FLEETNEWS #221

11.11.23 #221 18 Οι μετά Brexit εμπορικοί δασμοί θα ισχύσουν από τον Ιανουάριο του 2024, εκτός εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δώσει παράταση. Οι στόλοι αντιμετωπίζουν άμεση αύξηση τιμών κατά 4.150 ευρώ (3.400 λίρες) ανά ηλεκτρικό όχημα στο τέλος του τρέχοντος έτους, καθώς λήγει η συμφωνία εμπορίας χωρίς δασμούς. Η Συμφωνία Εμπορικής Συνεργασίας ΕΕ-ΗΒ (TCA) τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2021 και ολοκληρώνεται την 31η Δεκεμβρίου, ημερομηνία μετά την οποία θα εφαρμοστούν δασμοί εισαγωγής 10% επί της τιμής ηλεκτρικών οχημάτων πέραν της Μάγχης, προς αμφότερες τις κατευθύνσεις, λόγω των κανόνων προέλευσης. Αυτοί οι κανόνες υπαγορεύουν ότι μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2024, μόνο το 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος και το 30% της μπαταρίας του αρκεί να προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ε.Ε. για να αποφευχθούν οι δασμοί. Από την αρχή του επόμενου έτους, τα όρια πρόκειται να αυξηθούν στο 45% της αξίας ενός EV, στο 50% της μπαταρίας του και στο 60% της συστοιχίας μπαταριών του. Και στις αρχές του 2027 θα υπάρξει άλλη μια αλλαγή των ποσοστών, που θα ανέλθουν στο 55% της αξίας του οχήματος, στο 65% της μπαταρίας και στο 70% της συστοιχίας μπαταριών. Ο μόνος τρόπος αποφυγής νέων δασμών είναι οι κατασκευαστές οχημάτων να προμηθεύονται όλα τα εξαρτήματα των μπαταριών και κάποιων κρίσιμων υλικών τους από ΕΕ/ΗΒ. Οι κατασκευαστές πραγματοποιούν τεράστιες επενδύσεις σε ευρωπαϊκές αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών, αλλά χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να δημιουργήσουν την κλίμακα που απαιτείται για τη συμμόρφωση με τους κανόνες προέλευσης. Η ACEA, όπως έχουμε ήδη γράψει, έστειλε επιστολή στην πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάνοντας έκκληση για επείγουσα μετάθεση της προθεσμίας. Οι νέοι δασμοί δεν θα ισχύουν για ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται εκτός Ευρώπης, γεγονός που θα καθιστούσε ουσιαστικά τα αυτοκίνητα μπαταρίας παγκόσμιων κατασκευαστών ακόμα πιο ανταγωνιστικά. Με βάση τη μέση τιμή ηλεκτρικών οχημάτων, ο δασμός 10% θα ανέβαζε τις τιμές για τους Βρετανούς κατά 3.400 λίρες για τα BEV που κατασκευάζονται στην Ε.Ε. και κατά 4.150 ευρώ για τα EV που κατασκευάζονται στο ΗΒ και πωλούνται στην Ε.Ε. ΟΙ ΚΑΝΌΝΕΣ ΔΕΝ ΙΣΧΎΟΥΝ ΓΙΑ ΟΧΉΜΑΤΑ ICE Επιπλέον, οι κανόνες δεν θα ισχύουν για οχήματα βενζίνης και ντίζελ, επειδή πληρούν τους κανόνες προέλευσης, γεγονός που μπορεί να καθυστερήσει τα σχέδια απανθρακοποίησης της Ε.Ε. και του Ηνωμένου Βασιλείου, διευρύνοντας τη διαφορά τιμών EV και ICE. Ο Luca de Meo, πρόεδρος της ACEA και CEO του Renault Group, δήλωσε: «Η αύξηση τιμών καταναλωτή των ευρωπαϊκών ηλεκτρικών οχημάτων, την ώρα ακριβώς που πρέπει να αγωνιστούμε για το μερίδιο αγοράς έναντι σκληρού διεθνούς ανταγωνισμού, δεν είναι η σωστή κίνηση - ούτε από επιχειρηματική ούτε από περιβαλλοντική άποψη. Η Ευρώπη πρέπει να υποστηρίξει τη βιομηχανία της στη μετάβαση μηδενικών εκπομπών, όπως κάνουν άλλες περιοχές, και όχι να την εμποδίζει. Υπάρχει μια πολύ απλή και σαφής λύση: παράταση της περιόδου σταδιακής εισαγωγής των κανόνων μπαταριών κατά τρία χρόνια. Προτρέπουμε την [Ευρωπαϊκή] Επιτροπή να πράξει τα δέοντα». Ο ΚΛΆΔΟΣ ΖΗΤΆ ΤΡΙΕΤΉ ΠΑΡΆΤΑΣΗ Η ACEA και η SMMT, η οποία αντιπροσωπεύει τους κατασκευαστές του Ηνωμένου Βασιλείου, έχουν ζητήσει τριετή παράταση της ισχύουσας συμφωνίας συναλλαγών χωρίς δασμούς, δίνοντας τον απαιτούμενο χρόνο στα ευρωπαϊκά gigafactories να τεθούν σε λειτουργία. Ο Mike Hawes, CEO της SMMT, δήλωσε: «Οι κατασκευαστές έχουν επιδείξει απίστευτη ανθεκτικότητα στις πολλαπλές προκλήσεις των τελευταίων ετών, αλλά οι περιττοί, ανεφάρμοστοι και άκαιροι κανόνες προέλευσης θα καθυστερήσουν απλώς την ανάκαμψη και θα αποτελέσουν αντικίνητρα για τα οχήματα που θέλουμε να πουλήσουμε. Οι καταναλωτές δεν θα διαθέτουν τα χρήματα και η βιομηχανική ανταγωνιστικότητα του Ηνωμένου Βασιλείου και των ηπειρωτικών βιομηχανιών θα υπονομευθεί. Η τριετής αναστολή συνιστά απλή λύση κοινής λογικής και πρέπει να συμφωνηθεί επειγόντως». ΣΥΝΑΓΕΡΜΌΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΌΛΟΥΣ Η προοπτική επιβολής δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα πέραν της Μάγχης ανησυχεί σοβαρά τους στόλους και τις εταιρείες leasing. Ο Jon Lawes, διευθύνων σύμβουλος της Novuna Vehicle Solutions, από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης στόλου του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε: «Με την κυβέρνηση του ΗΒ και την Ε.Ε. να διαφωνούν για το αν θα καθυστερήσουν ή θα αναθεωρήσουν τους προγραμματισμένους δασμούς ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι θα πλήξουν τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας από την 1η Ιανουαρίου, ο κλάδος αντιμετωπίζει δύσκολους καιρούς. Ο χρόνος περνά και χρειαζόμαστε επειγόντως σαφήνεια για το εάν θα υπάρξει ευελιξία στην προθεσμία, ώστε να αποφευχθεί η απώλεια εμπιστοσύνης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων». ΟΙ ΣΤΟΛΟΙ ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΣΜΟΥΣ ΣΤΑ EV Μετά-Brexit επιπτώσεις

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=