Η Nissan κλείνει δύο παγκόσμια στούντιο σχεδιασμού, μεταξύ των οποίων ένα στο Σαν Ντιέγκο, και περιορίζει τα καθήκοντα σχεδιασμού στην Ιαπωνία και στο Λονδίνο.

Τα παραπάνω συμβαίνουν στο πλαίσιο της προσπάθειας της δοκιμαζόμενης εταιρείας να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα, καθώς αναδιαρθρώνει την ανάπτυξη προϊόντων ώστε να είναι πιο λιτή και αποδοτική σε δυσκολότερες εποχές.

Ο παγκόσμιος επικεφαλής σχεδιασμού, Alfonso Albaisa, δήλωσε στο Automotive News ότι η αναδιάρθρωση αποτελεί μέρος μιας ριζικής επανεξέτασης, η οποία μειώνει τον χρόνο που απαιτείται για το σχεδιασμό έως και 40%. Η Nissan εκτιμά ότι η ώθηση αυτή θα μειώσει επίσης το συνολικό κόστος σχεδιασμού στην ανάπτυξη προϊόντων κατά περίπου ένα τέταρτο.
«Τα αυτοκίνητα εμφανίζονται πολύ, πολύ νωρίτερα», είπε ο Albaisa για τις μεταρρυθμίσεις που ανακοινώθηκαν στις 17 Σεπτεμβρίου στην Ιαπωνία. «Πετάμε».

Οι εξοικονομήσεις εντάσσονται στο σχέδιο αναβίωσης Re:Nissan, το οποίο εγκαινιάστηκε τον Μάιο από τον CEO Ivan Espinosa. Η Nissan Motor Co. θα μειώσει σταθερά και μεταβλητά κόστη κατά ¥250 δισ. (1,7 δισ. δολάρια) έκαστο, εν μέρει μέσω 20.000 περικοπών θέσεων εργασίας και επτά κλεισιμάτων εργοστασίων παγκοσμίως έως τις 31 Μαρτίου 2028.

Ο Albaisa δεν έδωσε λεπτομέρειες για τον αριθμό των περικοπών στο τμήμα σχεδιασμού, αλλά δήλωσε ότι αυτές αποτελούν μέρος των 20.000.

Τα στούντιο σχεδιασμού της Nissan στο Σαν Ντιέγκο και στο Σάο Πάολο θα κλείσουν έως τις 31 Μαρτίου 2026. Οι δραστηριότητες στο κέντρο σχεδιασμού του Λονδίνου και στο κύριο κέντρο στην Ιαπωνία θα συρρικνωθούν επίσης.

Μετά την αναδιάρθρωση, οι λειτουργίες σχεδιασμού της Nissan θα συγκεντρωθούν στο Global Design Center στο Atsugi, Ιαπωνία, κοντά στα παγκόσμια κεντρικά γραφεία της εταιρείας, στο Studio Six στο Λος Άντζελες, στο Nissan Design Europe στο Λονδίνο, στο Nissan Design China στη Σανγκάη και στο Creative Box Studio στο Τόκιο.

«Από τη μία πλευρά, πρόκειται για εξορθολογισμό», δήλωσε ο Albaisa. «Αλλά υπάρχει και η ουσία της θεμελιώδους εξοικονόμησης κόστους. Πρέπει να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα με πολύ πιο σύγχρονο τρόπο».

Ο Espinosa διέταξε την αναθεώρηση και την αναδιάρθρωση στο πλαίσιο της εκστρατείας του να συμπτύξει τον κύκλο ανάπτυξης προϊόντων σε 30 μήνες, ώστε η εταιρεία να μπορεί να φέρνει νέα οχήματα στην αγορά πιο γρήγορα.

Ο κύκλος ανάπτυξης θα μειωθεί σε 37 μήνες από 52 για την πρώτη έκδοση νέων οχημάτων, ενώ η επόμενη γενιά θα συμπτυχθεί σε 30 μήνες από 48.

Η Nissan υιοθετεί την «ταχύτητα Κίνας» στον παγκόσμιο σχεδιασμό

Το τμήμα σχεδιασμού της Nissan εμπνεύστηκε από την ταχύτητα του στούντιο της στη Σανγκάη, δήλωσε ο Albaisa.
Εκεί οι εργαζόμενοι παράγουν σχέδια με μείωση χρόνου κατά 30 με 40% σε σύγκριση με άλλα στούντιο της Nissan παγκοσμίως.

Τώρα, τα παγκόσμια στούντιο της Nissan ευθυγραμμίζονται με τις ίδιες διαδικασίες. Η αλλαγή εγκαταλείπει τη δύσκαμπτη γραφειοκρατία και τα οργανωτικά διαγράμματα προς όφελος μιας πιο ευέλικτης, ρευστής δημιουργίας. Ενισχύει την άμεση επικοινωνία μεταξύ μηχανικών και σχεδιαστών και επιταχύνει τις εγκρίσεις από τα ανώτατα στελέχη.
«Αυτό ακριβώς συμβαίνει στην Κίνα», είπε ο Albaisa. «Χρησιμοποιούμε την ίδια μεθοδολογία».

Η Nissan λάνσαρε τη νέα της προσέγγιση σχεδιασμού στο επερχόμενο νέας γενιάς Nissan Skyline sedan. Το ανανεωμένο όχημα, που πωλείται ως Infiniti Q50 στις ΗΠΑ, αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2027. Είναι το πρώτο μοντέλο του σχεδίου του Espinosa να μειώσει τους κύκλους ανάπτυξης σε 30 μήνες.

Από τότε που εφαρμόστηκε πιλοτικά η νέα προσέγγιση στο Skyline, οι σχεδιαστές της Nissan την έχουν εφαρμόσει ήδη σε δύο ακόμη οχήματα που βρίσκονται υπό ανάπτυξη, είπε ο Albaisa.
«Πρόκειται για μια θεμελιώδη πολιτισμική μετατόπιση στην εταιρεία», πρόσθεσε. «Λειτουργεί εξαιρετικά».

Εξέλιξη στη σχεδιαστική γλώσσα

Η Nissan βρίσκεται στη μέση μιας εξέλιξης στη σχεδιαστική της γλώσσα, η οποία είχε προαναγγελθεί στο Japan Mobility Show 2023 με μια σειρά ρηξικέλευθων concepts, όπως το Hyper Urban crossover και το GT-R Hyper Force. Στις ΗΠΑ και στον Καναδά, η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να παρουσιάσει σχεδόν 20 νέα και ανανεωμένα μοντέλα έως την άνοιξη του 2027. Μερικές από τις νέες σχεδιαστικές γραμμές θα κάνουν πρεμιέρα στη νέα γενιά του Leaf.

Περισσότερες αλλαγές έρχονται και για τα οχήματα τύπου body-on-frame, είπε ο Albaisa. Αυτά θα αποκτήσουν τη δική τους ξεχωριστή σχεδιαστική γλώσσα, προσαρμοσμένη για φορτηγά. Ο τομέας αυτός αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για τη Nissan, καθώς σχεδιάζει μια σειρά νέων οχημάτων από το 2028 και μετά σε μια νέα πλατφόρμα body-on-frame.

Ο σχεδιασμός της premium μάρκας Infiniti, παράλληλα, θα διαφοροποιηθεί και θα διευρυνθεί.
«Στην Infiniti», είπε ο Albaisa, «θα εξερευνήσουμε λίγο ευρύτερη καλλιτεχνική έκφραση».

Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Infiniti θα παρουσιαστεί σύντομα σε ένα από τα οχήματα που εντάσσονται στον νέο 30μηνο κύκλο ανάπτυξης της Nissan, πρόσθεσε. Δεν αποκάλυψε ποιο μοντέλο θα είναι, αλλά πιθανότατα θα πρόκειται για τη νέα γενιά του Q50, αδελφό μοντέλο του Nissan Skyline.

Προηγούμενο άρθροHYUNDAI Concept THREE: Νέα σχεδιαστική γλώσσα
Επόμενο άρθροTata: Δάνειο-γέφυρα 3,9 δις ευρώ για εξαγορά της Iveco