Η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) που δικαιούνται το Electric Car Grant (ECG), ένα κίνητρο αγοράς ύψους είτε £1.500 (περίπου €1.735) είτε £3.750 (περίπου €4.340).

Το πρόγραμμα, με συνολικό προϋπολογισμό £650 εκατ. (περίπου €752 εκατ.) και διάρκεια τριών ετών, έχει στόχο να καταστήσει τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά και διαθέσιμα σε ευρύτερο φάσμα οδηγών.

Το ECG λειτουργεί με δύο κατηγορίες επιδότησης και παρέχει την έκπτωση απευθείας στο σημείο πώλησης, διευκολύνοντας έτσι τον αγοραστή. Η έκπτωση ισχύει για νέα επιλέξιμα EVs με τιμή έως £37.000 (€42.800), με ελάχιστη αυτονομία μπαταρίας 100 μιλίων (161 χλμ.) και μηδενικές εκπομπές από την εξάτμιση.

Κατηγορία 1 (£3.750)

Η υψηλότερη επιδότηση (£3.750) προορίζεται για EVs που πληρούν τα αυστηρότερα κριτήρια βιωσιμότητας, όπως το «πράσινο» αποτύπωμα της ενέργειας που χρησιμοποιείται στην κατασκευή του αυτοκινήτου και της μπαταρίας. Αν και αναμένονται περισσότερες αιτήσεις και εγκρίσεις, τα πρώτα οχήματα που έχουν εγκριθεί στην Κατηγορία 1 είναι:

  • Ford Puma Gen-E
  • Ford E-Tourneo Courier

Κατηγορία 2 (£1.500)

Η μικρότερη επιδότηση (£1.500) αφορά ένα ευρύτερο φάσμα οχημάτων που πληρούν λιγότερο αυστηρά –αλλά ακόμη υψηλά– πρότυπα βιωσιμότητας. Τα 26 μοντέλα που έχουν εγκριθεί μέχρι στιγμής είναι:

  • Citroën: ë-C3, ë-C3 Aircross, ë-C4, ë-C4 X, ë-C5 Aircross, ë-Berlingo
  • Cupra: Born
  • DS: DS3, N°4
  • Nissan: Ariya, Micra
  • Peugeot: E-208, E-2008, E-308, E-408, E-Rifter
  • Renault: 4 E-Tech, 5 E-Tech, Alpine A290 E-Tech, Megane E-Tech, Scenic E-Tech
  • Vauxhall: Astra Electric, Combo Life Electric, Corsa Electric, Frontera Electric, Grandland Electric, Mokka Electric
  • Volkswagen: ID.3

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις ώστε περισσότερα μοντέλα να καταστούν επιλέξιμα για τις επιδοτήσεις, οι οποίες εφαρμόζονται αυτόματα κατά την πώληση. Αναμένονται νέες προσθήκες στη λίστα τις επόμενες εβδομάδες.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, η επίδραση θα είναι η μείωση των τιμών των BEVs ώστε να «πλησιάζουν εκείνες των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων». Τον Ιούνιο, το μέσο κόστος ενός νέου BEV στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν £49.700 (€57.500), ενώ ενός νέου βενζινοκίνητου αυτοκινήτου £34.225 (€39.600).

Η Υπουργός Μεταφορών Heidi Alexander δήλωσε:

«Η επιδότηση δεν θα επιτρέψει μόνο στους πολίτες να κρατήσουν περισσότερα από τα χρήματά τους, αλλά θα βοηθήσει και τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας μας να αξιοποιήσει μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες του 21ου αιώνα».

Το ECG αποτελεί μέρος του ευρύτερου ‘Σχεδίου για την Αλλαγή’ (Plan for Change) της Βρετανίας, το οποίο αποσκοπεί στη στήριξη των νοικοκυριών και στην επιτάχυνση της μετάβασης σε δίκτυο μεταφορών μηδενικών εκπομπών. Το Ηνωμένο Βασίλειο σκοπεύει να απαγορεύσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων έως το 2030.

Παράλληλα, η κυβέρνηση επενδύει £25 εκατ. (€29 εκατ.) στη βελτίωση της φόρτισης στο σπίτι, ιδίως για νοικοκυριά χωρίς ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης. Σήμερα υπάρχουν πάνω από 82.000 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης διαθέσιμοι σε όλη τη χώρα, με 1,3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ήδη στους δρόμους.

Προηγούμενο άρθροΓαλλία: +€1.000 επιδότηση για ηλεκτρικά «Made in EU»
Επόμενο άρθροVolvo EX90: Φορτίζει ακόμη πιο γρήγορα – Νέες αναβαθμισμένες λειτουργίες