
Η Renault παρουσίασε την πλήρη σειρά εξηλεκτρισμένων μοντέλων της στην Ελλάδα, σε ειδική εκδήλωση για τους εκπροσώπους του Τύπου και των ΜΜΕ, την οποία η εισαγωγική Grand Automotive Hellas (Renault & Dacia).
Στα Αστέρια Γλυφάδας έλαμψε, μεταξύ άλλων, το ανανεωμένο και πιο δυναμικό Renault Austral με νέο καπό, προφυλακτήρα και μάσκα με 3D «διαμάντια», Adaptive LED Vision & Matrix Vision φώτα, Ψηφιακό cockpit με 9–12,3” οθόνες & αναγνώριση προσώπου, ήπιο υβριδικό 160hp ή πλήρως υβριδικό E-Tech 200hp, άνετους χώρους και πορτμπαγκάζ έως 1.761 λίτρα. Από κοντά η νέα ναυαρχίδα της μάρκας, το Renault Rafale, ένα Hyper hybrid E-Tech 4×4 300hp, με εντυπωσιακή επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα σε 6,4 δευτ τετρακίνητο και με τετραδιεύθυνση 4Control, ηλεκτροκινητήρες για συνδυαστική αυτονομία έως 1.000 χλμ, πανοραμική γυάλινη οροφή και cockpit κυριολεκτικά από το μέλλον με head-up display.
Οι αρχικές τιμές που ανακοινώθηκαν για το Austral είναι: 34.900 ευρώ για την έκδοση mild hybrid 160hp και 42.000 ευρώ για την full hybrid E-Tech 200hp. Η αρχική τιμή του Rafale hyper hybrid E-Tech 4×4 300 στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται στα 51.800 ευρώ και απαλλάσσεται από φόρο για εταιρική χρήση.
Όπως ανέφερε κατά την παρουσίαση ο υπεύθυνος επικοινωνίας της εταιρείας Χρήστος Σκιρδής, το Αustral επαναλανσάρεται ουσιαστικά -τo πρώτο είχε βγει το 2022. Έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι το κορυφαίο Rafale εισάγεται στην top έκδοσή του με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία 105 χλμ και συνδυαστική 1000χλμ.
Σημείωσε παράλληλα, ότι τα περισσότερα από τα 7 νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της μάρκας βρίσκονται στην εγχώρια αγορά, ήτοι Captur, R5, Rafale, Austral, Symbioz και αναμένονται τα Megane & Scenic, όπως και τα Renault 4 (αρχές 2026) και Τwingo (1ο τρίμηνο 2026).
Ο CEO της Grand Automotive Hellas Στήβεν Σίρτης τόνισε από την πλευρά του ότι η μάρκα βρίσκεται στο καλύτερο σημείο της 5 χρόνια μετά την ανακοίνωση της στρατηγικής Renaulution. Ήδη, διαπιστώνεται μεγάλη δυναμική με δίκτυο σωστά οργανωμένο και το κοινό ανταποκρίνεται, ενώ οι τιμές είναι ανταγωνιστικές για τα δεδομένα της εποχής.
Πιο αναλυτικά, όσον αφορά το νέο Austral τα στοιχεί της εταιρείας μας λένε ότι:
Συμπληρώνει το υβριδικό σκέλος της γκάμας της Renault σε ό,τι αφορά την επιθετική της πολιτική στα segments C και D, όπως αυτή εκφράζεται με το στρατηγικό πλάνο Renaulution.
Πιο δυναμικό και με πιο σύγχρονες γραμμές, το νέο Renault Austral υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας, χάρη στο εντελώς ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω μέρος και τη νέα φωτιστική υπογραφή.
Αναδεικνύοντας την επιθετική πολιτική της μάρκας στην κατηγορία C, η εμπειρία οδήγησης είναι εμφανώς αναβαθμισμένη, αναφορικά με την άνεση και τις χρηστικές τεχνολογίες. Στα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης του οδηγού, που προσφέρει νέες εξατομικευμένες λειτουργίες.
Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα νέα, πιο εργονομικά εμπρός καθίσματα, με νέες επενδύσεις και βελτιωμένο επίπεδο της ηχομόνωσης.
Το νέο Renault Austral συνδυάζει το full hybrid E-Tech κινητήριο σύνολο των 200hp ίππων με αυτόματο κιβώτιο multi-mode.
Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-CD, το Νέο Renault Austral προσφέρεται με το προηγμένο σύστημα 4διεύθυνσης 4Control και 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης νέας γενιάς.
Για το Rafale καταγράφουμε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
Το νέο Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp ‘είναι μία κατηγορία από μόνο του΄, καθώς ενσωματώνει αποκλειστικές τεχνολογίες και κινητήριο σύνολο. Απόδειξη της ανοδικής πορείας της Renault στα segments C και D, το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο του οράματος της μάρκας, που φιλοδοξεί να καθιερώσει τα προϊόντα της, στα υψηλότερα segments της αγοράς, επιβεβαιώνοντας, παράλληλα, και την τεχνολογική της αριστεία.
Το στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει, είναι το νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο Hyper Hybrid E-Tech 4×4 plug-in των 300 ίππων, που εξελίχθηκε ειδικά για αυτό το μοντέλο. Αυτό το σύστημα κίνησης είναι μοναδικό τόσο σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις (80 – 120χλμ./ώρα σε 4δλ.) όσο και ως προς την οικονομία, με βελτιστοποιημένη λειτουργία των τεσσάρων κινητήρων, ενός κινητήρα εσωτερικής καύσεως και τριών ηλεκτρικών.
Το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 των 300 ίππων επιτυγχάνει αυτονομία έως και 1.000χλμ. για μεγάλα ταξίδια καθώς και κορυφαίες τιμές κατανάλωσης, βάσει πρωτοκόλλου WLTP, ακόμα και όταν η μπαταρία είναι ‘στεγνή’ (0,5λίτρα/100χλμ. σε μικτό κύκλο και 5,8 λίτρα/100 χλμ. με αποφορτισμένη μπαταρία).
Αυτές οι τιμές είναι οι καλύτερες στην κατηγορία, καθώς προσφέρουν τα οφέλη της plug-in hybrid τεχνολογίας, χωρίς κανένα συμβιβασμό. Σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300hp λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, επιτυγχάνοντας αυτονομία έως και 105 χιλιόμετρα. Εναλλακτικά, μπορεί να λειτουργήσει με πρόγραμμα «full hybrid», προσφέροντας στον οδηγό του τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας Hyper Hybrid E-Tech.
Η μπαταρία έχει αξιοσημείωτη χωρητικότητα που φτάνει τις 22kWh. Μπορεί να φορτιστεί από συμβατική παροχή ή σημείο φόρτισης, καθώς και όταν το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο, μέσω της λειτουργίας αναγεννητικής πέδησης.
Ταυτόχρονα με το νέο κινητήριο σύνολο, το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp αποκτά μια νέα έκδοση, την Atelier Alpine με ειδικές ζάντες 21 ιντσών και αμάξωμα με την προαιρετική επιλογή στο νέο αποκλειστικό χρώμα Satin Sommet Blue. Διαθέτει επίσης σύστημα ελέγχου του πλαισίου, που έχει εξελιχθεί από τους μηχανικούς της Alpine, καθώς και αυτορυθμιζόμενη έξυπνη ανάρτηση με κάμερα προληπτικής δράσης. Ο συνδυασμός της τετρακίνησης και του συστήματος 4διεύθυνσης, αποτελεί μοναδικό χαρακτηριστικό που κάνει το μοντέλο να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο μεταξύ των full-liners, συνδυάζοντας ισχύ, ευελιξία και απαράμιλλες επιδόσεις. Και φυσικά την άνεση και την ευεξία που αποτελούν θεμελιώδη συστατικά της φιλοσοφίας ‘voiture à vivre’ (αυτοκίνητο για να ζεις μαζί του) της Renault.