Στο 8μηνο του 2025 οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν οριακή πτώση κατά 0,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, παρά τη δεύτερη συνεχόμενη μηνιαία άνοδο.

Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (battery-electric) από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο 2025 διαμορφώθηκε στο 15,8%, παραμένοντας χαμηλότερα από τον ρυθμό που απαιτείται σε αυτό το στάδιο της μετάβασης. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά (hybrid-electric) παρέμειναν ο πιο δημοφιλής τύπος κίνησης για τους αγοραστές.

>Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά τύπο καυσίμου: Ειδικότερα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν μερίδιο 15,8% της αγοράς στην ΕΕ, αυξημένο από το 12,6% το περυσινό 8μηνο. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών συνεχίζουν να αυξάνονται, κατακτώντας το 34,7% της αγοράς και παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή των Ευρωπαίων καταναλωτών. Αντίθετα, το συνδυασμένο μερίδιο βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησε στο 37,5%, από 47,6% το ίδιο διάστημα το 2024.

>Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πιο αναλυτικά, στους πρώτους οκτώ μήνες του 2025, ταξινομήθηκαν 1.132.603 νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που αντιστοιχούν σε μερίδιο 15,8% της αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ — που αντιπροσωπεύουν το 62% των ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτρικών — κατέγραψαν αυξήσεις: Γερμανία (+39,2%), Βέλγιο (+14,4%) και Κάτω Χώρες (+5,1%). Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε πτώση 2%, παρά την ισχυρή μηνιαία άνοδο 29,3% τον Αύγουστο 2025.

Τα στοιχεία έως και τον Αύγουστο 2025 έδειξαν επίσης άνοδο των νέων ταξινομήσεων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, που έφτασαν τις 2.485.069 μονάδες, με ώθηση από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+30,5%), Ισπανία (+29,3%), Γερμανία (+10,1%) και Ιταλία (+9,4%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αντιστοιχούν πλέον στο 34,7% της συνολικής αγοράς της ΕΕ.

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών-ηλεκτρικών συνέχισαν να αυξάνονται, φτάνοντας τις 631.783 μονάδες την ίδια περίοδο. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε σημαντικές ανόδους σε βασικές αγορές, όπως η Ισπανία (+99,9%), η Γερμανία (+61,2%) και η Ιταλία (+62,6%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά-ηλεκτρικά κατέλαβαν πλέον μερίδιο 8,8% των ταξινομήσεων, από 6,9% πέρυσι.

Η μεταβολή σε επίπεδο μηνός για τον Αύγουστο 2025 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2924 έδειξε αύξηση 30,2% για τα αμιγώς ηλεκτρικά και 14,1% για τα υβριδικά-ηλεκτρικά, ενώ τα plug-in υβριδικά-ηλεκτρικά κατέγραψαν τον έκτο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανόδου, με +54,5%.

>Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα: Έως το τέλος Αυγούστου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 19,7%, με όλες τις μεγάλες αγορές να καταγράφουν πτώση. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση (-33,5%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-25,2%), την Ιταλία (-17,6%) και την Ισπανία (-13,1%).

Με 2.012.580 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων έπεσε στο 28,1%, από 34,9% την ίδια περίοδο πέρυσι. Παράλληλα, η αγορά πετρελαιοκίνητων μειώθηκε κατά 25,7%, καταλαμβάνοντας μερίδιο 9,4% τον Αύγουστο 2025 (YTD). Η ετήσια μεταβολή για τον Αύγουστο 2025 έδειξε πτώση 16,3% για τη βενζίνη και 17,5% για το ντίζελ.

>Το VW T-Roc έτοιμο να εκθρονίσει το Dacia Sandero τον Αύγουστο και να κερδίσει τον πρώτο τίτλο πωλήσεων του 2025: Το μικρό SUV Volkswagen T-Roc βρισκόταν σε τροχιά να γίνει το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Αύγουστο, εκθρονίζοντας το Dacia Sandero, το οποίο ήταν Νο. 1 τον Ιούλιο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce. Το Sandero παρέμεινε στην πρώτη θέση για το 8μηνο. Το T-Roc κατέγραψε 14.252 πωλήσεις τον Αύγουστο, σημειώνοντας αύξηση 12% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2024, ενώ οι πωλήσεις του Sandero έπεσαν κατά 11% στις 13.416. Η δεύτερη γενιά του T-Roc παρουσιάστηκε μόλις αυτόν τον μήνα στο κοινό στην έκθεση αυτοκινήτου IAA του Μονάχου. Θα διατίθεται και με νέα πλήρως υβριδική επιλογή συστήματος μετάδοσης κίνησης.

Τα στοιχεία της Dataforce καλύπτουν το 97% των πωλήσεων στην Ε.Ε., το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της περιοχής EMEA, επομένως, με διαφορά 836 πωλήσεων ανάμεσα στα δύο πρώτα μοντέλα, η σειρά κατάταξης θα μπορούσε ακόμη να αλλάξει.

Αν τα στοιχεία επιβεβαιωθούν όταν ανακοινωθούν και οι υπόλοιπες χώρες, αυτό θα είναι ο πρώτος μηνιαίος τίτλος πωλήσεων για το T-Roc φέτος. Το Sandero και το Renault Clio —και τα δύο στηριγμένα σε εκδόσεις της πλατφόρμας CMF-B της Renault-Nissan— είχαν κατακτήσει την πρώτη θέση κάθε μήνα έως και τον Ιούλιο.

Ένα ακόμη VW, το Tiguan compact SUV, βρέθηκε στην τρίτη θέση με 11.834 πωλήσεις, αύξηση 6,2%.

Συμπληρώνοντας τη δεκάδα, βρέθηκαν τα Clio, Toyota Yaris, Hyundai Tucson, Toyota Yaris Cross, Dacia Duster, Opel/Vauxhall Corsa και VW Golf. Ο μεγαλύτερος «κερδισμένος» ήταν το Tucson, με άνοδο 27%, ενώ το Duster έχασε 16%.

Σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2025, το Tucson ανέβηκε από την 11η θέση στην 6η, ενώ το Yaris σκαρφάλωσε στην 7η από τη 13η, παρά την πτώση των πωλήσεών του κατά 6,1%, δείχνοντας πόσο σφιχτός είναι ο ανταγωνισμός ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα.

Δύο εντελώς νέα μοντέλα μπήκαν στη λίστα των 50 πρώτων: το ηλεκτρικό compact SUV Skoda Elroq στην 31η θέση με 6.212 πωλήσεις και το Dacia Bigster compact SUV, μια εκτεταμένη έκδοση του Duster, στην 36η θέση με 5.737 πωλήσεις.

Νικητές στο top 50 ήταν το Audi A3 στην 18η θέση, με άνοδο 38%, το Citroën C3 στην 19η με άνοδο 98% μετά από καθυστερήσεις στη διάθεση πέρυσι, το BMW X3 στην 41η με άνοδο 62% και η BMW Σειρά 1 στην 42η με άνοδο 137%. Ακολούθησε άλλη μία BMW, η iX1, στην 43η θέση με άνοδο 44%.

Μοντέλα που έχασαν πωλήσεις περιλάμβαναν το Tesla Model Y στην 16η θέση με πτώση 39%, το Peugeot 208 στη 17η με πτώση 22%, το VW Polo στην 21η με πτώση 32% και το Skoda Karoq στην 45η με πτώση 24%.

>Ποια είναι τα best-sellers του 2025 μέχρι και τον Αύγουστο; Για το σύνολο της χρονιάς, η πρώτη τριάδα (Sandero, Clio, T-Roc) παρέμεινε αμετάβλητη σε σχέση με τον Ιούλιο. Το Tiguan ανέβηκε στην τέταρτη θέση από την έκτη.

Μοντέλα με μεγάλες ανόδους φέτος περιλαμβάνουν το Tiguan, με άνοδο 11%, το Peugeot 3008 compact SUV με άνοδο 35% και 20ή θέση, το MG ZS με άνοδο 24% και 21η θέση, και το Jeep Avenger small SUV με άνοδο 31% και 34η θέση.

Το μοναδικό εντελώς νέο μοντέλο στην πρώτη 50άδα για φέτος το οκτάμηνο ήταν
το Skoda Elroq, στην 50ή θέση.

Προηγούμενο άρθροToyota Woven City: Το μέλλον της κινητικότητας – Επίσημα εγκαίνια
Επόμενο άρθροMercedes-Benz Trucks: Τα νέα eActros