών δραστηριοτήτων Tourneo Custom. Του χρόνου θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή των αμιγώς ηλεκτρικών E-Transit Custom και E-Tourneo Custom, τα οποία υποστηρίζονται από υψηλά διαπιστευτήρια βιωσιμότητας που θα βοηθήσουν τη Ford Otosan να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα σε όλες τις εγκαταστάσεις της στην Τουρκία έως το 2030. ΤΟ «ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ» ΤΗΣ FORD OTOSAN

11.11.23 #221 5 Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 Ένα πανίσχυρο σύστημα σχεδιάστηκε για να συνδυάζει μέγιστη αποδοτικότητα και ανάλογη σπορ δυναμική: Ο θερμικός και ο ηλεκτρικός κινητήρας αλληλοσυμπληρώνονται και συνθέτουν το πιο ενεργειακά αποδοτικό σύστημα κίνησης που έχει κατασκευάσει ποτέ η μιλανέζικη μάρκα. Η συνεργασία του τούρμπο κινητήρα βενζίνης 1,3 lt των 180 PS, που κινεί τους εμπρόσθιους τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων και του οπίσθιου ηλεκτρικού των 122 PS και 250 Nm, αποδίδει συνολική ισχύ 280 PS και μέγιστη ροπή 270 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας 306 V, που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 15,5 kWh, με 8ετή εγγύηση, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 69 χλμ. και ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα σε μικτές συνθήκες, υποστηρίζοντας άνετα την καθημερινότητα. Σε καθαρά αστικό περιβάλλον η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 82 χλμ. ΣΠΟΡ ΤΑΜΠΕΡΑΜΈΝΤΟ, ΆΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΆΛΕΙΑ Η κορυφαία Tonale προσφέρει στους λάτρεις της σπορ οδήγησης άριστη ρύθμιση ανάρτησης, με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ στην έκδοση Veloce, απόλυτα ισορροπημένη κατανομή βάρους και το ταχύτερο τιμόνι στην κατηγορία των C-SUV, με συναρπαστική αμεσότητα συστήματος διεύθυνσης. Το έξυπνο και αποδοτικό σύστημα τετρακίνησης Q4 ρυθμίζει συνεχώς την ισχύ στους εμπρόσθιους και τους οπίσθιους τροχούς για απολαυστικό κράτημα και μέγιστη πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, λαμβάνοντας υπόψη αμέτρητες παραμέτρους και τον επιλεγμένο τρόπο οδήγησης. Η ρύθμιση Natural αποτελεί τη χρυσή τομή της καθημερινότητας, η Advanced Efficiency επιτυγχάνει βέλτιστη χρήση και ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ η Dynamic εστιάζει στον οδηγό, τονίζοντας ακόμα περισσότερο το σπορ DNA των Alfa Romeo. Η καμπίνα της κορυφαίας Tonale διαθέτει απέριττο μίγμα σύγχρονης τεχνολογίας, ευρυχωρίας και υψηλής ποιότητας. Το εξελιγμένο ψηφιακό υπόβαθρο και το μοναδικό στυλ κρύβουν πάθος και έμπνευση, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός καθιστά τα πάντα εύκολα και αποτελεσματικά. Η Tonale Plug-in Hybrid Q4 με βασική τιμή προ φόρων κάτω από 40.000€, 8 ετή εγγύηση μπαταρίας -που ισχύει σε κάθε περίπτωση- και απαλλαγή του εταιρικού χρήστη από τον αντίστοιχο φόρο, αποτελεί την ιδανική επιλογή. advertorial Περισσότερα στο επίσημο δίκτυo διανομέων ή στο alfaromeo.gr. Μετά τις υβριδικές Tonale Hybrid των 130 και 160 PS και την Diesel των 130 PS, η Alfa Romeo συνεχίζει να εμπλουτίζει τη γκάμα της με την κορυφαία έκδοση Plug-in Hybrid Q4 280 PS.

11.11.23 #221 6 Πραγματοποιήθηκε η πανελλαδική πρεμιέρα της νέας οικογένειας μοντέλων ΜΙΝΙ, από τις 3 έως τις 5 Νοεμβρίου 2023, στο χώρο του Φεστιβάλ Αθηνών. Σε αυτή την ξεχωριστή εκδήλωση, η ΜΙΝΙ είχε την ευκαιρία να ξανασυστηθεί, μέσω του κεντρικού μηνύματος της καμπάνιας «Nice to Meet You Again». Το νέο σλόγκαν επικοινωνεί με καινοτόμο τρόπο τη νέα οικογένεια μοντέλων ΜΙΝΙ, συνδυάζοντας την ξεχωριστή σχεδίαση, την προηγμένη τεχνολογία κίνησης με χαμηλές εκπομπές ρύπων και τη συναρπαστική ψηφιακή εμπειρία που προσφέρουν τα νέα μοντέλα της μάρκας. Αρκετούς μήνες πριν από το επίσημο λανσάρισμά τους, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper, το σύμβολο της πόλης με την αυθεντική αίσθηση gokart, και το νέο MINI Countryman, το μεγαλύτερο ΜΙΝΙ που σχεδιάστηκε ποτέ, παρουσιάστηκαν στο Opening Exclusive Event την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου σε συνεργάτες του Επίσημου Δικτύου ΜΙΝΙ, πελάτες και εκπροσώπους των media, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις για τη νέα εποχή της μάρκας που έρχεται. Το νέο MINI Cooper electric είναι διαθέσιμο στην έκδοση Cooper E και ως Cooper SE, με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία. Ο ηλεκτροκινητήρας των 135 kW/184 hp του MINI Cooper E παράγει ροπή 290 Nm και επιταχύνει το όχημα από στάση στα 100 km/h σε 7,3 δευτερόλεπτα. Με ισχύ 160 kW/218 hp, το MINI Cooper SE επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα με μέγιστη ροπή 330 Nm. Η αυτονομία είναι 305 χιλιόμετρα για το MINI Cooper E και 402 χιλιόμετρα για το MINI Cooper SE (WLTP). Tο νέο MINI Countryman έχει μεγαλώσει αισθητά, προσφέροντας περισσότερους χώρους και άνεση. Ο ηλεκτροκινητήρας των 150 kW/204 hp του MINI Cooper E παράγει ροπή 250 Nm και επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση στα 100 km/h σε 8,6 δευτερόλεπτα. Αποδίδοντας ισχύ 230 kW/313 hp, οι ηλεκτροκινητήρες του τετρακίνητου MINI Countryman SE ALL4 παράγουν συνδυασμένη ροπή 494 Nm και επιταχύνουν το όχημα από τα 0 στα 100 km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία είναι 462 χλμ. για το MINI Cooper E και 433 χλμ. για το MINI Cooper SE ALL4 (WLTP). Η ΝΕΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΝΤΕΛΩΝ MINI Πανελλαδική πρεμιέρα Ο SAJJAD KHAN ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΟ CAR-IT ΣΤΗΝ PORSCHE Ο Sajjad Khan (50 ετών) εντάχθηκε στο Εκτελεστικό Συμβούλιο της Porsche AG, αναλαμβάνοντας επικεφαλής της νέας μονάδας CarIT του κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων. Η μονάδα είναι υπεύθυνη για θέματα συνδεσιμότητας και infotainment. Η νεοσυσταθείσα ομάδα θα ασχοληθεί επιπλέον με τις απαιτήσεις και την ενσωμάτωση οικοσυστημάτων τρίτων στο όχημα. Ο Sajjad Khan εργάζεται στο Κέντρο Ανάπτυξης Porsche στο Weissach. Σε στενή συνεργασία με τον Michael Steiner, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου, επικεφαλής Έρευνας και Ανάπτυξης, θα βοηθήσει στη διαμόρφωση του ψηφιακού μέλλοντος της Porsche. «Ο Sajjad Khan απολαμβάνει μια εξαιρετική διεθνή φήμη ως ειδικός στον ψηφιακό κόσμο. Χαίρομαι που τον καλωσορίζω επίσημα στην εταιρεία μας. Με την ομάδα του, θα ενισχύσει αποτελεσματικά την ανταγωνιστική μας θέση στην παγκόσμια αγορά», δήλωσε ο πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου, Oliver Blume. Ο Sajjad Khan ανυπομονεί για τις προκλήσεις που περιλαμβάνει το έργο: «Το Car-IT θα είναι ένας ολοένα και πιο σημαντικός παράγοντας επιτυχίας στο μέλλον. Το καθήκον μας είναι να ανταποκριθούμε στις απαιτητικές προσδοκίες της Porsche για αποκλειστικότητα και επιδόσεις από κάθε άποψη. Μαζί έχουμε έναν ξεκάθαρο στόχο: να μεταφέρουμε με επιτυχία τον θρύλο της Porsche στο μέλλον». Ο Sajjad Khan εργάστηκε στη Mercedes-Benz μέχρι τον Αύγουστο του 2021 - πιο πρόσφατα ως Chief Technology Officer και μέλος Δ.Σ. της Mercedes-Benz Cars. Είναι το όγδοο μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche AG και θα ηγηθεί επίσης της Ε&Α της Porsche στην Κίνα στο μέλλον. Είναι επίσης πρόεδρος της επιτροπής μετόχων της Porsche Digital και μέλος της επιτροπής μετόχων της Porsche Engineering.

11.11.23 #221 7 Το Hyundai Motor Group ανακοίνωσε την ίδρυση του Global Design Division, ενισχύοντας περαιτέρω τις σχεδιαστικές δυνατότητές του. Το νέο τμήμα θα ηγηθεί των προσπαθειών του ομίλου να σχεδιάσει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και μελλοντικές λύσεις κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων ειδικών οχημάτων (PBV), ρομποτικής και προηγμένης αεροπορικής κινητικότητας (AAM). Ο Luc Donckerwolke, πρόεδρος του Hyundai Motor Group, θα αναλάβει τη θέση του Chief Design Officer (CDO), επικεφαλής του Global Design Division. Διατηρεί επίσης τον τρέχοντα ρόλο του ως Chief Creative Officer (CCO), καθοδηγώντας όλες τις σχεδιαστικές πτυχές για τις μάρκες του Hyundai Motor Group, συμπεριλαμβανομένων των τομέων μελλοντικής κινητικότητας, AAM και Robotics. Το νέο Global Design Division θα περιλαμβάνει το Hyundai & Genesis Global Technical Unit, με επικεφαλής τον SangYup Lee, Executive Vice President και Head του Hyundai & Genesis Global Design. Θα περιλαμβάνει, επίσης, το Kia Global Design Technical Unit, με επικεφαλής τον Karim Habib, Executive Vice President και Head του Kia Global Design. Οι δύο επικεφαλής, που έχουν ήδη διακριθεί για την ενίσχυση της αξίας της μάρκας μέσω της σχεδιαστικής τους δουλειάς, θα ηγηθούν των σχεδιαστικών κατευθύνσεων της μάρκας τους, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι κάθε μάρκα θα διαφοροποιείται. Παράλληλα με τις οργανωτικές αλλαγές, ιδρύεται ένα νέο Κέντρο Σχεδιασμού Genesis, επιτρέποντας σε κάθε μάρκα του Ομίλου -Hyundai, Kia και Genesis- να επωφεληθεί από το δικό της ύφος σχεδιασμού και να δημιουργήσει μια ισχυρή σχεδιαστική ταυτότητα. Η Hyundai αυτήν τη στιγμή επιδιώκει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του «Sensuous Sportiness». Ο Simon Loasby, Vice President, ο οποίος έχει ηγηθεί στο παρελθόν ενεργειών που καθιέρωσαν τα σχεδιαστικά της γκάμας Hyundai IONIQ και της μάρκας N, αναλαμβάνει επικεφαλής του Hyundai Design Center. Παράλληλα, ο Ilhun Yoon, Vice President, θα ηγηθεί του νεοσύστατου Genesis Design Center. Ο κ. Yoon είναι γνωστός για τα έργα του σχετικά με το Genesis X Trilogy και το σχεδιασμό της γκάμας Genesis καθώς και το μελλοντικό σχεδιαστικό όραμα της μάρκας Genesis. Ο κ. Yoon θα επικεντρωθεί στη δημιουργία σχεδίων που αναβαθμίζουν την εμπειρία των πελατών της Genesis. HYUNDAI MOTOR GROUP Global Design Division Luc Donckerwolke SangYup Lee Simon Loasby Ilhun Yoon Karim Habib ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ Ο ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗ VOLVO CAR HELLAS Η Volvo Car Hellas ενημέρωσε στις 7 Νοεμβρίου 2023 ότι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Γιαννουσάς, αποφάσισε να αποχωρήσει και δεν εργάζεται πλέον σε αυτή. Ο 54χρονος έμπειρος μάνατζερ Νίκος Γιαννουσάς, με πολυετή επαγγελματική πείρα στο χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε διάφορες μάρκες του κλάδου, έχει εργαστεί κατά το παρελθόν και για άλλες εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων, όπως η Toyota και η Π. Πετρόπουλος. Ο κ. Γιαννουσάς ανέλαβε τα ηνία της Volvo Car Hellas τον Σεπτέμβριο του 2018, οδηγώντας την εταιρεία σε μια επιτυχημένη πορεία στην ελληνική αγορά. Η Volvo Car Hellas στην ανακοίνωσή της ευχαρίστησε τον κ. Γιαννουσά για όλη τη συνεισφορά του κατά τα προηγούμενα πέντε έτη και του ευχήθηκε ό,τι καλύτερο στα νέα του εγχειρήματα. Μέχρι το διορισμό νέου διευθύνοντος συμβούλου, καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου θα ασκεί ο Edson Ishikawa, Head of International Markets (επικεφαλής Διεθνών Αγορών) για την περιοχή EMEA και νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας στην Ελλάδα. O κ. Ishikawa εργάζεται σε θέσεις ευθύνης στη Volvo από το 2005 και ανέλαβε την περιοχή EMEA το 2013. Κατά το παρελθόν έχει επίσης διατελέσει διευθύνων σύμβουλος της Volvo στην Πορτογαλία. Edson Ishikawa Νίκος Γιαννουσάς

11.11.23 #221 8 ΤΟ VOLKSWAGEN GROUP ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΠΟΙΩΝ EV Το Volkswagen Group σταματά την παραγωγή ορισμένων μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο του Zwickau στη Γερμανία για περίπου τρεις εβδομάδες, λόγω έλλειψης ηλεκτροκινητήρων, όπως ανακοίνωσε η αυτοκινητοβιομηχανία. «Η παραγωγή ηλεκτροκινητήρων στο εργοστάσιο παρελκομένων του Kassel είναι προς το παρόν περιορισμένη», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Reuters. Το εργοστάσιο στο Zwickau παράγει μόνο ηλεκτρικά οχήματα του ομίλου. Η εταιρεία δήλωσε πως επηρεάζεται η παραγωγή των Audi Q4 E-tron, Q4 Sportback E-tron και των μοντέλων Volkswagen ID4 και ID5. Τα μοντέλα Volkswagen ID3 και Cupra Born δεν επηρεάζονται από τις εφοδιαστικές δυσκολίες και θα παραχθούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Η Toyota Motor Europe (TME) ξεκίνησε την παραγωγή του καινούργιου Toyota C-HR, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης ευρωπαϊκής συναρμολόγησης μπαταριών στο εργοστάσιό της στη Sakarya της Τουρκίας. Με μια νέα επένδυση 308 εκατ. ευρώ στις εγκαταστάσεις παραγωγής της, η Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) είναι το πρώτο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Toyota που παράγει plug-in υβριδικά οχήματα. Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Toyota C-HR έθεσε ένα νέο στυλιστικό σημείο αναφοράς στην ευρωπαϊκή κατηγορία C-SUV με τη σχεδίαση με αιχμηρές άκρες. Το νέο μοντέλο, που επεκτείνει περαιτέρω τη σχεδιαστική του τόλμη, αναπτύχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Από την κυκλοφορία του, το Toyota C-HR έχει διατηρήσει ισχυρές επιδόσεις πωλήσεων σε όλο τον κύκλο ζωής του με αθροιστικές πωλήσεις άνω των 800.000 οχημάτων. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το Toyota C-HR προσέλκυσε πολλούς νέους πελάτες, συμβάλλοντας στη αύξηση του μεριδίου της μάρκας Toyota στην ευρωπαϊκή αγορά από το 4% στο 7%. Το νέο Toyota C-HR θα προσφέρεται με τέσσερα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης: μοντέλα 1,8 και 2,0 λίτρων υβριδικά (HEV), μοντέλο 2 λίτρων HEV με έξυπνη τετρακίνηση (AWD-i) και Plug-in υβριδικό 2 λίτρων (PHEV). Στη μεγαλύτερη, πιο ανταγωνιστική αγορά SUV της Ευρώπης, η ηλεκτροκίνητη γκάμα του Toyota C-HR προσφέρει ποικίλες επιλογές προσιτών και πρακτικών οχημάτων χαμηλών εκπομπών άνθρακα που επιταχύνουν το ρυθμό μείωσης των εκπομπών CO2. Οι συνολικές επενδύσεις της Toyota στο εργοστάσιο της Sakarya αγγίζουν πλέον τα 2,5 δισ. ευρώ. Η νέα επένδυση διαφοροποιεί περαιτέρω την παραγωγή της TMMT. Εκτός από το Corolla Sedan και το νέο Toyota C-HR PHEV, μπαταρίες plug-in θα συναρμολογηθούν για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Η νέα γραμμή μπαταριών έχει την ικανότητα να συναρμολογεί 75.000 μονάδες μπαταριών ετησίως. ΝΕΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ 308 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΣΤΗΝ TMMT Παραγωγή του νέου Toyota C-HR Η Tesla σχεδιάζει να κατασκευάσει αυτοκίνητο που θα πωλείται 25.000 ευρώ στο εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο, δήλωσε πηγή με γνώση του θέματος όπως ανέφερε το Reuters. Η Tesla αρνήθηκε να κάνει σχετικό σχόλιο, ωστόσο αυτή είναι αναμενόμενη εξέλιξη για τον κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων, που σχεδίαζε από καιρό ένα πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς τελικά να το προγραμματίσει. Η μέση λιανική τιμή ενός EV στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν πάνω από 65.000 ευρώ, σύμφωνα με την JATO Dynamics, σε σύγκριση με λίγο πάνω από 31.000 ευρώ στην Κίνα. Και όπως είναι φυσικό, οι υψηλές τιμές των EV αποτρέπουν τους Ευρωπαίους καταναλωτές από τη μαζικότερη υιοθέτησή τους. Η TESLA ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 25.000 ΕΥΡΩ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ;

11.11.23 #221 9 Οι εμπειρογνώμονες μεταποίησης και οι τεχνικοί της Stellantis συνεδρίασαν με 64 προμηθευτές και start-ups από όλο τον κόσμο για να ακούσουν και ενδεχομένως να υιοθετήσουν καινοτόμους λύσεις μείωσης εκπομπών CO2, να βελτιώσουν την ποιότητα των προϊόντων, να μειώσουν το κόστος και να συμβάλουν στην παροχή κορυφαίας εμπειρίας πελατών στον κλάδο. Ξεκινώντας ως προσπάθεια από κάτω προς τα πάνω, οι παγκόσμιες εγκαταστάσεις παραγωγής της Stellantis εντόπισαν 35 προκλήσεις που συνάδουν με τους στρατηγικούς στόχους και το σχέδιο Dare Forward 2030. Η Stellantis μοιράστηκε αυτές τις εργοστασιακές προκλήσεις με τους σημερινούς και τους πιθανούς μελλοντικούς προμηθευτές της, συμπεριλαμβανομένων εταιρειών start-up και πανεπιστημίων, σε «ανοικτή πρόσκληση», ζητώντας τις καλύτερες ιδέες τους. Η διαδικασία κορυφώθηκε με την εκδήλωση Factory Booster Day 2023 στο Betim της Βραζιλίας, όπου επιλεγμένες εταιρείες παρουσίασαν 99 ιδιαίτερα υποσχόμενες λύσεις. Εκτός της εκδήλωσης, τα μέλη της διεθνούς κατασκευαστικής ομάδας της Stellantis παρακολούθησαν παρουσιάσεις και εικονικές επιδείξεις μέσω πλατφόρμας metaverse. Οι διευθυντές εργοστασίων που πιστεύουν πως κάποια από τις προτάσεις μπορεί να επιλύσει την πρόκληση, εξουσιοδοτούνται να τη δοκιμάσουν. Τα αποτελέσματα των δοκιμών αναλύονται και κοινοποιούνται από την Επιτροπή Καινοτομίας, υπό την επίβλεψη των μηχανικών και της διεύθυνσης του εργοστασίου. Στη συνέχεια, οι επιτυχημένες λύσεις εφαρμόζονται σε άλλα εργοστάσια της Stellantis παγκοσμίως. Οι προκλήσεις του Factory Booster Day 2023 περιλαμβάνουν: „Βελτίωση της απόδοσης διαδικασιών μέσω τεχνητής νοημοσύνης „Προτυποποίηση, μέτρηση και καλύτερη διαχείριση κατανάλωσης ενέργειας „Εντοπισμό χαλαρών υλικών ή προσμείξεων σε μπαταρίες BEV Οι καινοτομίες που υιοθετήθηκαν από τα εργοστάσια παραγωγής της Stellantis περιλαμβάνουν: „Υψηλής τεχνολογίας συγκόλληση φλαντζών στις πόρτες των οχημάτων, με βελτίωση της ποιότητας και της σταθερότητας του συγκολλημένου εξαρτήματος και χαμηλότερο κόστος έναντι της συγκόλλησης λέιζερ. „Προηγμένο σύστημα όρασης υπολογιστή με δυνατότητα συναρμολόγησης εξαρτημάτων σε κινούμενη γραμμή συναρμολόγησης. Οι αλγόριθμοι υπολογιστών επιτρέπουν τον εντοπισμό οποιουδήποτε αντικειμένου. Το σύστημα ενσωματώνεται εύκολα σε γραμμή συναρμολόγησης, με ελάχιστο κόστος. „Μέτρηση της χρήσης ενέργειας και διαχείριση σε πραγματικό χρόνο με αναλύσεις βάσει cloud. Το σύστημα διαχειρίζεται προληπτικά τη χρήση ενέργειας προς επίτευξη των στόχων και ανιχνεύει ανωμαλίες. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΕΣΩ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Stellantis: Factory Booster Day ΔΥΟ ΓΙΓΑΝΤΟΠΡΕΣΕΣ IDRA 9.000 ΤΟΝΩΝ ΣΤΗ VOLVO CARS Η ιταλική εταιρεία κατασκευής μηχανών χύτευσης αλουμινίου Idra Srl υπέγραψε συμβόλαιο με τη Volvo Cars για εγκατάσταση δύο από τις μεγαλύτερες πρέσες της στο νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας, στην Ανατολική Ευρώπη. Η Idra ανέλαβε την εγκατάσταση δύο μηχανών GigaPress 9.000 τόνων στο εργοστάσιο της Volvo Cars στο Košice της Σλοβακίας. Αυτά τα υπερσύγχρονα μηχανήματα θα τοποθετήσουν το νέο εργοστάσιο της μάρκας σε στρατηγικό κόμβο για το GigaCasting. Το Giga Press 9.000 τόνων, ένα από τα μεγαλύτερα μηχανήματα χύτευσης στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύει ένα αξιοσημείωτο άλμα προς τα εμπρός στην τεχνολογία κατασκευής αυτοκινήτων. Αυτός ο υπερσύγχρονος εξοπλισμός θα επιτρέψει την παραγωγή πολύπλοκων και ελαφρών εξαρτημάτων με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα, ανοίγοντας το δρόμο για βελτιωμένη απόδοση και ασφάλεια των οχημάτων. Το εμπρόσθιο και οπίσθιο αμάξωμα που χυτεύονται στις πρέσες συνδυάζονται με συστοιχίες μπαταριών και σχηματίζουν πλαίσιο τριών τεμαχίων για ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας. Η Volvo κατασκευάζει εργοστάσιο 1,25 δισ. δολαρίων στο Košice, παραγωγικής δυνατότητας 250.000 EV ετησίως. Η μαζική παραγωγή EV επόμενης γενιάς της αυτοκινητοβιομηχανίας προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2026.

11.11.23 #221 10 Κατά παράδοση, το Fleet Europe Conference θα κλείσει με μια αποκλειστική συνεδρία, με ορισμένα από τα κορυφαία στελέχη της ευρωπαϊκής αγοράς leasing. Εάν αναζητάτε ισχυρές γνώσεις για επιτυχία στον κλάδο του στόλου και της κινητικότητας, παρακολουθήστε το Executive Panel Discussion στις Fleet Europe Days (FED). Η ψηφιοποίηση και η ηλεκτροκίνηση σαρώνουν τις παραδόσεις στον κλάδο και οι Fleet Europe Days πλησιάζουν, σκιαγραφώντας το απόλυτο πρότυπο επιτυχίας στον τομέα αυτό. Τη δεύτερη ημέρα της διοργάνωσης, κορυφαία στελέχη μεγάλων εταιρειών leasing θα συμμετάσχουν στο Executive Panel Discussion του Fleet Europe Conference. Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στις 23 Νοεμβρίου, 16:50-17:30 (CET), με τη συμμετοχή των Markus Deusing CEO Alphabet International, Alain van Groenendael CEO Arval, Christian Schüler CEO Athlon, Tim Albertsen CEO Ayvens, Rolando D’Arco CEO Leasys. Το Executive Panel Discussion θα είναι μια μοναδική ανασκόπηση του κλάδου από τα στελέχη που διαμορφώνουν το μέλλον. FLEET EUROPE DAYS 2023: ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΤΟ ΜΟΤΙΒΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Μάθετε από τα κορυφαία στελέχη κινητικότητας Η Ευρώπη βρίσκεται στο επίκεντρο της καινοτομίας και του διεθνούς ανταγωνισμού για τις παγκόσμιες μάρκες αυτοκινήτων και η BYD κερδίζει την προσοχή των Ευρωπαίων καταναλωτών. Η κινεζική μάρκα αυτοκινήτων κατακτά την Ευρώπη με τη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της που στοχεύουν σε μηδενικές εκπομπές. Αν θέλετε να μάθετε πώς βλέπει η BYD τον μελλοντικό της οδικό χάρτη στην Ευρώπη, παρακολουθήστε την κεντρική συνέντευξη του Michael Shu της BYD Europe στις Fleet Europe Days 2023. Ο Michael Shu, διευθύνων σύμβουλος της BYD Europe, θα ανέβει στη σκηνή για να εξετάσει τις σημαντικές αλλαγές στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και τον κλάδο στόλου, προβλέποντας σημαντικές αλλαγές και τις δεξιότητες που απαιτούνται στο μέλλον. Η μεγάλη κινεζική βιομηχανία οχημάτων νέας ενέργειας (NEV) BYD επεκτάθηκε στην Ευρώπη γρήγορα, από τη Νορβηγία μέχρι την Ουγγαρία, διαθέτοντας σήμερα πάνω από 140 καταστήματα σε 15 ευρωπαϊκές χώρες. Σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά στόλου και κινητικότητας, όπου οι πελάτες αναζητούν οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα (EV), ο Michael Shu θα αναλύσει τα απαραίτητα στοιχεία επιτυχίας. Ο Michael Shu θα επικεντρωθεί στη σημασία των εταιρικών σχέσεων με τους πελάτες, παρέχοντας βασικές γνώσεις για τον καθορισμό του καλύτερου σχεδίου κινητικότητας και στόλου το 2024. Η κεντρική συνέντευξη θα βοηθήσει στην πρόβλεψη του μελλοντικού περιβάλλοντος στόλου στην Ευρώπη, που θα διαμορφωθεί από την καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Η ΦΟΡΜΟΥΛΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΗΣ BYD ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Οι βασικές έννοιες που θα αναλύσει το Remarketing Forum 2023 είναι: „Υιοθέτηση: Καινοτομίες στις πωλήσεις και τη διανομή Το μοντέλο αντιπροσωπίας και άλλα νέα μοντέλα πωλήσεων και διανομής φέρνουν επανάσταση στην αγορά. Εντοπίστε αυτό που λειτουργεί καλύτερα, με τους Rodrigo Da Silva (CECRA), Maarten Bekkers (Autochat), Ian Hucker (Lynk & Co) και Nicolas Fenêtre (BCA Marketplace), και συζήτηση και με τον Simon Dransfield (JLR Europe). „Βελτίωση: Νέα προστιθέμενη αξία για την επιτυχία του remarketing Τα big data, η μηχανική μάθηση και η τεχνητή νοημοσύνη έχουν τεράστιες δυνατότητες βελτίωσης της αποτελεσματικότητας. Με τους Eliron Ekstein (Ravin), Michal Matys (EuroCOC) και Brian Madsen (Cars2Click) και συζήτηση και με τον Andrea Amico (Privacy4Cars). „Προσαρμογή: Οι ευκαιρίες των ηλεκτρικών κινητήρων Σε κάθε κύκλο remarketing, το μερίδιο των μεταχειρισμένων EV αυξάνεται. Για να ξεπεράσει τις προκλήσεις και να επωφεληθεί από τις ευκαιρίες, ο κλάδος πρέπει να προσαρμοστεί. Με τους Jon Bulloch ( Indicata), Viktor Irie (EV-volumes), Timothy Engstrom (Elysia) και συζήτηση. ΤO REMARKETING FORUM 2023 ΣΤΙΣ 23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Λεπτομέρειες για το πρόγραμμα εδώ. Για να δηλώσετε τη συμμετοχή σας εδώ.

11.11.23 #221 12 Το BMW Group πέτυχε σταθερή αύξηση πωλήσεων με 621.699 πολυτελή αυτοκίνητα το τρίτο τρίμηνο και 1.836.563 μονάδες το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2023, με ισχυρές οικονομικές επιδόσεις: Το περιθώριο EBT για το εννεάμηνο διαμορφώθηκε στο 11,9% (2022: 19,6%), με περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα 10,3% (2022: 8,7%). Η εταιρεία στοχεύει σε περιθώριο EBIT αυτοκινητιστικού τομέα μεταξύ 9%-10,5% για το σύνολο του έτους και σταθερή αύξηση πωλήσεων. Οι βελτιώσεις αυτές αναμένεται να προέλθουν κυρίως από ακριβότερα και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Μέχρι το τρίτο τρίμηνο, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα μπαταρίας αντιπροσώπευαν το 15,1% των συνολικών πωλήσεων, καλύπτοντας ήδη το στόχο του 15% για το σύνολο του έτους (2022: 8,9%/+69,7%). Το εννεάμηνο το ποσοστό των BEV ανήλθε σε 13,4% (2022: 7,3%/+83,6%). «Το τρίτο τρίμηνο έδειξε για μία ακόμα φορά ότι τα ισχυρά προϊόντα δημιουργούν ισχυρή ζήτηση σε όλες τις τεχνολογίες συστημάτων κίνησης. Αυτό μας φέρνει σε καλό δρόμο για να επιτύχουμε τους υψηλότερους στόχους που θέσαμε τον Αύγουστο», δήλωσε ο Oliver Zipse, πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, προσθέτοντας ότι: «Παράλληλα με την τρέχουσα επιτυχημένη επιχειρηματική μας δραστηριότητα, χαράζουμε επίσης πορεία για το μέλλον: Με την BMW Vision Neue Klasse, παρουσιάσαμε το μέλλον του αυτοκινήτου στην IAA Mobility. Ως εκ τούτου, φέρνουμε ήδη στους δρόμους την κινητικότητα της επόμενης δεκαετίας το 2025». Η άνοδος συνεχίστηκε σε πολλές από τις παγκόσμιες αγορές αυτοκινήτων το τρίτο τρίμηνο. Οι παραδόσεις του BMW Group κινήθηκαν αυξητικά στις κύριες περιοχές της Αμερικής και της Ευρώπης, ενώ στην Ασία ήταν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Η Γερμανία και η Ευρώπη κατέγραψαν σημαντική αύξηση (Ευρώπη: 221.735 μονάδες/+12,9%, Γερμανία: 68.569 μονάδες/+12,4%) και η αγορά των ΗΠΑ αντίστοιχα σταθερή αύξηση 7,7%, με 92.218 συνολικές παραδόσεις (2022: 85.631 μονάδες). Στην Κίνα παραδόθηκαν 210.659 οχήματα (2022: 214.565/-1,8%). Η μάρκα BMW σημείωσε μικρή αύξηση το εννεάμηνο (+3,4%), ξεπερνώντας τη συνολική ανάπτυξη της κινεζικής αγοράς (+2,4%). Οι συνολικές παραδόσεις του BMW Group στην Κίνα αυξήθηκαν στα 603.920 οχήματα (594.089 μονάδες/+1,7%) έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Η ελαφρώς μειωμένη αύξηση σε σχέση με πέρσι οφείλεται κυρίως στην αλλαγή του μοντέλου MINI. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε σε παραδόσεις ηλεκτρικών μοντέλων μπαταρίας ( BEV ). Μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου, το BMW Group πούλησε συνολικά 93.931 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (2022: 52.305 οχήματα/+79,6%). Στο εννεάμηνο οι παραδόσεις BEV σχεδόν διπλασιάστηκαν, με ποσοστό +92,6% φτάνοντας τις 246.867 μονάδες (2022: 128.195 μονάδες), γεγονός που οφείλεται κυρίως στη μάρκα BMW (+119,3%). Η εταιρεία προωθεί την ηλεκτροκίνηση της γκάμας των προϊόντων της: Με το λανσάρισμα της νέας BMW i5 και με την επερχόμενη Rolls-Royce Spectre και οι τρεις premium μάρκες θα διαθέτουν τουλάχιστον μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση στις σχετικές κατηγορίες. Μέχρι το 2024, ένα στα πέντε νέα οχήματα της εταιρείας θα είναι BEV, με την αναλογία αυτή να φτάνει το ένα στα τέσσερα μέχρι το 2025. Περαιτέρω ώθηση αναμένεται το τέταρτο τρίμηνο από την γκάμα του BMW Group, συμπεριλαμβανομένων των νέων μοντέλων της Σειράς 7, της Σειράς 5 και της BMW X1, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Ευρώπη. ΣΕ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ BMW Group ΤΟ BMW GROUP ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΎΣ ΙΑΝ - ΣΕΠ 2023 ΙΑΝ - ΣΕΠ 2022 ΜΕΤ % Πωλήσεις Αυτοκινήτων 1 μονάδες 1.836.563 1.747.838 5,1 BMW μονάδες 1.621.267 1.533.866 5,7 MINI μονάδες 210.741 209.271 0,7 Rolls-Royce μονάδες 4.555 4.701 -3,1 Μοτοσικλέτες μονάδες 164.908 159.333 3,5 Εργαζόμενοι (σύγκριση με 31.12.2022) 149.475 Περιθώριο EBIT Τομέα Αυτοκινήτου % 10,3 8,7 +1,6 % - ποσ. μον. Περιθώριο EBIT Τομέα Μοτοσικλετών % 12,0 13,0 -1,0 % - ποσ. μον. Περιθώριο EBT του BMW Group 2 % 11 , 9 19 , 6 -7 , 7% - ποσ. μον. Έσοδα € δισεκ. 112,53 103,08 9 , 2 από: Αυτοκίνητα € δισεκ. 94,99 89,03 6,7 Μοτοσικλέτες € δισεκ. 2,57 2,48 3,5 Financial Services € δισεκ. 26,72 26,03 2,6 Άλλους οργανισμούς € εκατ. 9 6 50,0 Απαλοιφές € δισεκ. -11,76 -14,47 -18,7 Κέρδη προ φόρων & τόκων (EBIT) € δισεκ. 14,07 10,49 34 , 0 από: Αυτοκίνητα € δισεκ. 9,81 7,70 27,4 Μοτοσικλέτες € εκατ. 308 322 -4,3 Financial Services € δισεκ. 2,44 2,62 -6,8 Άλλους οργανισμούς € εκατ. -13 -187 -93,0 Απαλοιφές € εκατ. 1.516 34 4358,8 Κέρδη προ φόρων (EBT) € δισεκ. 13,41 20,25 -33 , 8 από: Αυτοκίνητα € δισεκ. 9,61 15,90 -39,6 Μοτοσικλέτες € εκατ. 311 326 -4,6 Financial Services € δισεκ. 2,45 2,67 -8,3 Άλλους οργανισμούς € εκατ. 112 1.258 -91,1 Απαλοιφές € εκατ. 929 91 920,9 Φόροι εισοδήματος € δισεκ. -3,86 -3,84 0 , 4 Καθαρά κέρδη € δισεκ. 9,55 16,40 -41 , 8 Κέρδη ανά μετοχή (κοινή/προνομιούχο) € 13 , 90 23 , 88 -41 , 8 1 Παραδόσεις συμπεριλαμβανομένης της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang. 2 Αναλογία κερδών προ φόρων του Ομίλου προς τα έσοδα του Ομίλου.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=